FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mustang
BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 8:20    Onderwerp: kleurenblinden Reageer met quote

Hoi Bram, of andere ontwikkelaars.
Chapeau voor je alweer nieuwe spel, ik zie er naar uit om het binnenkort te proberen, maar ben kleurenblind (daltonisme) en zie het verschil tussen het rood en het zwart zeer moeilijk. Ik snap dat het visueel mooi moet blijven, maar kan je ipv het rood of zwart geen andere kleur kiezen? Dit is echt moeilijk te zien voor mij, en ongetwijfeld voor andere daltonisten...
Bedankt!
Dries.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9850
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Wijzigen van kleuren is erg veel werk (en het zijn volgens mij ook de traditionele kleuren). Is er een andere optie voor je die helpt? B.v. mouse over over de stukken die je de kleur en het stuk verteld?
mustang
BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Wijzigen van kleuren is erg veel werk (en het zijn volgens mij ook de traditionele kleuren). Is er een andere optie voor je die helpt? B.v. mouse over over de stukken die je de kleur en het stuk verteld?

Hoi Bram,
als het niet gaat, dat kan het niet natuurlijk, eventueel is dat een optie. Je hebt niet zo'n goed overzicht maar dan zal het wel lukken.
Alvast hartelijke dank!!
Dries
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

aangepast.
mustang
BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 16:23    Onderwerp: dank Reageer met quote

bram schreef:
aangepast.

Dank je hoor!!
Dries.
Naar boven
go-herminatorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 238
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2010 5:47    Onderwerp: Reageer met quote

Is het misschien een idee om van alle stukken een verticaal gespiegelde versie te maken (of 180 graden gedraaid)?

Dan kun je de stukken van de speler zelf normaal laten zien, en die van de tegenstander op z'n kop laten zien, net zoals dat er bijvoorbeeld nu bij shogi uitziet.

Dat zou een stuk minder werk moeten zijn dan de kleur veranderen, lijkt me, en het is ook nog realistischer, want als je het spel in het echt speelt staan vanuit jouw perspectief de stukken van de tegenstander ook op z'n kop (dit in tegenstelling tot gewoon schaken, waar de stukken niet plat zijn)
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2010 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Is een optie, alleen werkt draai bord dan niet meer. Ik ga er even vanuit dat de nu gekozen oplossing voldoende is.
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2010 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

Heb toch ook nu voor de gedraaide stukken gekozen, maar weet nog niet of dit wel een goede oplossing is, het bord ziet er toch gekker uit met geroteerde stukken....
go-herminatorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 238
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2010 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich is het zo wel realistisch, behalve natuurlijk dat echte xiangqi stukken Chinese tekens erop hebben. Omdat deze stukken plaatjes erop hebben die lijken op schaakstukken, ziet het er inderdaad een beetje raar uit, zeker als je online schaak gewend bent met alle stukken in dezelfde orientatie.

Maar ik zou ook niet zeggen dat het nou heel storend is. De stukken zijn herkenbaar, en waarschijnlijk ben je er heel snel aan gewend als je het een tijdje speelt.
PlasmabolOffline
Totaal berichten: 19
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2010 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Heb toch ook nu voor de gedraaide stukken gekozen, maar weet nog niet of dit wel een goede oplossing is, het bord ziet er toch gekker uit met geroteerde stukken....

Op de nieuwspagina had ik er ook al iets over gezegd, maar het forum is een betere plek. Bedankt voor de aanpassing, ik ga kijken hoe het werkt.
Het punt met dit soort spellen is dat je goed overzicht wil krijgen en je wil kunnen zien hoe de "lijnen" lopen. Rechtsboven kan een stuk linksonder van belang zijn. Als ik me heel erg moet concentreren om elk stuk afzonderlijk te kunnen interpreteren dan is het niet te doen. De "mouse-over" optie is b.v. daarom ook niet handig. Als ik dan bij het tiende stuk mouse-over doe dan ben ik de eerste wel weer vergeten Smile
We gaan kijken hoe dit geroteerde werkt, al zou denk ik de ultieme oplossing toch meer verandering in kleur of lijndiktes oid zijn in de stukken zelf, maar snap ook dat dat een klus is.
Naar boven
mustang
BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2010 8:03    Onderwerp: dank je Reageer met quote

Dank je, ik denk ook dat het draaien van de stukken een goede oplossing is, die beter werkt dan de mouse-over oplossing.
Nogmaals hartelijke dank voor jullie zoeken naar goede oplossingen en jullie werk!
Groetjes,
Dries.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: