Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wilm
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik won een keer met twee blanco en stond de hele partij al dik voor. Nou je had het commentaar eens moeten horen. Er kon nog geen dank je wel af.
Maar wel grappig als mensen zich zo laten kennen. mrgreen
Naar boven
wilhelmina
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 18:57    Onderwerp: vals spelen Reageer met quote

Hallo , ik bedank iedereen die gereageerd heeft , geeft me wel een goed gevoel en ik voel me gesteund .Probeer maar weer gewoon lol in het spelen te hebben en de vieze smaak van dat kinderachtige type die bang was dat ik de finale zou winnen, weg te spoelen met een lekker slokje .
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

theob schreef:
en blokkeren zoals de meestte dat zeggen . Wink

Hoe doe je dat ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
wilhelmina
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 21:14    Onderwerp: vals spelen Reageer met quote

Ja ik heb hem op de negeerlijst gezet .Maar in een toernooi kan ik hem niet ontwijken natuurlijk.
Naar boven
Feniks
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je je van deze beschuldigingen niets aan moet trekken.

Degene die deze beschuldigingen uit, doet dat standaard in partijen waar hij verliest.

Er zijn hele topics aan hem gewijd en hij is uit ons team verwijderd wegens onsportief gedrag.

Ik wens je veel succes en wil graag eens tegen je spelen. Laughing
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3352
Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 22:45    Onderwerp: Re: vals spelen Reageer met quote

wilhelmina schreef:
Ja ik heb hem op de negeerlijst gezet .Maar in een toernooi kan ik hem niet ontwijken natuurlijk.

reden te meer om juist die partij(en)
te winnen,naast natuurlijk die van
andere spelers

Razz
Naar boven
Diadem
BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Er bestaan wel programma's om anagrammen te vinden. Er zijn zelfs websites op internet die dat voor je doen. Maar die zijn in het algemeen Engelstalig, dus daar heb je weinig aan.

Waar ligt eigenlijk de grens voor computergebruik bij woordspel? Een woordenboek is duidelijk niet illegaal. Een anagrammenvinder? Mag dat? Geadvanceerdere tools?
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 18:10    Onderwerp: Re: vals spelen Reageer met quote

acryl schreef:
Hoi Wilhelmina,
Ooit speelde ik een tournooi tegen een hoger geplaatste. Halverwege het spel schreef hij " Jouw had ik geen succes hoeven te wensen" . Ook hij verloor, en ik denk dat we het over dezelfde persoon hebben.

Dit is toch niet erg?

Ik vind dit juist een compliment. Hij zegt dat je geen succes nodig had, omdat je erg goed speelt.
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

svenr schreef:
Maar als je iemand tegenkomt waarvan je vermoedt dat de ander een schaakcomputer heeft ingeschakeld (paar maanden geleden schaken als een dweil..tegenwoordig in de top50) dan laat je je toch ook even assisteren door zo'n programmaatje ?
Alleen voor die ene match.

Begrijp ik dus goed dat jij iemand bent die zelf ene schaak programma gebruikt indien je een klein vermoeden hebt dat je tegenstander dit doet?

Als iedereen zo denkt, speelt binnen de kortste keren iedereen met een programma.

Dan wil ik bij deze Svenr aangeven bij de progcommissie.
Naar boven
churchill
BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 22:51    Onderwerp: vals spelen Reageer met quote

zou je wel een spel moeten spelen waarvan je niet zeker weer (als je verliest) of je van iemands woordenschat verliest of van een taal/spellingssite? Ik speel dit spel alleen maar in iemands bijzijn zodat ik weet en zie dat iemand geen woordenboek op schoot heeft liggen. het valt me dan ook op dat er dan woorden gebruikt worden die iedereen kent of zou moeten kennen. Maw,als je een spel speelt als woordspel op jijbent weet je (bijna) zeker dat er een woordenboek aan te pas komt en dat bevorderd mijn spelvreugde niet . de personen die die meest fantastische woorden maken zouden zich af moeten vragen of je nou zó een spel zou moeten willen winnen. Bovendien wordt je zo wel (bijna) gedwongen ook aan die "spelbedervelijke " praktijken mee te doen en daar ik niet van oneerlijk spel houdt en e.e.a. niet te checken is ben ik met dit spel maar gestopt op jijbent en speel ik nog slechts spellen waar je hett van je eigen vindingrijkheid moet hebben
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 23:10    Onderwerp: Re: vals spelen Reageer met quote

churchill schreef:
zou je wel een spel moeten spelen waarvan je niet zeker weer (als je verliest) of je van iemands woordenschat verliest of van een taal/spellingssite? Ik speel dit spel alleen maar in iemands bijzijn zodat ik weet en zie dat iemand geen woordenboek op schoot heeft liggen. het valt me dan ook op dat er dan woorden gebruikt worden die iedereen kent of zou moeten kennen. Maw,als je een spel speelt als woordspel op jijbent weet je (bijna) zeker dat er een woordenboek aan te pas komt en dat bevorderd mijn spelvreugde niet . de personen die die meest fantastische woorden maken zouden zich af moeten vragen of je nou zó een spel zou moeten willen winnen. Bovendien wordt je zo wel (bijna) gedwongen ook aan die "spelbedervelijke " praktijken mee te doen en daar ik niet van oneerlijk spel houdt en e.e.a. niet te checken is ben ik met dit spel maar gestopt op jijbent en speel ik nog slechts spellen waar je hett van je eigen vindingrijkheid moet hebben

bestaat er voor strategie geen progamma's dan net als voor schaken?
Naar boven
eddy.berwaerts
BerichtGeplaatst: Wo Dec 09, 2009 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

voor mij is het na een zestal weken jijbent doodsimpel wat betreft woorspel.
Sinds sommige woorden als veur en jeggen juist bleken,leg ik gewoon eerst iets dat iet of wat bekt op het bord en laat dan de computer controleren.
Ben er wel nog niet uit of ik al dan niet een lijstje ga aanleggen met ongewone woorden,maar kom als ik af en toe eens win ben ik al ruim tevreden.
Naar boven
buffalo147
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2009 3:49    Onderwerp: Reageer met quote

Diadem schreef:
Er bestaan wel programma's om anagrammen te vinden. Er zijn zelfs websites op internet die dat voor je doen. Maar die zijn in het algemeen Engelstalig, dus daar heb je weinig aan.

Waar ligt eigenlijk de grens voor computergebruik bij woordspel? Een woordenboek is duidelijk niet illegaal. Een anagrammenvinder? Mag dat? Geadvanceerdere tools?

Met een woordenboek op pc kun je ook anagrammen en je kunt werken met jokers, wat hetzelfde is als een puzzelwoordenzoeker gebruiker. Veel sites hoeven er ook niet te zijn in het nederlands die dit doen, 1 goede is genoeg. Ik heb ook weet van 1 programmaatje die de beide functies combineert en dat volgens mij ondertussen bij heel wat spelers bekend is.
Maar al deze "hulpmiddelen" zorgen er enkel occasioneel voor dat je eens een woord vindt dat je anders wss nooit had geprobeerd, toch zeker bij de betere spelers.
Het is wel een feit dat je sneller dat mooie woord vindt omdat het vaak veel langer duurt om het zelf te vinden.
Dat is dan ook de enige reden waarom ik af en toe eens een anagrammer gebruik, zodat ik meer tijd overhoud om al die andere leuke spellen te kunnen spelen hier op jijbent. Ze helpen me niet om meer spellen te winnen. Want je moet eerst al een mooie combinatie van letters krijgen en dan moet je het nog kwijt kunnen op het bord ook, en liefst dan nog met een verdubbelaar erbij. En ze zijn ook alleen maar nuttig om 8- of 9-letterwoorden te gaan zoeken en af en toe eens 7-letterwoorden.
En het spel behelst toch veel meer dan enkel maar lange woordjes leggen.

Kwalijker zou het zijn mocht er een progje bestaan dat voor jou gaat zoeken waar je met welk woord de hoogste score haalt. Ik heb ooit eens zo'n progje gezien dat beweerde dat te kunnen, maar daar heb ik geen bewijs van gezien. Van veel letters waren de aantallen en de punten ook verschillend als op de site hier. Lang heb ik er ook niet op gezocht om het werkend te krijgen, want zo'n progje vergalt gewoon je eigen plezier.
Het doet me wel vermoeden dat het mogelijk moet zijn om zo'n progje te maken, maar ik heb er in ieder geval nog geen bewijs voor gezien dat het ook zou bestaan.

Maar goed, het ging hier over onsportief gedrag, en da's echt wel zielig. Ik verlies ook niet graag. Als ik dan weer zo'n periode heb waarbij het in een aantal spellen echt tegen zit en ik verlies er nog een paar door mijn eigen domme schuld, dan word ik daar niet vrolijk van, maar dan vloek je eens lekker binnensmonds en zelfs dan feliciteer je nog altijd je tegenstander. Maar je tegenstander gaan lopen uitschelden, da's not done.
Naar boven
trukeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 689
Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2009 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Wilhelmina,
ook ik word ervan beschuldigd dat ik een of ander programma gebruik, en niet voor de eerste keer, elke keer als ik tegen hem speel dan maakt hij die opmerking,ik speel al 45 jaar scrabble dan ken je een hoop woorden, het is niet leuk spelen , maar laat je door zo iemand niet wegjagen Smile
Naar boven
zuipeerstejaars
BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou je überhaupt een programma gebruiken voor je zetten????

Ik snap er helemaal niets van. Daar is toch geen bal aan? Dan kun je toch net zo goed geen account aan maken als je zelf toch alleen maar zetten zit te 'kopieren' en niet zelf na gaat denken...
Zijn er serieus mensen die zichzelf beter gaan voelen als ze een speler in kunnen maken op die manier? Nou, dan ben je trots op jezelf als je wint (je hebt niet gedaan behalve copy+paste van je prog.).
Er vallen hier ook geen geldprijzen te winnen, alleen een klein prijsje als je kampioenschap wint, maar dat wordt gecheckt door progcommissie. Kun je beter een paar uurtjes werken heb je meer bij elkaar verdient... als je het voor de 'prijzen' doet!

Je moet je niets aantrekken van mensen die je beschuldigen. Het zijn inderdaad mensen die niet tegen hun verlies kunnen. Ik word ook wel eens beschuldigt om niets. Zelfs 1x bij dobbelspel, weet niet hoe een computer mij daarbij kan helpen Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: