Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Gelderland
BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2009 15:03    Onderwerp: StrategieKampioensschap 2006 !!! Reageer met quote

Vreemd genoeg was er nog geen topic over het spannendste (strategie)kampioensschap op jijbent Smile. Deelnemers zijn o.a. Royalkasanova, Rabit, Vinnie, Rvisser, Legende, Adrie en ikzelf.

Wie gaat hem winnen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Eelke
BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2009 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Op 13 mei zijn we drie jaar bezig en krijgen alle overgebleven deelnemers een gevulde koek. Razz
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2009 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker weten de meest spannende versie Ruben, 100% met je eens Very Happy .
Dit is zonder twijfel het kampioenschap waar de sterkste strategie spelers aan mee doen.

Wie gaat hem winnen Question Ik hoop mijn titel te prolongeren, maar zie voor bovengenoemde spelers ook zeker kansen.
Veel hangt ervan af of Legende en Vinnie nog 100% gemotiveerd zijn.
Adrie komt echt wat tekort voor de titel, dus Rabit, Ruben en Rvisser blijven over als mijn grootste concurrenten, en dat is niet toevallig... Rabit stond in 2005 al in de finale, terwijl Rvisser ook in de 2007 versie hoogstwaarschijnlijk de laatste 4 haalt, en Ruben is gewoon een behoorlijk goede speler.

De loting kan natuurlijk ook roet in het eten gooien, als alle topspelers bij elkaar in 1 poule komen.
Moeilijk te voorspellen dus, maar als ik dan toch ergens mijn geld op moet zetten, dan maar toch op mijzelf Cool Razz .

Mocht ik geen kampioen worden.. dan hoop ik dat een andere stratego fanaat (Ruben of Vinnie dus!) kampioen wordt.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2009 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Eelke schreef:
Op 13 mei zijn we drie jaar bezig en krijgen alle overgebleven deelnemers een gevulde koek. Razz

Hoera! daar doe ik het voor Smile Hopelijk duurt het nog even voor de volgende ronde begint, straks wordt ik nog net uitgeschakeld voor die tijd Smile
Naar boven
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2009 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Eelke schreef:

Waar blijven die koeken Cool
Naar boven
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

De volgende ronde kan niet lang meer duren nu Cool
Naar boven
adrieOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 36
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2009 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een drama dit toernooi.
Nog 1 partij die loopt en wij zijn nu aan het wachten tot dat iemand 1 zet gaat doen, ondanks dat hij volgens mij in volstrekt verloren positie staat.
Geef toch op zou ik zeggen en laat ons doorspelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2009 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Het toernooi is wel spannend, maar dit laatste potje duurt inderdaad wel erg lang. Beide spelers spelen erg (te) passief. Ik heb beide spelers erop geattendeerd dat er veel spelers op ze wachten, maar dit heeft helaas niet echt gezorgd voor wat actiever spel of wat meer zetten.

Toch heb ik de hoop dat het potje nu echt niet lang meer kan duren... Rolling Eyes

Laatst aangepast door ruben87 op Za Sep 26, 2009 1:53, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2009 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat deze 2 spelers (en beide heren zijn best wel intelligent) de boel zo kunnen rekken .................
Tientallen andere spelers ophouden zonder doel, waarom Question vraag ik mij dan af. Is dat leuk? Is dat om deze tientallen andere spelers te irriteren?

Het feit dat Ruben de heren erop geattendeerd heeft geeft in ieder geval aan dat de spelers zich ervan bewust zijn.
Erg jammer dat sommige mensen nooit eens hun sportieve kant kunnen laten zien, hun ogen open doen en sociaal meedenken.

Laat ik nog eens duidelijk zijn in het feit dat het niet erg is om passief te spelen. Het is al helemaal niet erg dat je weinig tijd hebt om zetten te doen.
Alleen als er totaal geen winst/remise kansen zijn kun je best opgeven zodat andere spelers door kunnen naar de volgende ronde.

Zonde, die onsportiviteit, en dat mag best nog eens gezegd worden!
Helemaal met Adrie eens Exclamation

Gewijzigd:
Het is not done! om een lopende partij te analyseren. En door te geven hoe de vlag er volgens jou bij hangt.
M.
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zolang er vanuit jijbent hier geen duidelijke regels/richtlijnen voor komen, zul je dit altijd blijven houden.

Er is onderling ook enorme verdeeldheid hier over. Zo vinden anderen het weer onsportief op te geven, zelfs wanneer er onder normale omstandigheden niet meer gewonnen kan worden.

Bovendien is het lastig te bepalen bij welke stand er geen kans meer is op winst op remise. Het hangt altijd van het speltype /niveau van de tegenstander af.

Ik denk wel dat er een enorme winst te behalen is voor jij bent op dit vlak. Want velen mensen ergeren zich blauw, paars en oranje aan dit soort verschijnselen. Zeker als er hierdoor toernooien en kampioenschappen onnodig lang opgehouden worden.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, het lijkt mij ook heel irritant om zo lang met een kampioenschap bezig te zijn. Maar dat is volgens mij geen reden om zelf de sporiviteit uit het oog te verliezen. Volgens mij werd het iha ook als not done ervaren zich met een lopende partij te bemoeien, en hier wordt zelfs al aangegeven hoe men zijn spel moet aanpassen. Wat is dan onsportief/ onsportiever.

Beide zijn volgens mij iha sportieve spelers. Een van beide heeft pasgeleden in een ander kampioenschap, ondanks dat ie al was uitgeschakeld, zijn laatste partijen nog serieus uitgespeeld (en ja, mij daar enorm mee geholpen Rolling Eyes ) terwijl ik het vaak genoeg anders meemaak.

Laatst aangepast door Hoofdpijn op Zo Sep 27, 2009 1:33, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
rvisserOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 673
Atjeh
BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 19:51    Onderwerp: Strategiekampioenschap 2006 Reageer met quote

Het lijkt me niet verstandig om je over zulke dingen druk te maken. Ze houden zich gewoon aan de spelregels. Strategie is nu eenmaal een spel dat lang kan duren. Wie het steeds wil blijven spelen moet niet wachten tot spellen van anderen afgelopen zijn, maar gewoon meer gewone toernooien strategie spelen.
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 19:55    Onderwerp: Re: Strategiekampioenschap 2006 Reageer met quote

rvisser schreef:
Het lijkt me niet verstandig om je over zulke dingen druk te maken. Ze houden zich gewoon aan de spelregels. Strategie is nu eenmaal een spel dat lang kan duren. Wie het steeds wil blijven spelen moet niet wachten tot spellen van anderen afgelopen zijn, maar gewoon meer gewone toernooien strategie spelen.

Maar het gaat niet om zo maar een toernooitje spelen, maar om een kampioenschap dat al 3 jaar bezig is.

Het is niet zo dat mensen klagen dat ze te weinig spellen strategie kunnen spelen.

Bovendien is het nagenoeg zeker dat als beide spelers het spel uitspelen, beide spelers uit het toernooi zullen vliegen. De speler die nog kans heeft door te gaan heeft immers een dusdanige achterstand dat een punt halen haast onmogelijk is, en bij spelers op dit niveau durf ik best te zeggen onmogelijk.
Naar boven
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Daarbij komt nog eens dat het een erg spannend toernooi is, zolang de topspelers er nog zin in hebben... Tegenwoordig is dat zelfs bij kampioensschappen strategie niet meer zo.

We wachten nu weer tot Holbewoner van zijn zonnige vakantie terugkomt...
Naar boven
HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1847
Leeftijd: 42
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2009 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Zo zonnig was het daar helaas niet, maar het is dan ook herfst en de zon was niet de primaire bestemmingsreden.

Gelukkig gaan lopende kampioenschappen niet ten koste van het aantal te starten toernooien, teamspellen, losse spelen en toekomstige kampioenschappen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: