FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Diadem
BerichtGeplaatst: Vr Feb 19, 2010 18:00    Onderwerp: Zinloos tijdrekken Reageer met quote

Het kampioenschap go wordt nu al maanden opgehouden door één enkele partij. Een partij die allang over is, één van beide spelers past al sinds begin december.

De ander blijft echter gewoon koppig doorspelen. Een volledig verloren stelling, waar echt helemaal niets meer in zit. Gewoon zinloos het toernooi rekken zonder enige reden.

Ik weet het, het is niet tegen de regels. Maar ik vind het echt bijzonder onsportief.
Naar boven
Wilm
BerichtGeplaatst: Vr Feb 19, 2010 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat daar meer mensen van balen. Ik zie het probleem. Wink Met zeeslagje is ook zo'n iemand bezig Wink Ik zal maar geen namen noemen. :wink:Alhoewel ik daar wel grote behoefte aan hebt. :wink:De volgende ronde schiet ik hem naar GOD!!!!!! Wink
Naar boven
savana
BerichtGeplaatst: Vr Feb 19, 2010 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

het schijnt te kunnen en het mag wel heel raar dat er zoveel mensen moeten wachten op van die nutteloze spelbedervers ik vind nog steeds als mens wel online zijn en niet zetten dat ze straf punten moeten krijgen moet je kijken hoe ze dan zetten maar ze doen er toch niets mee oke en de bedenk tijd ja soms heeft iemand langer tijd nodig maar wachten tot de 6 dag en dan nog niets zetten kom op zeg pas de regels toch eens een keer aan

bijvoorbeeld
1 beurt niet zetten
strafpunten
gele kaart bij de rode uit de ronde
en bij uitzonderingen melden
Naar boven
Marleen112Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 204
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Vr Feb 19, 2010 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

je blijft toch altijd van die mensen houden die dat doen Confused
ik heb nu ook een spel lopen en die wacht 6 dagen en op het laatste moment zet Laughing en wel alle dagen 300 zetten doet Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Vr Feb 19, 2010 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me geen probleem dat je kan oplossen adhv een automatische procedure. Hoe ga je immers het onderscheid gaan maken tussen volgende situaties:

Een speler die een spelletje bewust overslaat omdat hij op die moment niet meer zo helder kan nadenken.

Een speler die een spelletje bewust overslaat om een aankomend verlies uit te stellen.

Met het eerste kan ik perfect leven, het tweede is natuurlijk volkomen nutteloos en uiterst onsportief Wink maar ik denk niet dat het met regeltjes valt op te lossen.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Za Feb 20, 2010 0:18    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat hier niet om spelers die traag spelen. Deze speler zet wel snel, maar doet zinloze zetten. De partij is allang voorbij maar bij go kan je dan soms nog wel honderd zetten doen voordat je echt niet meer kan zetten.

Dat valt dus mogelijk in de categorie opzettelijk lange partijen, wat gewoon verboden is in toernooien en kampioenschappen.

Het kan dat die speler niet weet dat ie aan het rekken is, maar gezien het feit dat ie 4 potjes gewonnen heeft en zelfs gewoon doorgaat als ie verliest doet me daaraan twijfelen.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9885
Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Feb 20, 2010 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

TheTimmy heeft pombeest de admin van go al gevraagd hier naar te kijken en een beslissing hier over te nemen.

Dus Koen.....
wizzi
BerichtGeplaatst: Zo Feb 21, 2010 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Marleen112 schreef:
je blijft toch altijd van die mensen houden die dat doen Confused
ik heb nu ook een spel lopen en die wacht 6 dagen en op het laatste moment zet Laughing en wel alle dagen 300 zetten doet Laughing

Dat zegt niet altijd iets. Ik wacht soms ook erg lang met schaken, terwijl ik met backgammon vlug zet.
Naar boven
TheTimmyOffline

Totaal berichten: 3985
Leeftijd: 36
Seychelles
BerichtGeplaatst: Zo Feb 21, 2010 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
TheTimmy heeft pombeest de admin van go al gevraagd hier naar te kijken en een beslissing hier over te nemen.

Dus Koen.....

We gaan niet in deze partij ingrijpen. Hij loopt vanzelf af
davos
BerichtGeplaatst: Zo Feb 28, 2010 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt geen kwade opzet. Veel jijbent spelers zijn gewoon niet sterk genoeg in go om "nuttige" zetten te onderscheiden van "nutteloze" zeten. Ook in deze situatie lijkt me dit het geval. Daar moet je eigenlijk niet tegen optreden, want dan jaag je nieuwe go-spelers weg.

Weer andere jijbent spelers zijn principieel tegen opgeven, ongeacht of ze mijlenver achter staan of voor staan (gezien in andere topics). Opgeven hoort bij de club- en toernooi-cultuur van spellen als schaken, dammen en go. Maar de meeste jibenters zijn geen club- of toernooi-spelers.

Dit is soms vervelend maar ik zou niet weten hoe je deze gevallen met regels kunt oplossen. Ik vind spelers die nutteloze zetten doen eigenlijk minder vervelend dan spelers die steevast de maximale tijd gebruiken (ook een vorm van tijdrekken die geheel is toegestaan volgens de regels).
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 17, 2010 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Intussen is zwart maar begonnen met dode stenen slaan geloof ik, omdat passen blijkbaar niet helpt om haar tegenstander ervan te overtuigen dat de partij is afgelopen.
En nu is wit ook nog even op vakantie gegaan.

Kan inderdaad nog vele maanden duren voordat wit geen legale zet meer heeft.
Naar boven
pombeestOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 368
Leeftijd: 48
BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2010 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, het gaat erg lang duren zo, dat is waar. Toch blijf ik erbij dat we niet moeten ingrijpen. Dit hebben we een paar jaar geleden al eens gedaan, met een klein relletje tot gevolg. In tegenstelling tot de meeste spellen kan je bij go een geheide winst niet afdwingen. Je bent altijd afhankelijk van de verliezende speler dat die de partij opgeeft. Go is wat dat betreft een gentle(wo)mans game. Maar ja, iemand die nog weinig go heeft gespeeld, kan vaak oprecht niet door hebben hoe slecht ie er wel niet voor staat. Ik doe dus tijdens deze partij niks, wel heb ik me voorgenomen na deze partij een berichtje te sturen naar de verliezer van deze partij. Dat is namelijk wel degene die doorgaat naar de volgende ronde, ongeacht de uitslag van deze partij.
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2010 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

waarom niet nu een pb sturen alleen met uitleg hoe en waarom en zonder dwang?
dan is deze persoon meteen op de hoogte van het zinloze....wordt het ook meteen duidelijk of het opzet is of niet.
Naar boven
pombeestOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 368
Leeftijd: 48
BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2010 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Die vraag zat er natuurlijk in, en mn eerlijkste antwoord is dat dat eigenlijk op gevoel is. Als ik argumenten ga verzamelen, dan zijn er ook wel een paar:
1. Opgave is de beslissing van een speler, en uitsluitend die speler. We hebben het over een lopende partij, waarvan je dan zegt dat een ander op moet geven. Dat is in de volledige denksportwereld not-done.
2. De speler zal zich nogal aangsproken voelen. Als vertraging opzet is, is dat niet erg, zelfs prettig, maar ik acht de kans dat dat zo is bijzonder klein.
3. Ik zit zelf ook nog in het kampioenschap. Dat maakt inmenging nog een tikje discutabeler.
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Do Mrt 18, 2010 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Opgeven hoeft van mij niet hoor. Ik ben al tevreden met passen. De partij is immers gewoon afgelopen.

Maar van mij hoeft niemand in te grijpen hoor. Hoe dan ook duren alle go-kampioenschappen en -toernooien erg lang op turn-based sites. Er zijn gewoon altijd langzame deelnemers, niet alleen in deze partij. Eerlijk gezegd zie ik ook geen mogelijkheid om dit op een elegante manier te voorkomen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: