Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Remorhaz69
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2010 16:23    Onderwerp: 7 op een rij en niet gewonnen?? Reageer met quote

19
18
17
16
15
14
13
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
 abcdefghijklmnopqrs

Go-Moku spel (11261417)
Naar boven
MadMac
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2010 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Uit de spelregels:

Quote:
De bedoeling van het spel is om vijf stenen op een rij te krijgen. Dit kan horizontaal, verticaal of zelfs diagonaal. Uitzondering op deze regel is dat zes of meer op een rijtje niet winnen. Zo'n constructie van zes of meer stenen heet een overline. Het spel gaat bij een overline gewoon door.
Naar boven
Remorhaz69
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2010 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

o, krijg nou wat. ja dat is balen! Wink toen verloor ik ineens haha
Naar boven
anymous
BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2013 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de regels redelijk doorgelezen, maar zie nergens staan dat een "overline" niet mag, het is dat ik een spel heb op een andere site waar ik de mogelijkheid heb gecreëerd voor een 6 op een rij, maar mijn tegenstander reageerde niet op deze actie dus vandaar dat ik hier op het forum ben gaan zoeken Exclamation

bij 4 op een rij is een "overline" wel mogelijk over het gehele bord Smile
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2013 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

anymous schreef:
ik heb de regels redelijk doorgelezen, maar zie nergens staan dat een "overline" niet mag

Het mag wel, alleen je wint er niet mee Laughing

In de spelregels waar MadMac naar verwijst staat dit toch duidelijk te lezen dus zo goed heb je de spelregels niet doorgelezen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
anymous
BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2013 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
anymous schreef:
ik heb de regels redelijk doorgelezen, maar zie nergens staan dat een "overline" niet mag

In de spelregels waar MadMac naar verwijst staat dit toch duidelijk te lezen dus zo goed heb je de spelregels niet doorgelezen Wink

om hoofdpijn van te krijgen rofl ik ga ze nogmaals lezen dank je wel voor je vlotte reactie Very Happy

mvg anymous
Naar boven
anymous
BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2013 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

anymous schreef:
Hoofdpijn schreef:
anymous schreef:

om hoofdpijn van te krijgen rofl ik ga ze nogmaals lezen dank je wel voor je vlotte reactie Very Happy

mvg anymous

ik heb de regel gevonden staat meteen helemaal boven aan, in de alinea: doel van het spel

merci
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 412
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2013 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

anymous schreef:

Dat wil ik graag zien in een echt spel. Volgens mij gaat dat je niet lukken namelijk Laughing
Naar boven
anymous
BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2013 6:13    Onderwerp: Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
anymous schreef:

Dat wil ik graag zien in een echt spel. Volgens mij gaat dat je niet lukken namelijk Laughing

ik heb wel een voorbeeld maar ik zou niet weten hoe ik een plaatje kan invoeren hier Question
Naar boven
Sprinter
BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2014 0:21    Onderwerp: overline Reageer met quote

bij vier op een rij evenals tetris heb ik al vaak rijen gehad van 5 en 6.
Je wint dan gewoon, ik speel zelf geen go-moku maar vind het raar dat je dan niet wint immers heb je een rij van 5 stukken op het bord staan, dat er nog een paar aankleven doet niet ter zake .... bewijst alleen maar dat je een goede speler bent toch ..... Very Happy
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2014 13:30    Onderwerp: Re: overline Reageer met quote

Sprinter schreef:
dat er nog een paar aankleven doet niet ter zake ...
Als in de spelregels staat dat dat niet wint dan doet het wel ter zake, toch ? Rolling Eyes

Sprinter schreef:
bewijst alleen maar dat je een goede speler bent toch ..... Very Happy
Het bewijst alleen dat de tegenstander beter heeft gespeeld, omdat ie ervoor heeft gezorgd dat je niet een rij van precies 5 kunt maken Cool

Sprinter schreef:
bij vier op een rij evenals tetris heb ik al vaak rijen gehad van 5 en 6.
Je wint dan gewoon

Doet me denken aan een voetballer die zegt dat je bij handbal wel mag scoren met je hand Laughing

Laatst aangepast door Hoofdpijn op Vr Okt 17, 2014 12:19, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Sprinter
BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2014 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

jij draait alles gewoonweg naar jouw voordeel/mening toe op die manier ...
wiskundig gezien is een rij van 5 een rij van 5 of er nu nog een paar achter of voor staan maakt niet uit... ik bedoelde zowieso al waarom is dat dan niet bij alle spellen en alleen bij dat go-moku
daar zit geen logica in vind ik.
Naar boven
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Vr Okt 17, 2014 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

Sprinter schreef:
jij draait alles gewoonweg naar jouw voordeel/mening toe op die manier ...
wiskundig gezien is een rij van 5 een rij van 5 of er nu nog een paar achter of voor staan maakt niet uit... ik bedoelde zowieso al waarom is dat dan niet bij alle spellen en alleen bij dat go-moku
daar zit geen logica in vind ik.

Waarschijnlijk omdat die andere spellen niet zo'n spelregel hebben en go-moku wel.
Naar boven
motions1984
BerichtGeplaatst: Vr Okt 17, 2014 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

2 totaal verschillende spellen met elkaar vergelijken kan je natuurlijk nooit doen. Appels en peren...
Naar boven
Sprinter
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2014 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

motions1984 schreef:
2 totaal verschillende spellen met elkaar vergelijken kan je natuurlijk nooit doen. Appels en peren...

Hoezo totaal verschillend? Bij beide spellen moet je immers en rijtje maken bij
4 op rij is dat 4 stukjes bij go-moku 5 dat is het enige vershil maar het principe blijft gelijk wat betreft rijtjes maken ... het gaat hierbij om het aantal stukjes toch....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: