FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
toxoxOffline
Totaal berichten: 7
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 13:55    Onderwerp: Liever 5 spelen in de kwartfinales Reageer met quote

Liever 5 spelen in de kwart finales (en daarna).

Bij egelrace maakt het voor zover ik weet echt niet uit of je met rood of geel speelt. Dus het is ook niet perse nodig om een even aantal spelen in de finales te hebben.

Nou komt het nogal eens voor dat kwartfinales eindigen in 2-2, en dus moet de beslissing geworden op basis van de TPR. Omdat dat niets met het onderlinge spel te maken heeft is dat wat onbevredigend.

Waarom spelen we niet gewoon 5 spelen? Dan wint er altijd iemand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 709
Leeftijd: 35
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Egelrace is niet het enige spel op Jijbent.nl en alle spellen worden op dezelfde manier behandeld. Dit om het begrijpelijk te houden voor nieuwe spelers en het makkelijker onderhoudbaar te maken.

Rocking Soccer - voetbal manager spel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
toxoxOffline
Totaal berichten: 7
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2009 8:22    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn vast ook meer spelen die nooit in een gelijk spel kunnen eindigen en waarvoor het niet uitmaakt welke kant of kleur je hebt.. Misschien een idee om er dan een algemene regel van te maken? Spelen die in remise kunnen eindigen of waarvoor een kleur, kant of begin voordeel bestaat met een even aantal spelen in de finales. En als dat niet zo is oneven. Toegegeven, nog steeds iets ingewikkelder voor een beginner, en nog steeds iets meer onderhoud. Maar misschien weegt het dan wel tegen het voordeel op. Doorgaan na een gelijkspel is echt wat onbevredigend.
Naar boven
Diadem
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 4:38    Onderwerp: Reageer met quote

Maar egelrace heeft wel een kleurvoordeel.

Er zijn een paar spellen die ik nog niet ken, maar van de spellen die ik ken is het enige spel zonder kleurvoordeel dobbelspel.

En ik vind TPR eigenlijk een erg goede methode. Het geeft goed aan hoe goed je eerder in het toernooi gespeeld hebt.
Naar boven
GlorfindelOffline

Totaal berichten: 2297
Leeftijd: 34
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfs Dobbelspel heeft een kleurvoordeel, stel bijvoorbeeld dat jij als laatste mag en je hebt 'kans' nog over. Dan kan het een hoop helpen dat je weet hoeveel je nog moet gooien.
*knabbel*
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

Glorfindel schreef:
Zelfs Dobbelspel heeft een kleurvoordeel, stel bijvoorbeeld dat jij als laatste mag en je hebt 'kans' nog over. Dan kan het een hoop helpen dat je weet hoeveel je nog moet gooien.

dat vind ik onzin, want op je laatste kans hou je toch je hoogste stenen vast, en zou je toch ook niet stoppen in je tweede worp als je wel genoeg zou hebben
Naar boven
ponnukiOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 204
Leeftijd: 46
BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2009 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

*knabbel* schreef:
Glorfindel schreef:

dat vind ik onzin, want op je laatste kans hou je toch je hoogste stenen vast, en zou je toch ook niet stoppen in je tweede worp als je wel genoeg zou hebben

Je houdt je hoogste stenen vast, ja, maar je kunt wel het aantal stenen variëren. En als ik genoeg heb, maar door overgooien op niet-genoeg kan uitkomen, dan stop ik inderdaad na mijn tweede worp.
Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2009 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een eeuwige discussie, die ik ook al eens een keer heel ver doorgevoerd heb met een aantal voor en tegenstanders in 1 van de vele draadjes.
We zijn toen uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een aantal spellen een zeer duidelijk kleurvoordeel had, en waarbij dus een oneven aantal spelen een te groot invloed zou hebben.
Bij de andere spelen zou het wel beter zijn, dus gewoonlijk bestaan de kampen (voor en tegenstanders) uit mensen die een heel ander soort spel(len) als favoriet hebben, en ieder praat dan in zijn eigen straatje.
En zoals al eerder gezegd, ze willen hier, voor het gemak, voor elk spel dezelfde regels hebben.

Persoonlijk vind ik dat wel onzin, want elk spel heeft zowiezo zijn eigen regels... ik zie er dan geen bezwaar in om per spel een eigen toernooiregelement te hebben...
Dat is in real life ook zo. Daar zeggen ze ook niet.. jongens, we moeten het simpel houden, voor de eenvoudige zielen onder ons, dus elk spel geven we dezelfde regels...
Naar boven
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2009 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Mariusjr schreef:
Persoonlijk vind ik dat wel onzin, want elk spel heeft zowiezo zijn eigen regels... ik zie er dan geen bezwaar in om per spel een eigen toernooiregelement te hebben...
Dat is in real life ook zo. Daar zeggen ze ook niet.. jongens, we moeten het simpel houden, voor de eenvoudige zielen onder ons, dus elk spel geven we dezelfde regels...

Het gaat niet alleen om het gemak van het makkelijk begrijpen voor deelnemers, hoewel dat zeker een zeer groot voordeel is. Het onthouden van 47 sets spelregels is één ding: dat is tenminste direct verbonden aan het spelen van het spel. Het onthouden van 47 sets toernooiregels is iets heel anders.

Het gaat veel meer om de ontwikkel- en, vooral, de onderhoudsoverhead van het bijhouden van 47 (!) toernooireglementen. Die moeten ergens opgeschreven worden, bijgehouden worden, die moeten een paar honderd keer per toernooireglement uitgelegd worden op het forum (je dacht toch niet dat je dan opeens magisch van de vragen af was?). En de tijdsbesteding daaraan is dan nog een afrondingsfout vergeleken bij de kosten voor de code.

Als je dat een beetje netjes en goed modulair opbouwt, dan kan je het met 500-1000 regels code per toernooireglement af. Dat zijn dan 23'500-47'000 regels code totaal. Als we aannemen dat Bram bovenmenselijke en onnatuurlijke programmeertalenten heeft en 500 regels code sustained per dag uit kan pompen, duurt het minstens 9,5-18 weken voordat het af is. In de praktijk programmeert niemand supernetjes en zal het dus langer duren.

En dan de bugs. In 23,500 regels zit zeker een goede stapel bugs die opgelost moet worden. In theorie zijn dat allemaal geïsoleerde bugs die op één plaats opgelost kunnen worden; in de praktijk kan je er vergif op innemen dat er minstens een paar bij zitten die wijzigingen op 47 plaatsen vereisen. Dat zijn geen bugs die snel opgelost gaan worden.

Zet dat af tegen de huidige implementatie die al een paar jaar goed draait en waar de meeste bugs inmiddels uitgehaald zijn, en je begint je af te vragen waarom we er eigenlijk aan begonnen zijn. Dat is een simpel antwoord: een aantal spelers begreep het TPR-systeem niet en vond het oneerlijk. Tsja...

Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2009 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

ok... je gaat nu wel erg in het extreme.. elk spel zijn eigen set toernooiregels...

denk dat de meesten al blij zijn met 2 typen toernooiregels...
Naar boven
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2009 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Blijft de vraag, waarom al die moeite?

Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2009 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

lees de topics
Naar boven
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2009 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Mariusjr schreef:
lees de topics

Interessant antwoord. Misschien moet je wat van je eigen medicijn drinken. Iedere keer dat dit onderwerp ter sprake komt en gesteld wordt dat het moet veranderen, wordt er uitgelegd dat TPR een eerlijk systeem is en dat de alternatieven slechter zijn. Tot nog toe zijn er geen overtuigende argumenten aangevoerd om het systeem te veranderen, noch om TPR af te serveren als een systeem dat niet klopt.

Blijft dus de vraag, waarom al die moeite?

Naar boven
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2009 0:58    Onderwerp: Reageer met quote

Er is wel een minpuntje aan het TPR systeem (vind ik).

Hoe lager de rating hoe beter. Ik ben al bij verscheidene kwart/halve finales afgevallen (met gelijk aantal punten) doordat ik een hogere rating had. :x
De factor ''gemiddelde rating tegenstanders'' is dan veel hoger voor de tegenstander, omdat ik een veel hogere rating had.
Naar boven
MadMacOffline

Totaal berichten: 515
Leeftijd: 36
Kiribati
BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2009 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

ElitePhoenix schreef:
Er is wel een minpuntje aan het TPR systeem (vind ik).

Hoe lager de rating hoe beter. Ik ben al bij verscheidene kwart/halve finales afgevallen (met gelijk aantal punten) doordat ik een hogere rating had. :x
De factor ''gemiddelde rating tegenstanders'' is dan veel hoger voor de tegenstander, omdat ik een veel hogere rating had.

Dat is geen minpuntje, dat is nu juist het hele idee van dit systeem Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: