FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2010 21:15    Onderwerp: Optimale Strategie Reageer met quote

Beste medespelers Smile .

Ik speel dit spel nu al 2 tot 3 jaar maar ben toch steeds nieuwsgieriger gaan worden naar de optimale strategie in codekraker!
En met de optimale strategie bedoel ik niet alleen het raden van de code binnen zo min mogelijk zetten, maar ook de code die je zelf opstelt.

Ik zie bijvoorbeeld bijna altijd codes voorkomen waarin 4 kleuren gebruikt worden, en van die 4 kleuren 1 dubbel is. Bijvoorbeeld: groen, wit, groen, blauw, geel.
Mijn gevoel zegt dat het gebruiken van 4 kleuren (waarvan 1 dubbele) statisch het beste is omdat er zoveel mogelijk mogelijkheden voor de tegenstander over blijven. Hoe ervaren andere spelers dit?

Ik zie bijvoorbeeld ook wel eens codes als: rood, rood, blauw, zwart, rood of: geel, groen, groen, wit, geel voorkomen.. wat erg verrassend is maar ik altijd binnen 5 beurten goed heb omdat het aantal mogelijkheden met drastisch daalt doordat de informatie die men krijgt direct accuraat is.
Ook het gebruik van 5 verschillende kleuren is naar mijn mening niet optimaal.

Dan de strategie voor het raden, en dan gaat het met name om beurt 2 t/m 5.
We weten inmiddels allemaal (goede spelers zullen dit beamen) dat het bij de 1e zet statistisch het beste is om 3 kleuren te gebruiken in de volgende vorm: 1-1-2-2-3 (volgorde maakt niet uit). Dus bijvoorbeeld: geel, geel, blauw, blauw, groen.
Maar hoe gaan jullie dan bijvoorbeeld op beurt 2 verder als je slechts 2 pinnetjes krijgt.