Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Winnaar
Pipo
37%
 37%  [ 20 ]
Elite
5%
 5%  [ 3 ]
Raymond
5%
 5%  [ 3 ]
Buki
0%
 0%  [ 0 ]
Diadem
5%
 5%  [ 3 ]
Toor
16%
 16%  [ 9 ]
TheTimmy
5%
 5%  [ 3 ]
De-ik
7%
 7%  [ 4 ]
Hurricane
0%
 0%  [ 0 ]
Iemand anders
15%
 15%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 53

Auteur Bericht
Pipo_papflesOffline
Totaal berichten: 343
Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Belgium
BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2010 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Zit inderdaad niet mee bij timmy. Laughing Het is wel een meevaller dat een 2de plek toch zeker haalbaar voor je moet zijn. Wink

Dat is niet bij iedereen zo... Om timmy zijn gewenste kleurvoordeel bij de laatste 14 te kunnen geven zou ik wel nog even met geel moeten presteren tegen scarmi en /of peter. Ik mag al blij zijn dat ik rood speel tegen hurricane power...

Maar poule 4 lijkt me toch de zwaarste. De-ik--ki-ed,raymond, lucky, royal en Herbie (kan misschien wel eens stunten door ergens stand te houden in een rode partij).

Kleurindeling is daar redelijk eerlijk, hoewel raymond wel het kleurvoordeel op dikkie heeft, wat in theorie toch al een groot voordeel is...

buki zit veilig in poule 3.

in poule 5 zijn Toor (rood tegen diadem) en diadem en klasse sterker dan hun poule-genoten.

Poule 6 gaat heel waarschijnlijk naar foxman en slapstick

En poule 7 is meer verdeeld en meer mogelijk, maar normaal zijn mitch en vinnie toch favoriet.

Opvallend: De laatste 14 kunnen sterk vertegenwoordigd worden, maar niet zo sterk als vorig jaar. Een paar heel goede subtoppers en misschien ook enkele toppers zullen onvermijdelijk afvallen in ronde 3.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3994
Leeftijd: 37
Seychelles
BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2010 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste 14 zullen inderdaad heerlijk sterk zijn. Als het goed is zit op de nr 8 na de hele top 10 erin. Dat is volgens mij een redelijke score Very Happy
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3994
Leeftijd: 37
Seychelles
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2010 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, ik ga er niet uit door kleurnadeel, maar door domme fouten Razz, waar richard dan weer sterk gebruikt van maakt
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2010 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vermoed ook dat Elite en richardv35 niet meer gaan toelaten dat nog iemand in die poule hen van de laatste 14 gaat houden.

benieuwd of er nog verrassingen gaan komen... Smile
Naar boven
Slapstick
BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2011 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag is de laatste 14 gestart. Leuk om een kleine voorspelling te doen.

In poule 1 is denk ik de kleurindeling doorslaggevend. Pipo en de-ik-ki-ed hebben de gunstigste indeling en zij worden ook 1 en 2.

In poule 2 zijn buki, toor en ray een maatje te groot voor de rest van de poule. En ik denk dat ze met z'n drieën op 10 punten eindigen. Dan zal TPR de doorslag geven. Ik ben niet zo thuis in die berekening, maar uitgaande van de start-TPR denk ik dat Buki en Torenwachter 1 en 2 zullen worden.

Iedereen heel veel succes.
Naar boven
Elano
BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2011 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Pouleoverzicht poule 2

Gebruiker 1 2 3 4 5 6 7 P TPR
1. Buki (2630) - * * * * * * 0 2274
2. torenwachter (2577) * - * * * * * 0 2263
3. MrSmile (2126) * * - * * * * 0 2245
4. raymond_kr (2617) * * * - * * * 0 2229
5. Slapstick (2289) * * * * - * * 0 2225
6. acdc (2208) * * * * * - * 0 2222
7. joriske (2361) * * * * * * - 0 2176

Hier zie ik Raymond zijn favorieten rol wel waar maken. Denk dat hij in staat zal zijn de volle 12 punten te halen. Blijft lastig maar voor de 2de plek gok ik op Torenwachter.

Poule 1 is stukken lastiger maar ben het met Slapstick eens.
Naar boven
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 54
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2011 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Elano schreef:

Hier zie ik Raymond zijn favorieten rol wel waar maken. Denk dat hij in staat zal zijn de volle 12 punten te halen. Blijft lastig maar voor de 2de plek gok ik op Torenwachter.

Ik heb rood tegen Buki en geel tegen Raymond, dus de kansen zijn er. Maar Buki blijft toch een erg sterke speler, ik vrees voor mijn eigen kansen, dus tip in mijn poule Buki en Raymond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
torenwachter
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2011 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe kan ik het verhaal mooier maken dan het is: ik ben vlot begonnen zoals altijd. Vooral tegen Slapstick schiet het lekker op, ik ga als een trein! We zitten inmiddels in de fase van volgooien, en dan heb ik mijn eerste winst binnen. En dan gebeurt het weer eens, ik maak mijn gevestigde reputatie weer eens waar! Want waarom wordt ik nooit bij de favorieten genoemd? Juist! Omdat ik altijd te snel en gehaast speel en daardoor onnodig fouten maak. Deze kan prachtig worden bijgeschreven in het rijtje van legendarische blunders op het hoogste niveau. Ik zit lekker te kletsen met Slapstick en gooi mijn rijtje vol. Maar a8 had ik niet mogen spelen.

Ik ben nog aan het bijkomen. Kan het nog even niet opbrengen om de partij uit te maken en mijn verlies te incasseren. Ben ik de enige die die traditioneel doet? Of kennen anderen dit gevoel ook? Laughing Nou ja, hoe het ook is, ik ben al uitgeschakeld. Onnodig, maar toch....misschien volgend jaar weer? Embarassed Slapstick, gefeliciteerd! Want je hebt netjes afgewacht, ere wie ere toekomt Wink
Naar boven
MrSmileOffline
Totaal berichten: 171
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Nooit te snel opgeven, er kunnen zomaar meer verrassende uitslagen komen Wink
Naar boven
torenwachter
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

MrSmile schreef:
Nooit te snel opgeven, er kunnen zomaar meer verrassende uitslagen komen Wink

Laat maar komen dan!!! Very Happy
Naar boven
MrSmileOffline
Totaal berichten: 171
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Doen we Wink
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2011 0:59    Onderwerp: Reageer met quote

Voor al degene die al een tijdje aan het wachten zijn op een analyse van de pipo... Laughing Mijn excuses! Ik heb de voorbije weken heel veel tijd in andere dingen moeten steken. Ik had zelfs moeite om tijdig zetten te doen. Een analyse maken daar was dus al helemaal geen sprake meer van...

Maar beetje bij beetje had ik al even aan poule 1 gewerkt. Als ik nog langer wacht word het eerder een nabeschouwing dan een analyse dus vandaar plaats ik poule 1 al neer en hoop ik nog tot poule 2 te komen.

Het is een vluchtig opgestelde analyse dus niet wat jullie gewend zijn, maar beter dan niets hé. Wink
--------------------------------------

De laatste 14 zijn gestart en velen hebben er zin in! 4 begeerde plekjes zullen een hevige strijd opleveren.

Als er al ergens verrassingen kunnen vallen, dan is het meestal in topconfrontaties als deze. Al de openingen die het hele jaar zijn weggestoken, zullen nu ten volle benut worden, in de hoop dat zelf die absolute toppers die je zal treffen een steek laten vallen!

Het word spannend! Succes allemaal!

Poule 1

Poule 1
1. Pipo_papfles (2667) 2336
2. richardv35 (2228) 2284
3. ElitePhoenix (2606) 2281
4. de-ik--ki-ed (2609) 2271
5. Mitch28 (2410) 2263
6. el_great_foxman (2339) 2224
7. Hurricane_Power (2544) 2224

pipo_papfles

Rood tegen: De-ik—ki-ed, Mitch28, Hurricane_power
Geel tegen: Richardv35, Elitephoenix, el_great_foxman

Hoe groot zijn de kansen?

Nooit eerder had hij zulke goede uitgangspositie om het kampioenschap te winnen. Fox en richard waren in het verleden steeds een haalbare kaart en met zijn reputatie zou het een grote verrassing zijn als hij rode punten laat liggen.

Als hij 10 punten haalt dan is zijn Tpr heel waarschijnlijk hoog genoeg om een tpr voordeel te houden tot in de finale.

Zal hij ze benutten?

Percentages en prestaties uit het verleden spreken sterk in zijn voordeel,maar in een kampioenschap kan elke goede subtopper net dat klein beetje meer. Zetten worden meer overwogen. Spelnotities worden wel eens benut en analyseren mag gerust wat meer tijd kosten.
Als Fox en Richard hun beste niveau voor 1 keer kunnen overtreffen, dan is papflesman 3de kampioenschapstitel in groot gevaar!

Richardv35

Rood tegen: pipo_papfles, Elitephoenix, el_great_foxman
Geel tegen: de-ik—ki-ed, Mitch28, Hurricane_power

Hij bereikt dit kampioenschap vermoedelijk zijn hoogste niveau ooit. Hij is creatiever met geel en houd steeds vaker stand met rood. De kleurindeling is goed en de tpr is nog beter!
Als hij met rood kan standhouden en minstens 1 keer kan stunten met geel is hij nauwelijks te stoppen…

Zal hij ze benutten?

Hij hield in vorige ronde reeds stand tegen elite en bewijst daardoor dat hij in staat is deze kans ten volle te benutten.

Jammer genoeg heeft hij tegen fox moeten ondervinden dat één moment van onoplettendheid al je kansen in het water kan gooien.

Tenzij zijn kansen goede zwemmers zijn, lijken ze hier te verdrinken.

Elitephoenix

Rood tegen: pipo_papfles, Mitch28, el_great_foxman

Geel tegen: Richardv35, de-ik—ki-ed, , Hurricane_power

Enkel op kleurindeling gebaseerd staat hij er net als bij tetris niet zo best voor. 8 punten houden meestal niet stand bij de laatste 14. Hij zal zich dus moeten overtreffen in zijn gele partijen.

Zal hij ze benutten?

Hij is er zeker toe in staat. In het toptoernooi sloeg hij er al in om dikkie te verslaan, met geel. Maar vaak schud je iemand waker als hij eens verloren heeft met rood. Ik verwacht dat dikkie zo oplettend zal spelen dat elite al met iets heel speciaal zal moeten komen om veel gele punten te kunnen rapen.

de-ik--ki-ed

Rood tegen: Richardv35, Elitephoenix, Hurricane_power

Geel tegen: pipo_papfles, Mitch28, el_great_foxman

Met zijn creativiteit zet hij de beste spelers aan het denken, dus hier schat ik zijn kansen hoog in. 10 punten is waar hij voor zal spelen en met zijn kwaliteiten best mogelijk!

Zal hij ze benutten?

In het verleden liet hij wel eens kansen liggen, maar dit jaar beschouw ik hem samen met pipo als één van de grootste kanshebbers op de laatste 4.

Mitch28

Rood tegen: Richardv35, de-ik--ki-ed, Hurricane_power

Geel tegen: pipo_papfles, Elitephoenix, el_great_foxman

Niet zo groot. Na een mindere tpr is nu ook de kleurindeling tegen geslagen. Zelfs al houd hij stand in zijn rode partijen, dan zal hij wel heel creatief moeten zijn om veel gele punten te nemen.

Zal hij ze benutten?

Het lijkt onmogelijk. 6 punten zou al een mooi resultaat zijn!

el_great_foxman

Rood tegen: Pipo_papfles,, de-ik--ki-ed,Mitch28
Geel tegen: Richardv35, Elitephoenix, Hurricane_power

Kleurindeling kon beter, maar met zoveel toppers is het heel moeilijk om gele punten te pakken. Dat is wel wat hij nodig heeft om zijn tpr goed te maken…

Zal hij ze benutten?

Hoewel hij één van de beste subtoppers zal zijn, schiet hij toch nog vaak te kort tegen de top. Er zitten te veel toppers in deze poule om te verwachten dat hij zijn kansje zal benutten.

Hurricane_power

Rood tegen: Richardv35, Elitephoenix, el_great_foxman
Geel tegen: Pipo_papfles, de-ik--ki-ed, Mitch28

Slechte tpr, slechte kleurindeling. Op basis daarvan zo goed als zeker uitgeschakeld.

Zal hij zijn kansen benutten?

Als hij ze had dan zou hij er zeker toe in staat zijn!

Poule 2

1. Buki (2630) 2274
2. torenwachter (2577) 2263
3. MrSmile (2126) 2245
4. raymond_kr (2617) 2229
5. Slapstick (2289) 2225
6. acdc (2208) 2222
7. joriske (2361) 2176

buki

Rood tegen: Raymond_kr, acdc, Joriske
Geel tegen: Torenwachter, MrSmile en slapstick

Met zijn goede tpr, staat hij met 1 voet bij de laatste 4. Vooral rood tegen raymond maakt ook zijn kleurindeling zeer gunstig!

Hoewel hij waarschijnlijk aan 1 gele partij al genoeg zal hebben om door te gaan, is hij in staat om ze alle drie te winnen! Toch zal hij zijn beste vorm moeten terugvinden om deze kans ook ten volle te benutten, want MrSmile en slapstick zijn dan wel geen toppers, maar ze spelen beide met een enorme motivatie!

Torenwachter

Rood tegen: Buki, MrSmile, Slapstick
Geel tegen: Raymond_kr, acdc, joriske

Op basis van tpr en kleurindeling heeft hij het volledig in eigen hand. Dit is de ideale kans om met een goede tpr naar de laatste 4 te gaan.

Als hij op zijn beste niveau is, dan komt zijn doel om in de finale van een kampioenschap te staan heel dicht in de buurt. Na verlies in een rode partij heeft hij het echter niet meer zelf in de hand en zal hij moeten hopen dat zijn goede tpr redding kan bieden.

MrSmile

Rood tegen: Buki, raymond_kr, acdc
Geel tegen: Torenwachter, Slapstick, Joriske

In het kampioenschap 4 op een rij 2008 was het een complete verrassing dat hij bij de laatste 14 was geraakt. Ik sloot mijn analyse over hem met de woorden: “Het feit dat je bij de laatste 14 bent geraakt leert me wel dat we in de toekomst nog wel wat van je kunnen verwachtten” Hij werd toen al derde in de poule en was de enige die een gelijkspel tegen pipo kon halen.

Twee jaar later zit hij in een veel moeilijkere poule dan toen, maar wel met een betere kleurindeling en veel meer ervaring. Kansen zijn er dus zeker.

Niet zo vanzelfsprekend als je met rood moet standhouden tegen Raymond (verliezend finalist in het vorige kampioenschap en eveneens winnaar van een toptoernooi 4r, ex nummer 1) en buki (vaste waarde bij de laatste 14, ex nummer 1).

Maar als dat lukt wie zal dan tegenspreken dat hij verdiend bij de laatste 4 zal staan?

Raymond_kr

Rood tegen: Torenwachter,Joriske, acdc
Geel tegen: Buki,MrSmile, Slapstick

De kleurindeling is goed, maar omdat buki en toor een vergelijkbare indeling,met een betere tpr hebben, zijn de kansen ook afhankelijk van hoe die twee presteren. Toch blijft hij creatief genoeg om zijn favorietenrol ook dit jaar waar te maken.

Alles minder dan 9 punten zal niet voldoende zijn, dus hij heeft niet veel marge om iets te laten liggen. Maar hij is al naar de laatste 4 en verder geraakt met een moeilijkere indeling!

Slapstick

Rood tegen: Buki, raymond_kr, MrSmile
Geel tegen: Torenwachter, Joriske, acdc

Hij word steeds beter en kan dus zeker een rol gaan spelen in deze poule!

De kleurindeling is heel goed. Maar meestal gaat een goede kleurindeling gepaard, met heel moeilijke rode partijen.

Aan motivatie zal het niet ontbreken…
Het cruciale punt is: Hou je stand in je rode partijen? Goede concentratie zal een vereiste zijn om je kansen te benutten.

acdc

Rood tegen: Torenwachter, Joriske, Slapstick
Geel tegen: Buki, raymond_kr, MrSmile

Het is te bewonderen dat hij er bijna elk jaar bij is!
Maar ook nu weer met een mindere tpr en slechte kleurindeling. Daardoor zijn de kansen heel klein.

Het Niveau is hier zo hoog dat hij zich echt zal moeten overtreffen.
De laatste 14 was voor hem telkens opnieuw het eindstation en dat zal het nu ook zijn.

Joriske

Rood tegen: Torenwachter, MrSmile, Slapstick
Geel tegen: Buki, raymond_kr, Acdc

Geel tegen buki en raymond gepaard met een slechte tpr is eigenlijk al op voorhand een verloren zaak voor de laatste 4.

In het verleden liet hij het op de cruciale momenten vaak liggen tegen de toppers. Hier treft hij heel wat toppers en word het dus een heel moeilijke klus om aan de broodnodige 9 of 10 punten te komen.

Hoewel hij best goed speelt, zal hij waarschijnlijk net te kort komen.

Laatst aangepast door Pipo_papfles op Za Mrt 12, 2011 2:46, in totaal 7 keer bewerkt
Naar boven
Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2011 1:12    Onderwerp: Reageer met quote

tss weeral zo negatief, als je me nu gewoon eens 2 puntjes gunt dan kom ik er zonder problemen door rolling
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2011 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hurricane_Power schreef:
tss weeral zo negatief, als je me nu gewoon eens 2 puntjes gunt dan kom ik er zonder problemen door rolling

Ik vond mijn slotzin toch al positief. Laughing

Ik ga die 2 punten zelf nodig hebben. Very Happy
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Za Mrt 12, 2011 2:50    Onderwerp: Reageer met quote

De analyse van poule 2 is er dan toch nog gekomen... Graduate

Dat gaf me de gelegenheid om eens naar het verloop van alle partijen te kijken. Op zijn minst gezegd: Boeiend!

Uiteraard hou ik in mijn analyse geen rekening met de gang van zaken in lopende partijen, maar soms wel met reeds afgelopen partijen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: