Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TheAxe
BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 10:09    Onderwerp: Re: woordspel toernooi Reageer met quote

thundergirl schreef:
ik wil graag vaker meespelen met een toernooi woordspel ,maar haak af als er spelers bij staan met een rating van 2000 en meer

mn zus met een rating van 1300 kan daar helemaal niets en zou ook graag een toernooi spelen wat spannend is

kunnen jullie iets verzinnen zodat het voor haar ook leuk is om een toernooi te spelen?

noem het voor mij part een oefen toernooi Rolling Eyes

Ik quote mezelf dan wel een keer, want ik heb het idee dat je er over heen gelezen hebt.

TheAxe schreef:
Wat ik als tip kan geven:
kijk hier eens naar: gebruikerstoernooien http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?t=9577

Wellicht is het toegestaan om een toernooi te organiseren voor woorspelspelers met een rating van bijvoorbeeld 1699 en lager.

Anders zit er weinig anders op dan oefenen en meer tijd per zet nemen of het te laten bij losse spellen.
Naar boven
thundergirl
BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 10:12    Onderwerp: toernooi woordspel Reageer met quote

ja hoor, zo is mijn score ook omhoog gekomen

maar weet je dat er honderden mensen meespelen
die van 1600 vaar 1300 zijn gegaan en nooit meer in boven die 1600 gekomen zijn?

niet ieders verstand is het zelfde
en zo weet ik van een heel stel dat ze nooit met een woordspel toernooi mee doen

ook al gaat het om de gezelligheid
het verschil is te groot als je met een rating van 1300 tegen 1 gast van 2200 speelt

en ik vind het vreemd dat daar niets aan gedaan kan worden

het is toch al duidelijk wie er wint in een toernooi waar de gemiddelde speler een raiting heeft van 1500 en er schrijft er 1 in met een raiting van 2000 of meer....
let maar op de bekers die ze in het profiel hebben staan
100 en meer en het worden er ook steeds meer
ze hebben meer kans en dat zullen ze ook altijd houden als er niets aan gedaan wordt.
Naar boven
peka
BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2009 0:33    Onderwerp: Reageer met quote

Het beste is gewoon goed kijken naar dingen als 3x letterwaarde in combinatie met 2x woordwaarde, Zorgen dat de hoge punten letters dan op 3xletterwaarde liggen, letten op 3x woordwaarde. En uiteraard een beetje Nederlands kennen, desnoods gebruik je een (puzzle) woordenboek. Je kunt ook oefenen op andere spelletjessites. Maar de ervaring leert dat je soms op de ene site wel een woord mag leggen en dat het zelfde woord op een andere site woord afgekeurd. Verder moet je altijd proberen wat klinkers en/of medeklinkers achter de hand te houden, tenzij je hele lange woorden kunt leggen die veel pntn opleveren. Mijn woordspelrating weet ik niet zo 1 2 3, maar ik ben er van overtuigd iedereen te kunnen verslaan, je moet ook een beetje geluk hebben met de letters die je krijgt, en dat moet de tegenpartij ook maar hebben. Dus niet te snel de moed opgeven, gewoon even goed nadenken bij wat je doet en kijken welke kansen je voor de tegenstander achterlaat.
Naar boven
thundergirl
BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2009 0:38    Onderwerp: woordspel toernooi Reageer met quote

ja hoor, dat weet ik allemaal
maar je zal niet kunnen ontkennen dat de woordenschat van een speler met hoge raiting niet te vergelijken valt met een speler met een lagere raiting
we hebben niet allemaal op de zelfde hoge school gezeten Anxious
Naar boven
haasje19Offline

Totaal berichten: 15
Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 8:03    Onderwerp: Reageer met quote

wat mij al een paar keer is opgevallen
ik speel al een hel tijd tegen 2 vaste spelers die een veel hogere rating hebben
ik merk dat hun zelden de q de v of de x hebben of zelden zonder klinkers zitten lijkt wel hoe hoger je rating hoe betere letters
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
thundergirl
BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 8:58    Onderwerp: woordspel toernooi Reageer met quote

ja, zou kunnen dat ze connecties hebben met de gene die de Think letters delen
Naar boven
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 716
Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

haasje19 schreef:
ik speel al een hel tijd tegen 2 vaste spelers die een veel hogere rating hebben
ik merk dat hun zelden de q de v of de x hebben of zelden zonder klinkers zitten lijkt wel hoe hoger je rating hoe betere letters

Betere spelers zijn beter in het maken van kansen en het vinden van woorden om hun letters kwijt te raken. Er zijn daardoor veel minder "slechte" letters voor ze.

Dat ze minder de Q en de X zouden krijgen, hou ik maar even op de typisch menselijke eigenschap dat men alleen het teleurstellende onthoudt.

Wat is er trouwens mis met de 'V'? Lijkt me een prima letter om weg te spelen? "Veel vrouwen vissen vlijtig vele vijvers vol." Wink
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
thundergirl
BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 14:03    Onderwerp: woordspel toernooi Reageer met quote

dat is nu precies wat ik bedoel
je hebt nu eenmaal knappe koppen

niet iedereen is zo slim

daarom moeten er toernooien komen voor spelers die minder dan 1500 raiting hebben
die leggen het meteen af tegen een gast met een raiting van 2000 of meer
Naar boven
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 716
Leeftijd: 37
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 16:50    Onderwerp: Re: woordspel toernooi Reageer met quote

thundergirl schreef:
dat is nu precies wat ik bedoel
je hebt nu eenmaal knappe koppen

Bedankt voor het compliment, maar mijn woordspel rating is 1447 Smile
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1847
Leeftijd: 42
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

haasje19 schreef:

Dure letters zijn juist fijn omdat je daar veel punten mee kunt verdienen. De q is inderdaad lastig weg te leggen, maar de x is zelfs al fijn. De j en y zijn helemaal goed, omdat die en veel punten waard zijn en op heel veel mogelijke manieren te gebruiken zijn.
JaneyOffline

Totaal berichten: 3
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2009 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb me voor het eerst ingeschreven voor een tournooi woordspel. tellen de punten die je eventueel wint ook mee met je rating?
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 90322
Leeftijd: 67
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 02, 2009 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Janey schreef:
Ik heb me voor het eerst ingeschreven voor een tournooi woordspel. tellen de punten die je eventueel wint ook mee met je rating?

Ieder spel dat je speelt, telt mee voor je rating.
Je kunt een "gewoon" spel, (dus geen toernooi-; kampioen- of teamspel) eventueel unrated spelen, als je dat met je tegenspeler afgesproken hebt.
NatureOffline

Totaal berichten: 726
Leeftijd: 44
Zeeland
BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

haasje19 schreef:

De q is inderdaad vervelend, maar met de v en de x is best veel te maken. Toch zit er wel iets in je redenering. Ik sta zelf behoorlijk hoog en ook mij valt regelmatig op als ik tegen een lage ranking speel dat er wel zeer gunstige letters op m'n bordje vallen.
Niet altijd, het is ook wel eens pet natuurlijk, maar gemiddeld gezien krijgt een hogere ranking naar mijn mening betere letters dan een (aanzienlijk) lagere ranking. Vraag me niet hoe het kan. Ik heb wel een theorie, maar of het ergens op slaat weet ik niet.

Als een hoge van een lage verliest kost hem dat al gauw minimaal 10 rating punten als hij wint krijgt hij hooguit 1 of 2 erbij. Deze verliespunten kan hij er heel moeilijk in afzienbare tijd weer bij krijgen want zelfs als hij van een gelijke of hogere rating zou winnen krijgt hij er maar een paar puntjes bij.
Dus 2 potjes verlies tegen een lage rating (door rotletters, tijd, plotselinge kunde van de tegenstander, eigen dip of wat dan ook maar) kost al snel minimaal 20 ratingpunten die hij heel moeilijk weer terug kan winnen.

Maar je hebt zeker een punt, gelijke monniken gelijke kappen...oftewel: we spelen allemaal hetzelfde spelletje dus ook een gelijke letterverdeling.

Dit alles zou ondervangen zijn door iets wat regelmatig terugkomt op het forum: de mogelijkheid om letters te ruilen...maar ik denk dat daar al een heleboel zinnige en minder zinnige dingen over gezegd zijn. Dat doe ik dus niet nog eens.

thundergirl schreef:
ja, zou kunnen dat ze connecties hebben met de gene die de Think letters delen

Whistle Anxious Think Applause lol "Pst, doe me nog es wat klinkertjes en de x voor de 3x woordwaarde", "Ja, tuurlijk schatje, uiteraard betaal ik de bbq vanavond"

thundergirl schreef:
ik wil graag vaker meespelen met een toernooi woordspel ,maar haak af als er spelers bij staan met een rating van 2000 en meer

mn zus met een rating van 1300 kan daar helemaal niets en zou ook graag een toernooi spelen wat spannend is

kunnen jullie iets verzinnen zodat het voor haar ook leuk is om een toernooi te spelen?

noem het voor mij part een oefen toernooi Rolling Eyes

Oftewel het eerste bericht.
Ik kan me dat erg goed voorstellen, het lijkt mij ook niet leuk als je van te voren weet dat je geen kans hebt.
Veel van de reacties hebben iets in zich van: rustig maar, je komt er vanzelf, geduldig doorspelen..."

Ik heb niet het idee dat dat is wat thundergirl bedoelt, ik krijg het idee dat ze voor de fun speelt, niet om zo hoog mogelijk te komen. De redenering 'stil maar, wacht maar, alles komt goed" doet dan niet ter zake.
Wat volgens mij in dit geval inderdaad een oplossing zou kunnen zijn is een eigen 'afdeling' waaraan alleen mensen tot een bepaalde rating kunnen meedoen. Dus de enorme ratinglijst opsplitsen in groepen.

Zelf heb ik daar ook baat bij, want voor mij is het juist omgekeerd, ik doe niet mee aan toernooien omdat er teveel lagen aan meedoen die voor mij de kans groot maken om flink te kelderen in de rating mocht ik onverhoopt potjes verliezen...

thundergirl schreef:

...
1 keer heb ik de kwartfinale gehaald omdat ik verschillende spelers ( met lage rating) heb gevraagd om mee te doen en zo snel mogelijk in te schrijven
het was crisis want toch zat er weer een tussen
ik kon moeilijk zeggen dat ie moest opzouten
...

Ik hoop dat ik het niet was... Very Happy
Wat dat betreft wel grappig, ik heb hetzelfde gedaan, maar dan dus weer omgekeerd: een aantal hogen aanschrijven om zich meteen in te schrijven om zo een eigen toptoernooitje te vormen.

Nou tot zover maar eerst. Cool
Naar boven
Slapstick
BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

hey thundergirl,

Ik snap jou probleem. Ik had hetzelfde met schaken. Ik doe met schaken mee aan het gebruikerstoernooi van jos_krd. Daar speel je tegen spelers van je eigen sterkte. Deze gebruikerstoernooien heeft ook woordspel, dus misschien is het een optie om hieraan mee te doen. Natuurlijk blijft het risico er dat je tegen spelers uitkomt die te goed zijn, maar over het algemeen zijn de spelletjes spannender. Ondanks dat ik veel partijen heb verloren, is mijn plezier in schaken weer terug.

succes!
Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Wo Jun 23, 2010 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

Intressant idee om aparte toernooien voor lage en hoge ratings te houden.
Ik stem voor Wink
Logisch eigenlijk.. bij het voetballen gaat Ajax ook niet tegen een 2e divisie voetballen?
Dus er moeten meerdere divisies komen dus.
Met woordspel zijn er 2530 actieve spelers, als je die in 2 groepen splitst, zou je de split moeten maken op een rating van 1620. (kan natuurlijk ook afgerond worden).

@Theaxe:

Natuurlijk kan je ook gebruikerstoernooien organiseren. Is alleen veel werk, en niet iedereen wil of kan organiseren. Dus dat zou gewoon automatisch moeten kunnen.
Dus misschien Bram lief aankijken, misschien programmeert hij dan wel een mogelijkheid dat in plaats van de toernooien die steeds weer automatisch starten als de vorige is afgelopen, dat iedereen zelf toernooien kan starten, en bepaalde opties mee kan geven. Zoals bv maximale of minimale rating bv, of een open toernooi waar iedereen aan mee kan doen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: