Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Remorhaz69 |
|
19 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 18 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 17 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 16 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 15 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 14 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 13 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 12 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 11 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 10 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 9 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 8 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 7 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | a | b | c | d | e | f | g | h | i | j | k | l | m | n | o | p | q | r | s |
Go-Moku spel (11261417) |
|
Naar boven |
|
 |
 |
MadMac |
|
Uit de spelregels:
Quote: | De bedoeling van het spel is om vijf stenen op een rij te krijgen. Dit kan horizontaal, verticaal of zelfs diagonaal. Uitzondering op deze regel is dat zes of meer op een rijtje niet winnen. Zo'n constructie van zes of meer stenen heet een overline. Het spel gaat bij een overline gewoon door. |
|
|
Naar boven |
|
 |
 |
Remorhaz69 |
|
o, krijg nou wat. ja dat is balen! toen verloor ik ineens haha |
|
Naar boven |
|
 |
 |
anymous |
|
ik heb de regels redelijk doorgelezen, maar zie nergens staan dat een "overline" niet mag, het is dat ik een spel heb op een andere site waar ik de mogelijkheid heb gecreëerd voor een 6 op een rij, maar mijn tegenstander reageerde niet op deze actie dus vandaar dat ik hier op het forum ben gaan zoeken
bij 4 op een rij is een "overline" wel mogelijk over het gehele bord  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Hoofdpijn  Supervip
Geregistreerd op: 6-11-2003 Totaal berichten: 1398 Leeftijd: 61 Geslacht: Man |
|
anymous schreef: | ik heb de regels redelijk doorgelezen, maar zie nergens staan dat een "overline" niet mag |
Het mag wel, alleen je wint er niet mee
In de spelregels waar MadMac naar verwijst staat dit toch duidelijk te lezen dus zo goed heb je de spelregels niet doorgelezen  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
anymous |
|
Hoofdpijn schreef: | anymous schreef: | ik heb de regels redelijk doorgelezen, maar zie nergens staan dat een "overline" niet mag |
In de spelregels waar MadMac naar verwijst staat dit toch duidelijk te lezen dus zo goed heb je de spelregels niet doorgelezen  |
om hoofdpijn van te krijgen ik ga ze nogmaals lezen dank je wel voor je vlotte reactie
mvg anymous |
|
Naar boven |
|
 |
 |
anymous |
|
anymous schreef: | Hoofdpijn schreef: | anymous schreef: | ik heb de regels redelijk doorgelezen, maar zie nergens staan dat een "overline" niet mag |
om hoofdpijn van te krijgen ik ga ze nogmaals lezen dank je wel voor je vlotte reactie
mvg anymous |
ik heb de regel gevonden staat meteen helemaal boven aan, in de alinea: doel van het spel
merci |
|
Naar boven |
|
 |
 |
de-ik--ki-ed  Vip
|
anymous schreef: | bij 4 op een rij is een "overline" wel mogelijk over het gehele bord  |
Dat wil ik graag zien in een echt spel. Volgens mij gaat dat je niet lukken namelijk  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
anymous |
|
de-ik--ki-ed schreef: | anymous schreef: | bij 4 op een rij is een "overline" wel mogelijk over het gehele bord  |
Dat wil ik graag zien in een echt spel. Volgens mij gaat dat je niet lukken namelijk  |
ik heb wel een voorbeeld maar ik zou niet weten hoe ik een plaatje kan invoeren hier  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Sprinter |
|
bij vier op een rij evenals tetris heb ik al vaak rijen gehad van 5 en 6.
Je wint dan gewoon, ik speel zelf geen go-moku maar vind het raar dat je dan niet wint immers heb je een rij van 5 stukken op het bord staan, dat er nog een paar aankleven doet niet ter zake .... bewijst alleen maar dat je een goede speler bent toch .....  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Hoofdpijn  Supervip
Geregistreerd op: 6-11-2003 Totaal berichten: 1398 Leeftijd: 61 Geslacht: Man |
|
Sprinter schreef: | dat er nog een paar aankleven doet niet ter zake ... | Als in de spelregels staat dat dat niet wint dan doet het wel ter zake, toch ?
Sprinter schreef: | bewijst alleen maar dat je een goede speler bent toch .....  | Het bewijst alleen dat de tegenstander beter heeft gespeeld, omdat ie ervoor heeft gezorgd dat je niet een rij van precies 5 kunt maken
Sprinter schreef: | bij vier op een rij evenals tetris heb ik al vaak rijen gehad van 5 en 6.
Je wint dan gewoon |
Doet me denken aan een voetballer die zegt dat je bij handbal wel mag scoren met je hand 
Laatst aangepast door Hoofdpijn op Vr Okt 17, 2014 12:19, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Sprinter |
|
jij draait alles gewoonweg naar jouw voordeel/mening toe op die manier ...
wiskundig gezien is een rij van 5 een rij van 5 of er nu nog een paar achter of voor staan maakt niet uit... ik bedoelde zowieso al waarom is dat dan niet bij alle spellen en alleen bij dat go-moku
daar zit geen logica in vind ik. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
hoeksmarp |
|
Sprinter schreef: | jij draait alles gewoonweg naar jouw voordeel/mening toe op die manier ...
wiskundig gezien is een rij van 5 een rij van 5 of er nu nog een paar achter of voor staan maakt niet uit... ik bedoelde zowieso al waarom is dat dan niet bij alle spellen en alleen bij dat go-moku
daar zit geen logica in vind ik. |
Waarschijnlijk omdat die andere spellen niet zo'n spelregel hebben en go-moku wel. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
motions1984 |
|
2 totaal verschillende spellen met elkaar vergelijken kan je natuurlijk nooit doen. Appels en peren... |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Sprinter |
|
motions1984 schreef: | 2 totaal verschillende spellen met elkaar vergelijken kan je natuurlijk nooit doen. Appels en peren... |
Hoezo totaal verschillend? Bij beide spellen moet je immers en rijtje maken bij
4 op rij is dat 4 stukjes bij go-moku 5 dat is het enige vershil maar het principe blijft gelijk wat betreft rijtjes maken ... het gaat hierbij om het aantal stukjes toch.... |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|