Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nancy_kelpie
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 13:41    Onderwerp: Hoe werken toernooien? Reageer met quote

Hoe werken toernooien?
Ik heb dit overal geprobeerd te vinden (bij handig&tips, op de wiki en op het forum), maar kan het nergens vinden.

Ik snap wel hoe je je moet aanmelden voor de toernooien en hoe je ze moet spelen, maar wanneer weet je of je door bent naar de volgende ronde? Bij 1 afgelopen toernooi heb ik 0 punten gehaald, dus dat ik daar niks meer van zal horen lijkt me logisch. Bij een ander afgelopen toernooi ben ik echter 3e van de poule. Is dit wel genoeg om naar de volgende ronde te gaan, of niet? En zo ja, hoeveel mensen van een poule gaan door naar een volgende ronde?
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3352
Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Nancy

bij elk gewoon toernooi gaan de nummers 1 en 2 uit
elke poule door naar de volgende ronde

In die volgende ronde is het volgens dit systeem
kwartfinale 1: winnaar poule 1 tegen nummer 2 poule 4
Kwartfinale 2: winnaar poule 3 tegen nummer 2 poule 2
Kwartfinale 3: winnaar poule 4 tegen nummer 2 poule 3
Kwartfinale 4: winnaar poule 2 tegen nummer 2 poule 1

Halve finale 1: winnaar kwartfinale 1 tegen winnaar kwartfinale 2
Halve finale 2: winnaar kwartfinale 3 tegen winnaar kwartfinale 4

Finale: winnaar halve finale 1 tegen winnaar halve finale 2.

Alle knockoutrondes bestaan uit 4 wedstrijden tegen dezelfde deelnemer die tegelijkertijd worden gestart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
nancy_kelpie
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ok duidelijk, super bedankt Very Happy
Naar boven
ToriOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 267
Leeftijd: 63
Noordbrabant
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

@Admins:
De uitleg van Groeneveld lijkt mij een goede toevoeging aan het hoodstuk "Toernooien".
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij staat dat al bij het stukje help over toernooien

Very Happy
Naar boven
ToriOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 267
Leeftijd: 63
Noordbrabant
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Was me nog nooit opgevallen, maar daar staat t inderdaad... weer zo'n zijweggetje wat bijna niemand ziet
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

als je veel zijweggetjes ziet,kun je nog ver komen

Very Happy
Naar boven
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 764
Leeftijd: 46
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Je verwacht het toch bij Toernooien.

Ook nog even dit, voor de zekerheid:

Quote:
Hieronder kun je als je je maximum aan toernooien nog niet bereikt hebt je opgeven voor een toernooi (bij Vips of hoger tellen bepaalde langzaam startende toernooien niet mee voor het aantal zolang deze toernooien nog niet zijn gestart: "go (9x9)", "tablut", "dipole", "lines of action", "molenspel", "oware", "subulata", "shogi", "ataxx", "pente", "seasim", "jungle").

Zodra er 28 mensen zijn die willen meespelen in het toernooi, start dit toernooi automatisch met 4 poules van 7 mensen en worden er voor jou 6 wedstrijden gestart. De maximale denktijd is gezet op 6 dagen (maar vakanties gelden wel) en je krijg voor elke zet maar 1 dag denktijd terug (i.p.v. 6!). Het is bij toernooien dus niet 6 dagen denktijd per zet, maar 1 dag per zet en maximaal 6 dagen speling over de hele partij.

Enne... op de Help-pagina staat Hoe wordt ik..... :? Embarassed Shocked
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
siska
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2009 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nu heb ik een vraag... Je staat in een poule als bv 4e, jou poule is afgelopen, voor jou betekent het dus geen ronde verder. Maar hij blijft wel in je lopende toernooien staan net zolang alle andere spellen gespeeld zijn. Dit is erg lastig, want als je al aan 3 toernooien meedoet, kun je je dus niet opgeven voor een volgend toernooi.
Kan dit niet aangepast?

Siska

HaagseDammer schreef:
Je verwacht het toch bij Toernooien.

Ook nog even dit, voor de zekerheid:

Quote:
Hieronder kun je als je je maximum aan toernooien nog niet bereikt hebt je opgeven voor een toernooi (bij Vips of hoger tellen bepaalde langzaam startende toernooien niet mee voor het aantal zolang deze toernooien nog niet zijn gestart: "go (9x9)", "tablut", "dipole", "lines of action", "molenspel", "oware", "subulata", "shogi", "ataxx", "pente", "seasim", "jungle").

Zodra er 28 mensen zijn die willen meespelen in het toernooi, start dit toernooi automatisch met 4 poules van 7 mensen en worden er voor jou 6 wedstrijden gestart. De maximale denktijd is gezet op 6 dagen (maar vakanties gelden wel) en je krijg voor elke zet maar 1 dag denktijd terug (i.p.v. 6!). Het is bij toernooien dus niet 6 dagen denktijd per zet, maar 1 dag per zet en maximaal 6 dagen speling over de hele partij.

Enne... op de Help-pagina staat Hoe wordt ik..... :? Embarassed Shocked
Naar boven
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 764
Leeftijd: 46
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2009 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

siska schreef:
Nu heb ik een vraag... Je staat in een poule als bv 4e, jou poule is afgelopen, voor jou betekent het dus geen ronde verder. Maar hij blijft wel in je lopende toernooien staan net zolang alle andere spellen gespeeld zijn. Dit is erg lastig, want als je al aan 3 toernooien meedoet, kun je je dus niet opgeven voor een volgend toernooi.
Kan dit niet aangepast?

Siska

Als je niet meer naar de kwartfinale kan en je alle 6 de spellen hebt gespeeld, dan is voor jou het toernooi afgelopen en kan je de volgende dag een nieuwe starten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
siska
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2009 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt !!!!

HaagseDammer schreef:
siska schreef:
Kan dit niet aangepast?

Siska

Als je niet meer naar de kwartfinale kan en je alle 6 de spellen hebt gespeeld, dan is voor jou het toernooi afgelopen en kan je de volgende dag een nieuwe starten.
Naar boven
sterre1981
BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2011 15:44    Onderwerp: gelijkspel kwartfinale Reageer met quote

Hallo,

ik heb mijn kwartfinale ronden gespeeld, maar ik heb twee spellen gewonnen en twee spellen verloren. Wie gaat er nu door naar de halve finale?
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 90322
Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2011 15:50    Onderwerp: Re: gelijkspel kwartfinale Reageer met quote

sterre1981 schreef:
Hallo,

ik heb mijn kwartfinale ronden gespeeld, maar ik heb twee spellen gewonnen en twee spellen verloren. Wie gaat er nu door naar de halve finale?

Bij het toernooi staat:
Quote:
Bij gelijk aantal punten is de Tournament Performance Rating (TPR) de bepalende factor (hoe hoger hoe beter), als die gelijk is, wordt er gekeken naar de individuele normale rating bij de start van het toernooi (hoe lager hoe beter). Mocht de stand dan nog gelijk zijn, dan wordt gekeken naar de huidige rating (hoe hoger hoe beter).

Degene met de hoogste TPR gaat dus door.
Als je met je muis over de TPR gaat, kun je precies zien wie de hoogste TPR heeft bij 2-2. En wie er dus doorgaat, naar de volgende ronde.
ladyblueOffline
Totaal berichten: 5
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 10:27    Onderwerp: nummer achter naam in toernooi Reageer met quote

Hoi,
Ik ben nieuw op bordspel. Nu speel ik een aantal toernooien mee maar begrijp niet wat het getal achter de namen betekent bijv. ladyblue (1831) .
Kan iemand mij hier antwoord op geven Very Happy
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 90322
Leeftijd: 67
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 11:04    Onderwerp: Re: nummer achter naam in toernooi Reageer met quote

ladyblue schreef:
Hoi,
Ik ben nieuw op bordspel. Nu speel ik een aantal toernooien mee maar begrijp niet wat het getal achter de namen betekent bijv. ladyblue (1831) .
Kan iemand mij hier antwoord op geven Very Happy

Dat getal is de rating van dat spel van die persoon.
Op de Help pagina bij Ratings https://www.jijbent.nl/help.php#ratings vind ook veel informatie. En ook veel andere nuttige informatie. Zie ook de Handig&Tips pagina voor informatie: https://www.jijbent.nl/handig.php

PS welkom en heel veel speelplezier, alleen ........... dit is niet Bordspel, maar jijbent.nl Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: