Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Floris512
BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 17:43    Onderwerp: Je kan niet meer zetten Reageer met quote

Ik heb laatst een partij gewonnen omdat de tegenstander niet meer kon zetten. Ik had nog een mineur, maar het was niet nodig om de vlag te pakken.
Klopt het dat als ik nog een stuk heb (geen mineur) en de tegenstander zijn vlag achter bommen heeft staan, dat ik dan win omdat hij niks meer kan??
Zo ja, zou ik dat jammer vinden, het zou volgens mij remise moeten zijn!
Mijn mening is je kunt niet meer winnen als je mineurs dood zijn (en de vlag van de tegenstander achter bommen staat). Wat vinden jullie?
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Je wint als je de vlag pakt, of als de tegenstander niet meer kan bewegen en jij nog wel.

Ik vind dat een goede regel en stel voor die zo te houden.
Naar boven
Floris512
BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net nog gecheckt, en hij staat inderdaad ook zo in de ISF spelregels als Vinnie zegt. Toch vind ik het een vreemde regel, ik heb het thuis (met familie) nooit zo gespeeld! Je devalueert op deze manier eigenlijk de mineur en het betekent dat je kunt winnen door een verkenner in leven te houden (met een punt verschil dus..)
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Stratego gaat nauwelijks om het veroveren van de vlag. Je moet een voordeel in stukken halen en dat uitspelen door je vlag te verdedigen en de stukken van de ander op te ruimen. Als dat mislukt dan kun je proberen te vlag te zoeken, maar dat moet niet bij het begin je doel zijn. De mineur is in beide gevallen een belangrijk stuk, want als de ander ze niet meer heeft kun je veel besparen op je verdediging, en als jij ze niet meer hebt is het lastiger aanvallen.
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Als je je vlag tussen bommen zet, hoef je dus alleen maar op mineuren jacht om ten minste remise te behalen. Lijkt mij een verkeerde insteek van het spel.

Je vergroot hiermee ook het geluksfactor, aangezien een slechte speler al remise kan krijgen door mineurs af te maken, kan hij bij een lichte achterstand al willekeurige stenen aanvallen in de hoop mineurs te pakken.
Naar boven
Floris512
BerichtGeplaatst: Za Jan 16, 2010 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, dan weet ik in ieder geval waarom de regels zo zijn, bedankt.
Ga ik mijn speelstijl dus maar een klein beetje aanpassen.
Van mij mag het lijntje nu wel gesloten worden.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: