FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
davos
BerichtGeplaatst: Za Mrt 20, 2010 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Alhoewel, wit heeft nog maar een stuk of 15 legale zetten voordat hij moet passen. Het enige dat dan nog kan gebeuren is onenigheid bij het markeren, maar mocht dat zo zijn, dan zal er arbitrage zijn neem ik aan.
Naar boven
TheTimmyOffline

Totaal berichten: 3985
Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Seychelles
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 24, 2010 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

tuurlijk, daar zijn admins voor Wink
pombeestOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 368
Leeftijd: 48
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 24, 2010 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, met onenigheid bij het tellen kan amper wat fout gaan. Ik zie werkelijk niet wat de automatische telling in deze stand nog fout kan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
go-herminatorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 238
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Mrt 25, 2010 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

En er is ook niks fout gegaan. Hij is klaar, op naar de volgende ronde (heb hem gemeld in de Kampioenschaps thread).
davos
BerichtGeplaatst: Zo Apr 11, 2010 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een vermoeden over welke partij als laatste klaar zal zijn in mijn poule Wink
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2011 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

In het kampioenschap 2011 is dit punt weer aan de orde, vind ik.

4 van de 6 nog lopende partijen zijn al lang afgelopen (hoewel er nog veel legale zetten mogelijk zijn die de uitslag slechter maken voor de verliezende partij). In de meeste van deze partijen neemt de verliezende partij ook nog eens ruim de tijd voor het zinloos doorspelen.
Is het teveel gevraagd om gewoon te passen en te tellen als een partij is afgelopen?

Of moeten we weer geduldig wachten tot deze "die hards" geen legale zet meer hebben?

Gezien het speeltempo van deze spelers kan dit in sommige gevallen nog wel twee maanden duren, als de winnende partij zijn best doet om het aantal legale zetten van zijn tegenstander te minimaliseren in plaats van een maximale score te behalen (wat eigenlijk nogal absurd is omdat dit niet het doel van het spel is). Als de winnende partij gaat voor de maximale score kan het nog wel veel langer duren (want in dat geval wil je de verliezende partij zo lang mogelijk zinloze zetten laten doen).
Naar boven
WishmasterOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 2263
Leeftijd: 44
Ireland
BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2011 0:29    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien de regels hierover niets zeggen is er niet veel anders te doen dan afwachten. Zeker in ronde 1 zijn er vaak spelers die geen idee hebben dat ze aan het verliezen zijn, of proberen te leren van hoe een sterkere speler een gewonnen positie daadwerkelijk in winst omzet, en we willen hen niet het plezier ontnemen van het mee kunnen doen aan de kampioenschappen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 

davos
BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2011 2:10    Onderwerp: Reageer met quote

Wishmaster schreef:
Aangezien de regels hierover niets zeggen is er niet veel anders te doen dan afwachten. Zeker in ronde 1 zijn er vaak spelers die geen idee hebben dat ze aan het verliezen zijn, of proberen te leren van hoe een sterkere speler een gewonnen positie daadwerkelijk in winst omzet, en we willen hen niet het plezier ontnemen van het mee kunnen doen aan de kampioenschappen.

Ik begrijp heel goed dat spelers willen leren hoe een sterkere speler een gewonnen positie in winst omzet. Dat juich ik alleen maar toe. Het is ook absoluut niet mijn bedoeling dat deze spelers zouden moeten opgeven of zo.

Ik kan heel goed begrijpen dat iemand duidelijk bevestigd wil zien of een groep daadwerkelijk dood of levend is. Het is ook logisch dat je, als beginnende speler, partijen wilt uitspelen om beter te worden in het eindspel, ook als je ver achter staat.

Maar als dat allemaal achter de rug is en de partij is echt helemaal afgelopen, begrijp ik niet wat er nog te leren valt als je tegenstander 20 keer heeft gepast. Ik kan nauwelijks geloven dat een speler met droge ogen kan volhouden dat hij/zij door wil blijven spelen omdat een paar maanden van zet-pas uitwisselingen in het after-eindspel zo leerzaam zijn.
Naar boven
pombeestOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 368
Leeftijd: 48
BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2011 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, deze discussie is in het verleden al meermaals gevoerd. Eén keer is er actie ondernomen, en dit is niet goed bevallen. Dat doen we dus niet meer. We zullen dus het geduld moeten opbrengen. Doorgaans is na de eerste ronde dit 'euvel' verholpen.
Het is een gegeven dat er op jijbent veel spelers zijn die opgeven of passen als 'flauw' ervaren, en willen doorspelen tot het spelletje 'af' is. Voor go, waar passen of opgeven de enige manier is om het spel te beëindigen heeft dit dus consequenties. Het is niet anders.
Naar boven
HolbewonerOffline
Totaal berichten: 1843
Leeftijd: 40
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2011 2:20    Onderwerp: Reageer met quote

Die potjes zien er wel heel extreem uit. Misschien weet die persoon niet eens hoe je een spel moet beeindigen en is het doorgaan totdat er geen legale zet meer is.
bobbyOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 119
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2011 2:55    Onderwerp: Re: Zinloos tijdrekken Reageer met quote

Diadem schreef:
Het kampioenschap go wordt nu al maanden opgehouden door één enkele partij. Een partij die allang over is, één van beide spelers past al sinds begin december.

De ander blijft echter gewoon koppig doorspelen. Een volledig verloren stelling, waar echt helemaal niets meer in zit. Gewoon zinloos het toernooi rekken zonder enige reden.

Ik weet het, het is niet tegen de regels. Maar ik vind het echt bijzonder onsportief.

wel grappig dat je dit zo noemt....jij houdt al tijden bv TT2010 op(niet als enige hoor...over een paar maanden waarschijnlijk wel, maar wel de enige die er bij go over valt). Ook in de vorige ronde was je een van de laatsten. ik vind dit niet onportief hoor laat dat helder zijn. het blijft grappig dat juist jij dit naar voren brengt. Laughing was een leuk spreekwoord toch van die splinter en de balk of zoiets Rolling Eyes Wink
Naar boven
Kevintju
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2011 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

In dit geval denk ik dat jullie hem/haar beter kan helpen met het vullen van die gaatjes op het bord ipv te passen - hoe erg dat ook tegen jullie principe is om punten in te leveren door te spelen. Het versnelt het proces en zodra er geen legale zetten meer zijn zal hij/zij wel mooeten passen
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2011 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Kevintju schreef:
In dit geval denk ik dat jullie hem/haar beter kan helpen met het vullen van die gaatjes op het bord ipv te passen - hoe erg dat ook tegen jullie principe is om punten in te leveren door te spelen. Het versnelt het proces en zodra er geen legale zetten meer zijn zal hij/zij wel mooeten passen

Ik ga eerst maar eens wat slaan, misschien dat dat de zaak wat verduidelijkt voor mijn tegenstander. Als dat niet helpt ga ik ponnuki-vormpjes maken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: