Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirkjeen
BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2010 16:17    Onderwerp: tijd die je erbij krijgt na een zet. Reageer met quote

Even een vraagje. Ik ben benieuwd wat de regels voor de tijd van zetten. Ik heb gelezen dat bij toernooien geldt, dat je voor het hele toernooi 1 dag per zet hebt met een speling van 6 dagen op het hele toernooi.

Dit betekent volgens mij dat :
Stel speler A wacht totdat zijn tijd bijna om is(vanavond). en hij zet vandaag. Als ik de regels dan goed intepreteer, dan zou hij volgens mij morgen weer een zet moeten doen, want hij krijgt er 1 dag bij. (zijn tijd moet op 1 dag komen te staan)

klopt dit?

Volgens mij gebeurt echter het volgende: Hij krijgt er 2 dagen bij. Zodat hij niet morgen maar overmorgen pas hoeft te zetten.

Zie spel: [Spel: 10504691]
Mijn tegenstander zat maandag (zet 1) bijna helemaal door zijn tijd heen.

Vervolgens hoefde hij woensdag pas weer te zetten.(2 dagen)

klopt dit, of staat het in de regels anders dan hoe het in werkelijkheid is. het zou het tempo van toernooien wel versnellen, als dit idd niet goed werkt.
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 412
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2010 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dit hangt ervan af of jij die maandagavond nog gezet hebt of niet.

Zo ja, heeft hij vanaf maandag nog 1 dag en moet hij dus dinsdag zetten
zo nee (stel je zet dinsdag), heeft hij vanaf dinsdag nog 1 dag en moet hij dus woensdag zetten

Wat ook het geval kan zijn is als jij maandag na hem nog zet dat hij diezelfde avond weer terugzet en dan heeft hij weer twee dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
gurbejong
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2011 11:58    Onderwerp: Tijd die je erbij krijgt na een zet, als je tijd bijna op is Reageer met quote

Ik zal hier even heel goed op gaan letten, want ik heb hier mijn twijfels over.
Ik heb zelf namelijk het gevoel dat er altijd '1 dag' komt te staan, en dat die '1 dag' pas na 24 uur begint af te tellen in uren...!
Op deze manier krijgt iemand die nog maar 14 minuten had om te zetten er ineens 2 dagen bij!
Als ik gezet heb, zou die eigenlijk gelijk in uren moeten gaan aftellen en dat heb ik nog nooit gezien!

Ik ga er dus even op letten en als wat ik hierboven beschrijf klopt, kom ik er hier op terug.
Zo niet, dan is alles prima! Very Happy
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2011 12:15    Onderwerp: Re: Tijd die je erbij krijgt na een zet, als je tijd bijna o Reageer met quote

gurbejong schreef:
Ik heb zelf namelijk het gevoel dat er altijd '1 dag' komt te staan, en dat die '1 dag' pas na 24 uur begint af te tellen in uren...!

Dat klopt toch ?
Als jij een zet doet heeft je tegenstander minimaal 1 dag om te zetten, dus moet ie een zet doen de dag nadat jij gezet hebt.
Naar boven
gurbejong
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2011 12:26    Onderwerp: Re: Tijd die je erbij krijgt na een zet, als je tijd bijna o Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
gurbejong schreef:

Dat klopt toch ?
Als jij een zet doet heeft je tegenstander minimaal 1 dag om te zetten, dus moet ie een zet doen de dag nadat jij gezet hebt.

Hij zou toch maximaal 1 dag moeten krijgen om te zetten? Als hij nog maar een paar minuten had om te zetten en dan een zet doet, dan krijgt hij er 2 dagen voor terug! (1 dag + 24 uur = 24+24 = 48 uur)
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2011 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Als jij ook vlak voor 24.00 een zet doet heeft ie maar een paar minuten + 24 uur.
Als jij vlak na 24.00 een zet doet heeft ie bijna 24 uur + 24 uur.

Dat is het gevolg van de tijdscontrole om 24.00 Smile
Naar boven
gurbejong
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2011 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

ja, precies, dat zei de-ik--ki-ed ook al, en dat wilde ik nog even controleren...
Als dat klopt, dan is er niets aan de hand
Naar boven
gurbejong
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2011 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik overigens een beter (en eerlijker) systeem zou vinden, is dat je het aantal uur dat je nog over had + 24 uur (voor de zet die je gedaan hebt) krijgt.

Als je dan nog 34 minuten had en je doet een zet, dan krijg je na de zet van de tegenstander 24 uur en 34 minuten om te zetten.
Had je nog 3 uur en je doet een zet, dan krijg je na de zet van de tegenstander nog 27 uur om te zetten.

Ik weet niet of dat heel lastig is voor de makers van de site om dat allemaal zo precies bij te houden, maar het lijkt me wel een eerlijker systeem.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 900
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2011 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb ik dit voorstel al eens ergens gezien een tijd terug, maar was het technisch niet mogelijk.

Wat men hier ook schijnt te vergeten is dat bij sommige spellen je tegenstander automatisch een dag erbij krijgt als hij een beurt over moet slaan, bijvoorbeeld bij Trictrac, Camping en Ur.
Vind ik persoonlijk veel oneerlijker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
go-herminatorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 238
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2011 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Het voordeel van het huidige systeem is dat je maar een keer per dag hoeft te kijken of je moet zetten.

Als ik bijvoorbeeld op dinsdag om 10 uur 's ochtends inlog, en ik speel alle partijen waar "nog 14 uur" staat, totdat overal waar ik nog aan de beurt ben minstens staat "nog 1 dag", dan weet ik dat ik pas woensdag weer hoef te zetten. Mocht iemand later op de dinsdag nog zetten, dan heb ik in die partij altijd nog minstens 1 dag, en hoef ik dus nog steeds pas woensdag te zetten. Hoe laat ik dan inlog op woensdag boeit niet, of dat nou 10 uur 's ochtends of 10 uur 's avonds is.

Met een systeem waar je er 24 uur bij krijgt, kan het gebeuren dat ik op dinsdag om 10 uur 's ochtends al mijn zetten doe, en op woensdag om 11 uur er achter kom dat ik een partij op tijd verloren heb, omdat mijn tegenstander om 10.15 op dinsdag gezet heeft net nadat ik uitgelogd was.

Dan moet ik dus gaan bijhouden hoe laat ik op welke dag precies gezet heb, en zorgen dat ik binnen 24 uur weer inlog.

Dat brengt dus wat mij betreft alleen maar gedoe met zich mee. Auto-pech op weg naar huis? Spelletje verloren.

Met het huidige systeem is het gewoon veel simpeler. Zorg dat je iedere weekdag een keer inlogt, klaar. Kun je een dag niet? Neem vakantie op of hou een beetje buffer in je bedenktijd.
Naar boven
sam013
BerichtGeplaatst: Zo Jul 24, 2011 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

totaal eens met go-herminator. Wat geeft het dat een spelletje wat langer duurt. Word vip, desnoods super vip en start meer en meer spelletjes Very Happy!
Naar boven
gurbejong
BerichtGeplaatst: Ma Jul 25, 2011 0:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wat de-ik--ki-ed zei klopte, dus wat mijn eerste bericht betreft is er niks aan de hand. Wat het andere 24-uurs systeem betreft ben ik het niet met go-herminator en sam013 eens!

Ik ben al vip en ik heb wel genoeg andere spelletjes, maar ik vind het persoonlijk erg vervelend als spelletjes zo lang duren!
Met het eerlijkere systeem dat ik voorstelde kun je (zoals go-herminator zo graag wil) gewoon 1 keer per dag zetten, je krijgt immers 24 uur om weer een zet te doen. Als je niet wil bijhouden hoe laat je op een dag iets heb gezet, moet je gewoon een beetje buffer in je bedenktijd houden. In plaats van de spelletjes waar je nog 14 uur hebt, speel je de spelletjes waar je nog 1 dag hebt. Zo kan iedereen gewoon 24 uur erbij krijgen na een zet, in plaats van (in sommige gevallen) bijna 2 dagen.
Ik speel vrijwel alleen maar toernooien en kampioeschappen en met dit systeem zorg je er gewoon voor dat de duur van toernooien en kampioenschappen bijna met de helft verkort worden!

Met het systeem wat ik voorstel, verandert er voor jullie (het type speler dat op het laatste moment 1 zet doet) dus bijna niks, want je kan gewoon 1 x per dag een zet doen, maar voor spelers als ik (en voor jullie) verandert er veel, omdat alles gewoon veel sneller klaar is.

Het enige probleem hiervan is misschien dat het technisch niet haalbaar is voor de makers en beheerders van jijbent.nl. Weet iemand of dit systeem haalbaar is of niet?
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 900
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jul 25, 2011 1:38    Onderwerp: Reageer met quote

gurbejong schreef:
Als je niet wil bijhouden hoe laat je op een dag iets heb gezet, moet je gewoon een beetje buffer in je bedenktijd houden.

Kijk, en dat is nu net niet de bedoeling van jijbent. Je hebt 6 dagen en die kun je gebruiken ook. Eigenlijk wil je dus dat hoewel je 6 dagen krijgt, dit eigenlijk 5 dagen zijn.
Quote:
Met het systeem wat ik voorstel, verandert er voor jullie (het type speler dat op het laatste moment 1 zet doet) dus bijna niks

Hoe kom je erbij dat iedereen die hier reageert op het laatste moment zet?
Quote:
..... omdat alles gewoon veel sneller klaar is.

Voor deze opmerking, en met mij meerdere mensen, zou ik graag een berekening zien? Zeker als je beweert dat de benodigde tijd gehalveerd wordt. Mijns inziens is de enigste winst die je bereikt wel 1 dag is omdat je nu zet als je nog 1 dag hebt ipv 24 uur.
Verder wil ik alleen nog zeggen dat ik dit een totaal onzinnig voorstel vind. Vandaag speel je in de vroege ochtend, en morgen in de late avond en dat moet kunnen. Zélfs als je nog minder dan 1 dag te spelen hebt.
Die optie voor vrije spellen wil je trouwens ook om zeep wilt helpen, want die zijn met jouw systeem niet meer mogelijk.
Naar boven
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Ma Jul 25, 2011 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

gurbejong schreef:
Het enige probleem hiervan is misschien dat het technisch niet haalbaar is voor de makers en beheerders van jijbent.nl. Weet iemand of dit systeem haalbaar is of niet?

Meer discussie over dit onderwerp vind je hier: http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?t=12230&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ik deel je irritatie, maar goed het is een te grote ingreep in het systeem dat hier wordt gehanteerd en daar leg ik me bij neer, scheelt een hoop ergernis Razz
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Ma Jul 25, 2011 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Vipbitch, volgens mij ben je onnodig negatief over het leuke voorstel van Gurbejung.

* De 6 dagen worden op de geschetste manier juist precies 6 dagen. Nu is het meer, sommige spelers maken misbruik van het systeem en dan is het zelfs veel meer.

* Gurbejung gaat er idd onterecht vanuit dat alle tegenstanders op het laatste moment zetten. Ik denk dat hij bedoelt dat je nog steeds voldoende tijd hebt om je zet te doen. Het voorgestelde systeem zal niet zorgen voor verlies op tijd als je gewoon je zetjes blijft doen waar je korte bedenktijd hebt.

* Iedereen die logisch nadenkt ziet dat dit voorstel de voortgang van games significant versnelt. Het zal denk ik niet 2x zo snel gaan, maar bij sommige spelers die 'misbruik maken' van het tijdsysteem nu zal dit juist de grootste vooruitgang zijn. Voor spelers die gewoon rustig aan doorspelen en niet zo letten op hoeveel tijd ze nog hebben zal er weinig veranderen in de snelheid. (dit lijkt me ook niet nodig).

* Je vrije spellen vraag begrijp ik niet. Volgens mij kunnen gewoon alle spellen gespeeld blijven worden, zoveel veranderd er niet.

Samenvatting: Goed plan ik hoop dat het geimplenteerd kan worden!

Vipbitch schreef:
gurbejong schreef:
Als je niet wil bijhouden hoe laat je op een dag iets heb gezet, moet je gewoon een beetje buffer in je bedenktijd houden.

Kijk, en dat is nu net niet de bedoeling van jijbent. Je hebt 6 dagen en die kun je gebruiken ook. Eigenlijk wil je dus dat hoewel je 6 dagen krijgt, dit eigenlijk 5 dagen zijn.
Quote:
Met het systeem wat ik voorstel, verandert er voor jullie (het type speler dat op het laatste moment 1 zet doet) dus bijna niks

Hoe kom je erbij dat iedereen die hier reageert op het laatste moment zet?
Quote:
..... omdat alles gewoon veel sneller klaar is.

Voor deze opmerking, en met mij meerdere mensen, zou ik graag een berekening zien? Zeker als je beweert dat de benodigde tijd gehalveerd wordt. Mijns inziens is de enigste winst die je bereikt wel 1 dag is omdat je nu zet als je nog 1 dag hebt ipv 24 uur.
Verder wil ik alleen nog zeggen dat ik dit een totaal onzinnig voorstel vind. Vandaag speel je in de vroege ochtend, en morgen in de late avond en dat moet kunnen. Zélfs als je nog minder dan 1 dag te spelen hebt.
Die optie voor vrije spellen wil je trouwens ook om zeep wilt helpen, want die zijn met jouw systeem niet meer mogelijk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: