Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wilhelmina
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 0:39    Onderwerp: vals spelen Reageer met quote

Hallo even over vals spelen ,ik werd beschuldigd door iemand met een hoge rating van het gebruik van een woorden lijst of programma of zoiets,enkel en alleen omdat hij een spelletje verloor.Ik zelf weet niet eens hoe ik er aan moet komen maar hij vertelde dat hij zelf zoiets gebruikt en ook teams dat gebruiken.Ik zei dat hij mij maar moest laten controleren door jij bent ,ik heb daar geen probleem mee want ik speel niet vals,hou heel veel van taal spelletjes en puzzels. Nu ik weet dat er veel vuldig gebruik wordt gemaakt van dat soort programma s begrijp ik ook waar al die vreemde woorden vandaan komen die gelegd worden .Ook is dat een reden om mijn lidmaatschap niet te verlengen want het spelen wordt er niet leuker op .
Naar boven
finchyOffline
Totaal berichten: 270
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Seychelles
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 2:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, beschuldigingen van vals spel kom je overal tegen, zijn vrijwel altijd mensen die niet tegen hun verlies kunnen. Ik vraag me ook af of hij niet gewoon wat verzint, het is in elk geval prima mogelijk om in de woordspel-top te komen zonder vals te spelen. En rare woorden kan je ook verklaren door mensen die wat proberen, of die mensen hebben gewoon een wat grotere woordenschat.

Heb je dit ook al gemeld bij Bram? Software gebruiken om je zetten te bepalen is tegen de regels, dus als hij toegeeft dat te doen valt er tegen hem in elk geval wel wat te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 14:19    Onderwerp: Re: vals spelen Reageer met quote

wilhelmina schreef:
hij vertelde dat hij zelf zoiets gebruikt

Begrijp ik goed dat hijzelf ergens gebruik van maakt maar vind dat anderen dat niet mogen Confused

Het moet niet gekker worden rofl
Naar boven
beppertOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 35
Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou me er niet zo druk over maken, net wat er al gezegd is, hier kan iemand niet tegen zijn/haar verlies. Je kunt het ook anders bekijken, jij hebt dit spel gewonnen zonder hulpmiddel. Degene die dit gebruiken kunnen hier niet zonder om te kunnen winnen maar jij wel Wink
Naar boven
jr212
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon die blaaskaak blokkeren. Spijtig genoeg kan dit niet voor de toernooien. Ik heb dit ook gedaan
Naar boven
Wilm
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Tjonge, jonge wat een sukkel he'!! Ik hoop dat je blijft Wilhelmina er zijn mensen die eerlijk spelen. Laten ze hem maar een woordengenerator op zijn kop zetten en 220 erop. mrgreen
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9978
Leeftijd: 52
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 20:26    Onderwerp: Re: vals spelen Reageer met quote

wilhelmina schreef:
Hallo even over vals spelen ,ik werd beschuldigd door iemand met een hoge rating van het gebruik van een woorden lijst of programma of zoiets,enkel en alleen omdat hij een spelletje verloor.Ik zelf weet niet eens hoe ik er aan moet komen maar hij vertelde dat hij zelf zoiets gebruikt en ook teams dat gebruiken.Ik zei dat hij mij maar moest laten controleren door jij bent ,ik heb daar geen probleem mee want ik speel niet vals,hou heel veel van taal spelletjes en puzzels. Nu ik weet dat er veel vuldig gebruik wordt gemaakt van dat soort programma s begrijp ik ook waar al die vreemde woorden vandaan komen die gelegd worden .Ook is dat een reden om mijn lidmaatschap niet te verlengen want het spelen wordt er niet leuker op .

Als iemand je hier van beschuldigt, gewoon contact met ons opnemen via het contactformulier, want dat hoort gewoon niet en willen we ook niet hebben. Dan krijgt de persoon in kwestie een waarschuwing. Laat je hiervan niet weerhouden hier met veel plezier te spelen.
Diadem
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik werd een paar dagen terug in een finale schaken beschuldigd van valsspelen. Volgens hem zou ik '1000% computerzetten' doen.

Het grappige was dat we in 3 van de 4 partijen nog gewoon in de theorie zaten, en in die laatste partij waren we er pas één zet uit. Ik zal dus inderdaad best zetten op grootmeesterniveau hebben gedaan - dat krijg je als je je theorieboek volgt Smile Maar hem dit uitleggen wilde niet baten.

Ach, ik negeer het maar.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 0:30    Onderwerp: Reageer met quote

Diadem schreef:
Volgens hem zou ik '1000% computerzetten' doen.

Ben benieuwd hoe hij wist dat dat computerzetten waren. Moet haast wel een computer zijn geweest die m dat verteld heeft Rolling Eyes
Naar boven
svenr
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

ik speel geen taalspelletjes, maareuh..kun je met google niet gewoon elk woord opzoeken ? maw..waarom is een "computer programma " nodig ?

Schaakspelen is wat anders..daar zit geen "gok"(verborgen kaarten/pionnen/dobbelstenen) element in. Alle stukken staan al op het bord. Dus gebruik van een schaakprogramma zet wel zoden aan de dijk .
Maar lijkt mij dat het leuke van denkspellen is om te meten hoe sterk je eigen denkvermogen is.

Maar als je iemand tegenkomt waarvan je vermoedt dat de ander een schaakcomputer heeft ingeschakeld (paar maanden geleden schaken als een dweil..tegenwoordig in de top50) dan laat je je toch ook even assisteren door zo'n programmaatje ?
Alleen voor die ene match.
En is het niet zo dat één programma beter is dan de ander ? Dus echt zeker is de overwinning dan ook niet.
Naar boven
MovieloverxxlOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 1757
Leeftijd: 36
Belgium
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

het schijnt dat er woordspeltools bestaan die aan de hand van letters woorden kunnen samenstellen die bestaan. Dan hoef je zelf geen woordenschat te hebben, maar kun je gewoon naar hartelust letters is dat programma gooien. Ik weet niet hoe geavanceerd het programma is (misschien wel best mogelijke woord met bepaalde bordstelling enzo), maar het helpt sommige toppers wel vooruit Wink
Kamp
(2011-2013: inactief)
15 goud RE08/09/10/14/15/16/17/18/20 RO08/09/15 OW08 STA14 SE16
10 zilver SE10/14/15/19 RE06/19 LOA14 OW14/16/17
16 brons KV05/07 RE05/07 SE06/08/17 PE07/14 BL08 SH09 OW09/18 JU17 EG17 SE18 RO18/19
zilver Vice-Europees kampioen Othello/Reversi 2009 2016
goud Belgisch Kampioen Othello/Reversi (11x)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9978
Leeftijd: 52
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Movieloverxxl schreef:
het schijnt dat er woordspeltools bestaan die aan de hand van letters woorden kunnen samenstellen die bestaan. Dan hoef je zelf geen woordenschat te hebben, maar kun je gewoon naar hartelust letters is dat programma gooien. Ik weet niet hoe geavanceerd het programma is (misschien wel best mogelijke woord met bepaalde bordstelling enzo), maar het helpt sommige toppers wel vooruit Wink

Gelukkig hebben wij onze eigen woordenlijst met toch ook gedeeltelijk eigen regels en niemand beschikt over die lijst.
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

svenr schreef:
ik speel geen taalspelletjes, maareuh..kun je met google niet gewoon elk woord opzoeken ?

Ik speel het ook niet, maar dat 'googlen' kun je toch ahw in het spelletje zelf doen? Gewoon wat letters neerleggen en kijken of het woord geaccepteerd wordt.
Naar boven
theobOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 23
Leeftijd: 58
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon vragen of hij nog in sinterklaas geloof pffffffffffff .
Lekker blijven spelen Wilhelmina en blokkeren zoals de meestte dat zeggen . Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
acryl
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 17:59    Onderwerp: vals spelen Reageer met quote

Hoi Wilhelmina,
Ken je als een zeer sportieve speelster, en begrijp volkomen dat dit erg vervelend is. Maar jij hebt waarschijnlijk meer speelervaring er daar is niets mis mee!
Ooit speelde ik een tournooi tegen een hoger geplaatste. Halverwege het spel schreef hij " Jouw had ik geen succes hoeven te wensen" . Ook hij verloor, en ik denk dat we het over dezelfde persoon hebben.
Verder speel ik voor een team, maar van een boekje of progamma heb ik niets gehoord.
Moest het toch even kwijt.
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: