FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vinnie
BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2010 11:10    Onderwerp: Eerste zet Reageer met quote

Het is natuurlijk niet heel belangrijk, maar het viel me opeens op dat de meeste spelers met zwart rechtsboven beginnen.

Dit is in live go volgens mij ook traditioneel de beleefdheidsnorm, maar op jijbent komt ie dan bij de tegenstander ook rechtsboven te staan.

Als het een gebaar naar de tegenstander is, moet je op jijbent dan niet juist linksonder beginnen?
Naar boven
Kevintju
BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2010 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Of kunnen we misschien beter pleiten voor een "gespiegelde" bord voor de tegenstanders, zoals dat ook zo is bij schaken.
Naar boven
pombeestOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 368
Leeftijd: 48
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2010 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Zover ik weet is er geen enkele goserver die het bord spiegelt, het lijkt me ook niet nodig. Zelf ben ik er aan gewend geraakt dat als ik wit speel, zwart rechtsboven opent op internet, en verwacht deze zet ook helemaal niet linksonder. Ik geloof niet dat ik de moeite zou nemen het te veranderen, al is het nog zo weinig moeite...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
davos
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2010 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

pombeest schreef:
Zover ik weet is er geen enkele goserver die het bord spiegelt, het lijkt me ook niet nodig. Zelf ben ik er aan gewend geraakt dat als ik wit speel, zwart rechtsboven opent op internet, en verwacht deze zet ook helemaal niet linksonder. Ik geloof niet dat ik de moeite zou nemen het te veranderen, al is het nog zo weinig moeite...

Daar sluit ik me bij aan.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: