Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Jun 23, 2010 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

@Nature:
De letterverdeling is echt volledig willekeurig hoor. Het is echt niet zo dat bram een ingewikkelde berekening heeft ingeprogrammeerd die er voor zorgt dat de mensen met een hogere rating hun rating ook kunnen handhaven door ze net iets betere letters te geven. Of was die opmerking een grapje?

Ik denk uit je opmerkingen op te maken dat je niet goed snapt hoe een ratingsysteem werkt. Als je tegen een bepaalde tegenstander 5 punten wint bij winst en 15 punten verliest bij verlies dan betekent dat dat je uit 4 potjes tegen die speler er 3 moet winnen om gelijk te blijven. Lukt je dat niet ben je kennelijk minder sterk dan het ratingverschil suggereert en dan gaat je rating omlaag, andersom als je er 4 wint dan gaat je rating omhoog omdat het sterkteverschil waarschijnlijk groter is.

Als je genoeg potjes speelt tegen genoeg verschillende tegenstanders dan komt je rating uit op een waarde die je echte speelsterkte benadert. Je kan dat als het goed is dan ook gewoon tegen iedere speler met een betrouwbare rating waarmaken, je verliest dus geen punten door tegen een slechte speler met een lage rating te spelen, want dan win je ook meer potjes.

Zelfs bij een geluksspel als woordspel moet dat in theorie gewoon uitmiddelen, alleen is schommeling en daardoor de onzekerheid van ratings groter, en is het makkelijker om ratings te manipuleren om kunstmatig hoger te komen staan. Dat hou je in stand door alleen te spelen tegen anderen die ook kunstmatig hoog staan. Als je in het algemeen niet tegen lage ratings durft te spelen dat moet je in ieder geval tegen jezelf durven toegeven dat je rating niet je echte sterkte weerspiegelt.
Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Wo Jun 23, 2010 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien dat Nature nu misschien WEL tegen mij durft te spelen? Wink

Ik weet nog dat hij (in een teamtoernooi?) alleen tegen mij wilde spelen als het unrated was. Bang om te verliezen en flink te kelderen met de rating.
Ik heb dat altijd erg laf gevonden (zie je bij veel topspelers, bij alle spellen).

De rating word op een gegeven moment zo belangrijk, (een doel op zich) dat ze hun eigen speelplezier vergallen, en alleen nog tegen de top willen spelen, en geen toernooien meer willen doen.

Zouden ze geen van allen die rating echt goed begrijpen?
Ik vind Vinnie wel een goed punt hebben, eigenlijk. Want natuurlijk kan ik wel eens winnen van een topspeler. Maar in 90% van de gevallen zal ik toch verliezen. En dan val er tegen mij ook nog wel ratingpunten te behalen.
Naar boven
NatureOffline

Totaal berichten: 726
Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Zeeland
BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2010 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

@Vinnie

Haha over die letters was echt een grapje, juist als reactie op die stelling van thundergirl. Met die smilies wilde ik juist het onwaarschijnlijke daarvan aangeven.

Voor de rest moet ik zeggen dat je verhaal inderdaad goed in elkaar zit en ik geef mijn kortzichtigheid wat dat betreft toe. Ik speel al een aantal jaren op jijbent en dan ontstaat er een bepaalde denkwijze, filosofie over hoe je denkt dat het spelletje werkt. Het is goed om eens de onnozelheid van die ingeslepen gedachten onder de neus gewreven te krijgen.

Ter verdediging van mezelf wil ik dan wel aandragen dat ik echt niet alleen tegen 'uitgezocht hoge' spelers speel en zo nu en dan ook gewoon aan normale gebruikers toernooien meedoe (op dit moment ook weer 2).

Buitenom deze discussie is het wel zo dat er altijd de mogelijkheid bestaat om uitnodigingen aan te nemen of te weigeren, zelfs in de wachtkamer kan je aangeven of je eerst wil checken wie je tegenstander is. Die regeling geeft al aan dat kiezen tegen wie je wel of niet speelt helemaal niet zo vreemd is als soms wordt gesuggereerd.

Wat betreft de letterverdeling blijf ik echter bij mijn standpunt: speelt een hoge tegen een lage dan krijgt de hoge over het algemeen erg goede letters.

Ik voel mij van de kant van Mariusjr op een minder plezierige manier aangevallen worden. Waarom spreek je mij via een omweg aan en niet net als Vinnie gewoon persoonlijk?
Je reactie zit vol aannames, drogredenen en je "springt naar conclusies".
Ik wil inderdaad best een keer tegen je spelen hoor, ook wel 4x, zeker na de uitleg van Vinnie, daar gaat het niet om.

Ik zal je uitleggen wat ik bedoel met aannames en drogredenen.
Je zegt dat een hoge ranking een doel op zich kan worden, nou ik geef best toe dat dat ook zeker een belangrijk doel voor mij is. Daarin geef ik je zeker gelijk.
Dat doel wordt mede in stand gehouden doordat mijn halve familie meedoet en iedereen een zekere competitie drang heeft.

Vervolgens, en vanaf daar wordt het een moeilijk verhaal, is de drogreden (en foute conclusie) :
Quote:

dat ze hun eigen speelplezier vergallen, en alleen nog tegen de top willen spelen, en geen toernooien meer willen doen.

Ik zou toch wel raar zijn als ik al die moeite van het woorden verzinnen deed zonder daar plezier in te hebben. Afgelopen jaar, ik stond 10e ofzo, had ik er een tijdje geen zin meer in. Ben een half jaar niet op de site geweest en stond 68e toen ik terugkwam. Wat ik wil zeggen is: als ik geen plezier heb om te spelen...doe ik het ook niet.

Deze reactie op jou moet je niet te zeer als aanval opvatten, ik werd alleen wel geprikkeld om te reageren toen ik 'laf' werd genoemd.

Vinnie heeft mij een spiegel voorgehouden, ik zal in de toekomst wel eens vaker tegen lageren spelen, maar zeker ook nog wel eens weigeren. Die mogelijkheid is er tenslotte ook
Ik denk echter dat een groot misverstand, wat bij veel spelers leeft, ook is dat er wordt gesuggereerd dat het streven naar een hoge rating "uit den boze" is en dat dat soort mensen niet voor hun plezier spelen. Dat slaat nergens op, het is gewoon een andere kijk tegen het spelletje.

vriendelijke groeten aan een ieder die dit leest

Ps. Bij dezen heb je een uitnodiging voor een duopotje woordspel Mariusjr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
yessman
BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2010 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

is het misschien wat om de toernooien op sterkte te gaan toepassen.
zo heeft iedereen gelijke kansen.

poule c :toernooien tot 1700
poule b: toernooien vanaf 1700 t/m 1900
poula a: toernooien vanaf 1900 t/m oneindig

moet mogelijk zijn: toch Bram Idea
Naar boven
quillaume
BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

je kan er ook gewoon mee stoppen! Cool
Naar boven
Sammie
BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2011 7:00    Onderwerp: Re: woordspel toernooi Reageer met quote

thundergirl schreef:
ik wil graag vaker meespelen met een toernooi woordspel ,maar haak af als er spelers bij staan met een rating van 2000 en meer

mn zus met een rating van 1300 kan daar helemaal niets en zou ook graag een toernooi spelen wat spannend is

kunnen jullie iets verzinnen zodat het voor haar ook leuk is om een toernooi te spelen?

noem het voor mij part een oefen toernooi Rolling Eyes

Ik doe gewoon mee en zie wel waar het schip strand. Of je goed speelt heeft erg veel temaken met wat voor je letters je krijgt. Als ik 100 punten voorsta en mijn laatste 8 letter zijn alleen maar medeklinkers, ga ik echt niet door hoor. En ik moet zeggen dat mij dit ook bijna continue gebeurt met toernooien, dus al met al is dat niet zo'n eerlijk spel! Zorg dat je het spelen leuk vind en stop gewoon bij een oneerlijk spel.
Sam
Naar boven
Tornado
BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2011 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind juist dat je meer leert van de hogere ratings...al leg ik het af, ik zie nieuwe combi's , woorden, tactieken...

Het gaat toch niet alleen om te winnen, leren spelen en zelf elke keer een beetje beter worden is toch ook prima?
Naar boven
yanavimOffline
Totaal berichten: 1
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2012 6:59    Onderwerp: Reageer met quote

hoe schrijf ik me in voor de kampioenschap woordspel?
Naar boven
poezekind
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2012 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dat je wel gelijk hebt.
Mijn rating is gemiddeld 2000 en het is zelfs voor mij een hele klus om al die finales te halen. Met 1500 is het eigenlijk onmogelijk om de kwartfinale
te halen (mits je rating niet onder je niveau is natuurlijk.)
En meestal moet ik het ook afleggen tegen de beste als middenmotertje.
Ik hoop dat er een oplossing voor jullie komt'.
Naar boven
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 764
Leeftijd: 46
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2012 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

yanavim schreef:
hoe schrijf ik me in voor de kampioenschap woordspel?

Dat kan voor alle kampioenschappen vanaf april of zoiets. Vanaf begin mei start dan wekelijks een aantal kampioenschappen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
bezigebij
BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2012 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

ik speel ook gewoon woordspel al is mijn rating erg laag .
Ik heb me voor het kampioenschap ingeschreven gewoon omdat ik het een leuk spel vind en zo leer je ook weer andere woorden ..
Naar boven
metjeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 17
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 16:47    Onderwerp: einde spel Reageer met quote

Ik zit in een toernooi, en nou heeft mijn tegenstander al 5 keer gepast, en mij reeds gefeliciteerd met mijn overwinning. Ik heb gewonnen omdat zij letters overhad en daardoor een lagere score had, het ging echt om punten! Nu blijft het spel in mijn overzicht staan, hoe komt dat, en hoe vaak mag je passen, ik dacht 3 maal?
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 90385
Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 16:59    Onderwerp: Re: einde spel Reageer met quote

metje schreef:
Ik zit in een toernooi, en nou heeft mijn tegenstander al 5 keer gepast, en mij reeds gefeliciteerd met mijn overwinning. Ik heb gewonnen omdat zij letters overhad en daardoor een lagere score had, het ging echt om punten! Nu blijft het spel in mijn overzicht staan, hoe komt dat, en hoe vaak mag je passen, ik dacht 3 maal?

Als er 3x achterelkaar wordt gepast, (jij past en je tegenstander past en dan jij weer of andersom), is het spel afgelopen.
Heb je een spelnummer, vind je onderaan het speelbord.
Brewsky

Leeftijd: 46
Madagascar
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2012 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom gaat DIT TOERNOOI niet door naar de volgende ronde? Iedereen is al dagen met zijn/haar wedstrijden. De laatste was volgens mij van 7 augustus.
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2012 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Brewsky schreef:
Waarom gaat DIT TOERNOOI niet door naar de volgende ronde? Iedereen is al dagen met zijn/haar wedstrijden. De laatste was volgens mij van 7 augustus.

Omdat er nog een partij uit de pouleronde niet afgelopen is.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: