Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TwaburovOffline
Totaal berichten: 372
Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2009 22:56    Onderwerp: 25zettenregel checkers? Reageer met quote

Hoe zit het bij checkers, als een stelling in principe wel gewonnen is, maar dit winstproces langer dan 25 zetten duurt voordat je iets slaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 90581
Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2009 23:00    Onderwerp: Re: 25zettenregel checkers? Reageer met quote

Twaburov schreef:
Hoe zit het bij checkers, als een stelling in principe wel gewonnen is, maar dit winstproces langer dan 25 zetten duurt voordat je iets slaat?

http://www.jijbent.nl/spelregels/checkers.php
Remise regels
# Sommige partijen eindigen onbeslist: remise. Dan kunnen beide spelers niet meer winnen, tenzij de tegenstander een enorme fout maakt, maar het is niet toegestaan om daarop te wachten door eindeloos door te spelen. Bij Jijbent.nl is het remise als:
# beide spelers het overeenkomen en/of
# na wederzijds 25 zetten, waarbij er niet wordt geslagen en er geen dam wordt gemaakt.
TwaburovOffline
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2009 23:25    Onderwerp: . Reageer met quote

Ja, maar als de stelling eigenlijk gewonnen voor iemand is, dan is het toch niet eerlijk dat er remise wordt gedetecteerd?
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 6:09    Onderwerp: Reageer met quote

misschien is het te vergelijken als bij het schaken, koning paard loper tegen koning, theoretisch gewonnen stelling maar niet elke speler lukt mat binnen 50 zetten...
Naar boven
TwaburovOffline
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 11:19    Onderwerp: . Reageer met quote

Maar ik heb het over stellingen die zelfs bij perfect spel niet zo snel te winnen zijn.. dan is 25 een lage grens.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9979
Leeftijd: 52
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is nu eenmaal de regel die we hebben. Het is niet automatisch, dus je tegenstander moet er om vragen. Maar wij gaan niet controleren of er theoretisch nog winst te halen valt.

Let op het zijn 25 wederzijdse zetten en dat is ook best lang.
TheAxe
BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 12:52    Onderwerp: Re: . Reageer met quote

Twaburov schreef:
Maar ik heb het over stellingen die zelfs bij perfect spel niet zo snel te winnen zijn.. dan is 25 een lage grens.

De vraag is: bestaan er stellingen die wel gewonnen zijn, maar waarin het niet lukt om iedere 25 zetten een dam te halen of een steen te slaan.

Als je een dergelijke stelling weet te presenteren, dan vermoed ik dat ze hier bij jijbent best bereid zijn om die 25 wat op te hogen.

Ik heb niet heel veel verstand van checkers, maar zo groot is het bord niet en ik denk eigenlijk niet dat zo'n stelling bestaat.
Naar boven
TwaburovOffline
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 12:55    Onderwerp: . Reageer met quote

3 tegen 2 dammen, waarbij de 2 dammen op en neer blijven gaan op de kortste diagonaal. Dan moet je eerst met 3 dammen naar de ene hoek, om deze uit de hoek te jagen, daarna moet je met 2 dammen terug naar de andere hoek, die hij uiteindelijk ook zal moeten verlaten, en vervolgens moet je nog een dam zien te ruilen/slaan. Dat zou wel eens meer dan 25 zetten kunnen duren.. maar dit weet ik ook niet zeker.
Naar boven
Doomdark
BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond dit:

A game is declared a draw when neither player can force a win. Pask, p. 123, says that a draw can be declared any time both players agree to it.

Hopper, p. 103, and Reinfeld, p. 181, say that when one side “appears stronger” than the other, the player with the stronger position is required to show a “decided advantage” within 40 of his own moves or else the game is declared a draw. These judgments are to be made by a referee.

Pike, p. 113, says that the player with the weaker side may request the 40-move count of the referee. He also says that the requirement is for an “increased” advantage within 40 moves, rather than the “decided” advantage.

Pask, p. 123 says that it’s a 50-move rule. He further refines the concept of the “advantage” that must be demonstrated: if neither side has advanced a piece towards the king-row and if no pieces have been removed from the board within 50 moves, the game is a draw. He also adds another set of conditions under which a draw can be declared: “A draw shall be declared if a player can demonstrate that with his next move he would create the same position for the fourth time during the game.”
Naar boven
WishmasterOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 2278
Leeftijd: 46
Ireland
BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2010 15:59    Onderwerp: Re: . Reageer met quote

Twaburov schreef:
3 tegen 2 dammen, waarbij de 2 dammen op en neer blijven gaan op de kortste diagonaal. Dan moet je eerst met 3 dammen naar de ene hoek, om deze uit de hoek te jagen, daarna moet je met 2 dammen terug naar de andere hoek, die hij uiteindelijk ook zal moeten verlaten, en vervolgens moet je nog een dam zien te ruilen/slaan. Dat zou wel eens meer dan 25 zetten kunnen duren.. maar dit weet ik ook niet zeker.

In een 3 om 2 dammen eindspel is vanuit elke stand binnen 25 zetten een ruil te forceren om er 2 om 1 van te maken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 

kapeboOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 136
Leeftijd: 47
Drenthe
BerichtGeplaatst: Wo Jul 28, 2010 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

De huidige regel stelt dat één van beide spelers remise kán claimen. Hier mist het onderdeel dat een derde dit ook kan doen, immers hierdoor kan een partij 'oneindig' lang gaan duren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
dekkerOffline
Totaal berichten: 102
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2010 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Tja , het gebrek aan remiseregels is erg lastig.
Ik heb een remisestand . Zie checkers toernooi nr 48496.
Reeds een paar maal remise aangeboden. Mijn tegenstander geeft hier geen antwoord op. Nu is het zo dat het toernooi 25 x 6 dagen opgehouden kan worden.
Dit wens ik de overige spelers van het toernooi niet toe.
Dan zal ik de partij maar opgeven en gal ik waarschijnlijk niet doorgaan naar de halvefinale
Met dank aan mijn sportieve tegenstander.
Naar boven
WishmasterOffline
Admin
Admin

Ireland
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2010 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het duurt geen 25x6 dagen, maar 25x1 dag.

Naar boven

dekkerOffline
Totaal berichten: 102
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2010 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry voor mijn vergissing
Het zijn de reglementaire spelregels.
Je aanvaardt ze of niet. Maar toch....
Naar boven
WishmasterOffline
Admin
Admin

Ireland
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2010 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, soms is het lastig als een speler geen remise wil aannemen. Maar helaas heb ik geen indicatie kunnen vinden dat er in de officiele regels een andere remise regel is die bij ons ontbreekt, hoe graag ik het in dit soort situaties ook zou willen.

Naar boven

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: