FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Brewsky

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Dec 20, 2008 0:04    Onderwerp: BUGJE: potje winnen en in ranking omlaag gaan Reageer met quote

Lijkt mij een bugje. Ik stond op 1750, won toen een potje en ging naar 1745.

Tegen Spel Eigen kleur Afloop Datum einde spel Rating Tegenst. Spelnr.
**** mijnenveger zwart gewonnen 19 december 2008 1722 1491 8253721
**** mijnenveger zwart gewonnen 19 december 2008 1734 1497 8239914
**** mijnenveger zwart gewonnen 19 december 2008 1741 1500 8253743
**** mijnenveger zwart gewonnen 19 december 2008 1750 1486 8253724
**** mijnenveger wit gewonnen 19 december 2008 1745 1383 8253868
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Anemoonvisje
BerichtGeplaatst: Za Dec 20, 2008 0:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Brewsky,

Het betreft hier geen bug. Je staat nog niet in de definitieve ratinglijst dus je rating zal nog heel erg schommelen. Dit zal veranderen zodra je 15 spellen hebt gespeeld en wel in de definitieve ratinglijst staat.

MvG

Anemoonvisje Wink
Naar boven
Brewsky

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Dec 20, 2008 0:30    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt niet echt logisch toch? Zolang je wint vergaar je toch punten of heb ik het mis? Het loopt toch gewoon op of blijft gelijk?
Naar boven
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 711
Leeftijd: 35
BerichtGeplaatst: Za Dec 20, 2008 3:37    Onderwerp: Reageer met quote

Brewsky schreef:
Klinkt niet echt logisch toch? Zolang je wint vergaar je toch punten of heb ik het mis? Het loopt toch gewoon op of blijft gelijk?

Nee, helaas is het niet zo simpel. De rating beoogd om een de sterkte van een speler in een getal uit te drukken. Dit is anders dan een score. Een score gaat altijd omhoog als je wint, maar een rating moet er ook rekening mee houden hoe sterk je tegenstander wint. Als je (als 1500 speler) wint van een 1200 speler is dat immers nauwelijks een prestatie, maar win je van een 2200 speler, dan kan je genieten van een mooi resultaat.

De voorlopige rating fluctueert wat meer dan de vaste rating. Dit is omdat er bij een voorlopige rating minder bekend is. Om ervoor te zorgen dat de rating toch zo snel mogelijk een goede indicatie geeft, schommelt deze veel meer. Het winnen van een slechte speler kan dan als zwaktepunt gezien worden.

Over het geheel genomen hoef je je daar geen zorgen over te maken. Het effect is tijdelijk. De voorlopige rating wordt met sprongen nauwkeuriger en zal vrij snel een nauwkeurige inschatting geven van je sterkte. Na 15 partijen zal de vaste rating het werk overnemen. Deze maakt minder grote sprongen.

De rating is trouwens niet specifiek voor mijnenveger maar werkt op dezelfde manier voor alle spellen.

Rocking Soccer - voetbal manager spel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Brewsky

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Dec 20, 2008 3:40    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, duidelijk. Ik snap dat mijnenveger geen uitzondering qua rating is, maar het viel me nu pas op Wink Thnx voor je antwoord.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: