Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dM5.1
BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 8:54    Onderwerp: Toptoernooien 2009 Reageer met quote

Ik heb het een paar maanden eerder in een andere draad ook al gevraagd, maar daar kwam niet echt duidelijk antwoord op en die draad is nu gesloten.

Ik ben lid geworden begin 2008, en toen was er een schema voor toptoernooien voor dat jaar. Inmiddels sta ik in een aantal spellen top 25, en ik hoopte dit jaar me dan ook te kunnen meten met de besten. Ik kan echter nergens iets vinden over toptoernooien voor dit jaar. Worden deze niet meer gespeeld?
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Gelderland
BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

goeie vraag!

Zou het zelf leuk vinden als er weer een strategie toptoernooi komt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
RAKokOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 783
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 30, 2009 2:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het ook een aanrader vinden om er weer mee door te gaan.

Misschien kunnen er dan ook gelijktijdig rode lantaarntoernooien komen (deelname voor de onderste 100). Very Happy

De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
santen
BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2009 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook wel benieuwd of er in 2009 nog toptoernooien worden georganiseerd. Wanneer dit niet het geval is, is het verder allemaal prima. Maar dan weet ik (en met mij vast ook een aantal anderen) dat we er ook niet op hoeven te letten...
Naar boven
costa123Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 455
Leeftijd: 49
Noordbrabant
BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2009 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

ze komen er weer aan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Sprinter
BerichtGeplaatst: Za Jun 06, 2009 17:45    Onderwerp: eeuwig kampioen Reageer met quote

ik moet mijn titel toch kunnen verdedigen of blijf ik eeuwig topkampioen de beer anders? Razz overigens zie ik dat mensen die een gewoon kampioenschap gewonnen hebben er voortaan ook een tussen haakjes aantal bij hebben gekregn terwijl niemand ziet dat ik ook kampioen ben van de "top" waarom is daar dan ook geen symbooltje voor achter de naam???? Rolling Eyes
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2009 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

costa123 schreef:
ze komen er weer aan

waar baseer je dat op?

kampioenschappen zijn toch wat officieler dan toptoernooien, dat is gewoon een leukigheidje. Je krijgt er wel een toernooibeker voor. Voor sommige spellen is er ook niet veel verschil tussen een top toernooi en een gewoon toernooi Smile
Naar boven
santen
BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2009 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Mag ik hieruit concluderen dat ze er niet (meer) komen. Mooi dat er op dat punt dan duidelijkheid is... Alhoewel het uitblijven van een reactie van de kant van de admins eigenlijk ook wel een teken aan de wand was/is.
Naar boven
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2009 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:

kampioenschappen zijn toch wat officieler dan toptoernooien, dat is gewoon een leukigheidje. Je krijgt er wel een toernooibeker voor. Voor sommige spellen is er ook niet veel verschil tussen een top toernooi en een gewoon toernooi Smile

Nou nou.

Een kampioensschap winnen is meestal lastiger maar een toptoernooi lijkt me toch ook stukken lastiger dan een gewoon toernooitje. Wanneer je een goed bezet toptoernooi weet te winnen, bewijs je toch op dat moment dat je de top van de top bent Smile.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2009 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Uit wat ik hierover zeg moet je niet teveel concluderen, want ik weet er niks van Smile

Ja, een toptoernooi winnen is soms wel lastiger dan een gewoon toernooi, ik heb er zelf 2 gewonnen en aan die prestatie wil ik natuurlijk niets afdoen Smile maar het zijn ook weer geen kampioenschappen, zeker voor de gedeeltelijk geluksspellen niet waar het moeilijkste haast is om een hoog genoege rating te hebben om mee te mogen doen. Vind dat zolang ze zo onregelmatig gehouden worden en de inschrijving zo rommelig is ze ook niet echt een speciale vermelding hoeven te hebben.
Naar boven
Sprinter
BerichtGeplaatst: Vr Jul 10, 2009 1:46    Onderwerp: boekwerk Reageer met quote

hummm komt er dus op neer dat als je veel speelt in een spel en dus veel risico loopt steeds naar beneden af te zakken en dus weinig of zelden bij het topje van de creme staat dat je niet beter zou zijn dan diezelfde creme.... onzin vind ik dat Vinnie hier sla je de bal volledig mis.... (en je dus het beste met een toptoernooi tegn de creme kunt bewijzen toch immers) als ik net als die creme puur op punten zou gaan spelen zou ik nu al met meerdere spelen gewoonweg op numemr 1 staan en die niet meer afgeven ook ...... Ook ik ben vaak een slordige speler speel te gehaast en te vaak tegen heel lage spelers, partijen die mijn rating aantasten ik kies geen spelers uit op rating of weiger ze om die reden...... ik heb pas een keer met een toptoernooi nmeegedaan zover ik me kan herinneren en heb dat ook gewonnen.... puur omdat ik toen wel oplette terwijl ik dat met mijn eerste kampioenschap niet deed en al eerste ronde eruit ging, zelfde jaar nog tegen lagere spelers ahummm.... botte pech op TPR.... dat toptoernooien onregelmatig zijn is zo dat klopt soms is het lastig om spelers voor een toernnooi bij elkaar te krijgen maar kan dat niet liggen aan het feit dat net als de kampioenschappen alles begint net voor de zomervakantie, vind ik een slechte timing en zelfs voor studenten is het waardeloos want die gaan liever op vakantie of wisselen zonder internet hun woninkjes met alle gevolgen van dien niet inschrijven enzo... voor de toernooien... kijk zelf maar hoeveel er zich niet opgeven.... beter zou zijn na de zomervakanties te starten .... wat geluksspelen betreft dobbelspelen voornamelijk daarbij moet je gewoon iedere partij veel geluk hebbben immers wordt 70-80 % van het spel door die stenen bepaald en werkt en zou zoiets als TPR afgeschaft moeten worden....
een inschrijving rommelig?? nee hoor als dat zo is ligt dat aan de admin die dat behandelt lijkt me.. je opgeven voor een toernooi zou eigenlijk in en apart window moetn kunnen speciaal voor dat spel gemaakt dus heren programmeurs hier wer een unieke kans er iets leuks bij te maken wat de rommeligheid wegneemt Very Happy het feit dat je geen vermelding krijgt als topspeler winnaar kan winnaars en anerebn doen besluiten er niet aan mee te doen en veroorzaakt daardoor een lagere opkomst ik vind het onterecht dat een kampioenwinnaar wel vermelding krijgt achter zijn naam en dat er niet eens bij staat voor welk spel??? zo lijkt het net alsof die persoon overal kampioen is van alle spellen met zo een bekertje achter zijn naam.... nog een punt !!!! met kampioen moet je VIP zijn en met toptoernooi niet daar mag iedereen aan meedoen en kan dus een toernooi onpartijdig met de sterkst opgegeven spelers starten.... bij kampioenschap worden er al veel goede spelers uitgefilterd omdat ze geen VIP zijn en dus is de concurrentie kleiner voor de toekomstige kampioenen .... dus een toptoernooi heeft wel deglijk een waarde die hoger is dan een kampioenschapstoernooi maar wordt door het ontbreken van vermeldingen als gewoon toernooitje afgedaan.....

zo ben benieuwd wat de reacties nu zullen zijn...... Twisted Evil Wink
Naar boven
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Jul 10, 2009 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je een samenvatting van je post geven Razz
Naar boven
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 716
Leeftijd: 37
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Vr Jul 10, 2009 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

ruben87 schreef:
Kun je een samenvatting van je post geven Razz

Of hoofdletters, normaal leestekens en alineas gebruiken :?
MadMac
BerichtGeplaatst: Vr Jul 10, 2009 17:44    Onderwerp: Re: boekwerk Reageer met quote

Sprinter schreef:

zo ben benieuwd wat de reacties nu zullen zijn...... Twisted Evil Wink

Goed verhaal, lekker kort en vooral heel leesbaar Laughing
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2009 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Samengevat (correct me if I'm wrong, heb het niet heel uitvoerig geanalyseerd):

1. Spelers die vaak spelen en het verprutsen tegen lagere spelers zijn niet perse slechter dan spelers die minder vaak spelen en een hogere rating hebben.
2. TPR moet afgeschaft worden.
3. toptoernooien zouden officieel moeten worden.
4. Toptoernooien kunnen een sterkere opkomst hebben dan kampioenschappen omdat er ook niet-vips aan mee mogen doen.
5. Leestekens, alineas en textstructuur zijn voor mietjes, ze voegen niks toe aan de discussie.

Als antwoord:
1) dat zou mijn argument moeten zijn, niet het jouwe. Aan toptoernooien mogen alleen mensen meedoen met een hoge rating en vallen mensen met een lage rating die het wel kunnen als ze hun best doen dus al bij voorbaat af. Dat was eigenlijk ook mijn punt met "zeker voor de gedeeltelijk geluksspellen niet waar het moeilijkste haast is om een hoog genoege rating te hebben om mee te mogen doen". Daar zijn we het dus over eens Smile

2) dat is weer een andere discussie. Lijkt me een erg interessante, start er anders eens een topic over, kijken wat voor argumenten mensen hier voor of tegen kunnen bedenken!

3) dan zouden het een soort mini-kampioenschappen worden, maar voegt zo weinig toe naast de echte kampioenschappen.

4) Ja dat zou kunnen, maar geef me eens een voorbeeld waar dat ook zo is. Volgens mij hebben kampioenschappen over het algemeen juist een sterkere bezetting.

5) Ben ik niet helemaal met je eens, het scheelt jou tijd bij het schrijven om ze weg te laten, maar het kost iedereen die het wil lezen tijd.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: