FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 398
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 16:40    Onderwerp: Aanmelden 1e Real-time 4 op een rij toernooi Reageer met quote

Welkom bij het 1e real-time 4 op een rij toernooi!

Concept:
Zoals de naam al zegt, is dit toernooi anders dan andere gebruikerstoernooien. Dit toernooi wordt niet turn-based gespeeld, maar gewoon met echte tijd en een klok erbij op www.bordspel.nl. Voor een partij gelden de volgende regels:
1. Tegenstanders spreken met elkaar een tijd af, waarop ze tegen elkaar spelen op bordspel.nl
2. Er word gespeeld op een 8x8 bord
3. Het speeltempo is 5 minuten per persoon per partij zonder bonustijd per zet.
4. De partij wordt publiek gespeeld (optie op bordspel.nl). Voor de (halve) finale(s) is het leuk als je ook het moment waarop spelen in het U&S-topic post, zodat belangstellenden kunnen meekijken.
5. Analyse applets zijn NIET toegestaan tijdens de partij
6. Pas als je alle partijen tegen een persoon hebt gespeeld, zo snel mogelijk de uitslagen posten.

Deelnemers:
Het toernooi wordt in principe gespeeld met 32 deelnemers. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als na twee weken blijkt dat de inschrijving niet heel hard loopt, kan dit deelnemer aantal verlaagt worden naar 24 deelnemers.

Speelschema:
Het ziet er misschien wat ingewikkeld uit, maar het valt best mee. Het toernooi bestaat uit twee fases.

Fase1: Dit is de poulefase. Hierin worden de 32 deelnemers verspreid over over 8 poules (A t/m H). De verdeling over de poules wordt gemaakt op basis van de rating op jijbent. Iedere deelnemer speelt een keer met rood en een keer met geel tegen ieder ander uit de poule. Winst van een partij levert 2 punten op, remise 1 en verlies 0. Wordt een partij (zonder dat er een goede rede bij de organisator wordt gemeld) niet binnen de vastgestelde tijd gespeeld, krijgen beide spelers 0 punten.

De twee spelers met de meeste punten gaan door. Bij gelijk aantal punten krijgt diegene met de laagste startrating de hoogste klassering. Hebben de na het opmaken van de rangschikking de nummers 2 en 3 evenveel punten. Spelen zij een play-off (zie laatste alinea van dit stuk). Dit betekent dat een play-off altijd maar tussen twee mensen kan gaan.

Fase 2: De 16 overgebleven spelers beginnen aan de knock-out fase. Deze bestaat uit 1/8finales, kwartfinales, halve finales en finales.
1/8 finale: Hierin spelen de deelnemers een keer met rood en een keer met geel tegen elkaar (2 partijen in totaal dus). Hebben ze dan evenveel punten, spelen zij een play-off.
kwartfinale/ halve finale: Hierin spelen de deelnemers twee keer met rood en twee keer met geel tegen elkaar (4 partijen in totaal dus). Hebben ze dan evenveel punten, spelen zij een play-off.
finale: Hierin spelen de deelnemers drie keer met rood en drie keer met geel tegen elkaar (6 partijen in totaal dus). Hebben ze dan evenveel punten, spelen zij een play-off. De winnaar van de finale is ook winnaar van het toernooi en de verliezer is runner-up.
Het hele speelschema ziet er zo uit:

Play-off:
In de play-off wordt bij gelijk eindigen tussen twee personen uitgemaakt wie doorgaat. De play-off bestaat hooguit uit 3 partijen. Als een partij een winnaar kent, is die automatisch door. Alleen bij een gelijkspel wordt een tweede partij gespeeld. eindigt ook deze in een gelijkspel, alleen dan wordt de allesbeslissende derde partij gespeeld:
partij 1: Diegene met de hoogste TPR (in de poulefase is dit dus diegene met de laagste startrating en in de knock-outfase zal de organisator van tevoren aangeven wie dit is) mag kiezen welke kleur hij/zij heeft. Kent deze partij een winnaar eindigt de play-off dus.
partij 2: Hierin wordt met omgekeerde kleuren gespeeld als in partij 1. Kent deze partij een winnaar eindigt de play-off dus.
partij 3: Deze partij wordt gespeeld met dezelfde kleuren als in partij 1. Ook hier geldt dat de winnaar van de partij ook de play-off wint, maar eindigt deze partij in een gelijkspel, gaat de GEEL-speler door.

Tijdplanning:
Deze inscherijving duurt in principe tot maandag 22 maart (tenzij er zich eerder 32 deelnemers hebben opgegeven of als er bijna 32 deelnemers zijn).Dan:
23 maart - 5 april: poulefase
Voor de knock-outfase geldt in principe een week per ronde. Mochten alle deelnemers eerder klaar zijn, kan het schema versneld worden uitgevoerd.
Houdt hier rekening mee voor je je opgeeft!

Hoe doe je mee?
Gewoon even een berichtje achterladen of mij een pb sturen. In de volgende post komt de deelnemerslijst. Als je op Bordspel.nl een andere naam gebruikt dan op jijbent.nl, zet dat er dan even bij.

Laatst aangepast door de-ik--ki-ed op Za Mrt 06, 2010 16:44, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 16:42    Onderwerp: Deelnemerslijst Reageer met quote

Deelnemerslijst:

1. De-ik--ki-ed (DikkieD)
2. Pipo_Papfles
3. Torenwachter
4. ElitePhoenix
5. Scarmi
6. Darkgrumly
7. Gigagea
8. Huricane_Power
9. Hjva
10. Olivier
11. Raymond_kr
12. TheTimmy
13. Slapstick
14. Jamo
15. Buki
16. Richardv35
17. Iriszman
18. Bart-Jan
19. Diadem
20. Eempie
21. Anaid
22. Renzo
23. Rustje
24. Paske
25. Annemarie
26. Simen
27. Mitch28
28. Cplatink
29. Beatle
30. Hejkramer
31. Tycho73
32. Enfys

Eventueel reserve: Tomrene

Laatst aangepast door de-ik--ki-ed op Di Mrt 23, 2010 11:34, in totaal 30 keer bewerkt
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Totaal berichten: 343
Leeftijd: 31
Belgium
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

leuk voorstel. Ik doe mee! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 53
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik vind het ook een leuk idee, zet mij er maar bij Wink
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Genoteerd Very Happy
Naar boven
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dan voel ik me, als kampioen op Bordspel.nl, ook verplicht om mee te doen! Razz
Naar boven
scarmiOffline

Totaal berichten: 8
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

schrijf mij er ook maar bij..
Naar boven
Darkgrumly
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk idee. Ik doe graag mee
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Genoteerd
Naar boven
gigageaOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 20
Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Drenthe
BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

zet mij er ook maar bij

gr. Gigagea
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

Je staat erbij Smile
Naar boven
Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zet er mij ook maar bij Razz . Hoe gaat het plannen van de matchen juist in zijn werk maw de exacte dag/uur ?
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Je staat erbij. Smile

Ik geef aan welke partijen er gespeeld moeten worden. dan maak jij met je tegenstander(s) een afspraak, wanneer jullie de spellen daadwerkelijk gaan spelen en hier heb je dan een bepaalde tijd voor, zodat het toernooi niet gaat uitlopen. In de eerste poulefase heb je bv twee weken de tijd om met drie tegenstanders elk 2 spellen te spelen Wink
Naar boven
raymond_kr
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk initiatief! Ik doe graag mee. Het lijkt een toptoernooi te worden als ik de deelnemerslijst bekijk! Volgens mij valt het alleen niet te controleren of iemand een analyse-applet gebruikt. 5 min. is nog best lang voor een partij....dat zou dan eigenlijk een minuut moeten zijn omdat dan het gebruiken ve analyse-applet niet meer te doen is.
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ja. Er doen inderdaad al behoorlijk wat toppers mee. Leuk voor de status. Maar dat heeft ook zn nadelen. Zo twijfelen de iets mindere goden of ze wel mee willen doen, terwijl het toernooi juist ook voor hen bedoeld is.

Een speelsnelheid van korter dan 5 minuten is niet in te stellen op bordspel.nl. Deze heeft ook zo zn voordelen trouwens. Als je iets niet direct weet heb je nog de tijd om na te denken en een oplossing te bedenken. Zodat de mensen die ter plekke het beste kunnen nadenken, de beste kansen hebben. Analyse-appletgebruik is idd niet helemaal uit te sluiten, maar ik vertrouw alle deelnemers dat ze dit niet zullen doen. Net als dat er in principe op wordt vertrouwd dat er geen coiomputerprogramma's spelen. Bovendien: 5 minuten is te kort om elke zet grondig te analyseren Wink

Je staat erbij trouwens Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: