Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rolan001Offline
Totaal berichten: 93
Leeftijd: 31
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

mensen, ik denk dat ik geen software hier op jijbent mag plaatsen, want dat gaat tegen de regels, in, je moet het bij bram vragen of het mag, en ik heb ook de goede kennis niet om een bot te maken,

19 zilver Cool

34 brons Rolling Eyes

Laatst aangepast door rolan001 op Ma Dec 15, 2008 22:38, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Anemoonvisje
BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

rolan001 schreef:
mensen, ik denk dat ik geen software hier op jijbent mag plaatsen, want dat gaat tegen de regels, in, je moet het bij bram vragen of het mag, en ik ben ook de goede kennis niet om een bot te maken,

Dat klopt idd. Om een bot te mogen plaatsen zul je eerst toestemming moeten vragen aan Bram. Wink
Naar boven
Feen
BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2008 2:12    Onderwerp: Reageer met quote

How long does the bot take to decide what's his next move?
Naar boven
Mr.RoflOffline

Totaal berichten: 1807
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2008 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Feen schreef:

a couple of seconds till a minute max.

Een paar seconden tot maximaal een minuut.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail 
Feen
BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Do the smiles mean anything? Does it have to do something with what the program thinks of my last move?
Naar boven
buffalo147
BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vermoed dat de emoticons meegaan met het percentage dat de bot berekent voor z'n eigen winstkansen.
Als je zelf een mindere zet doet, zal z'n eigen percentage stijgen, en zullen er derhalve ook andere emoticons gebruikt worden.

Maar mss heb ik het hierin wel fout, ben dus eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord. Wink

In ieder geval zijn de emoticons bij het begin en einde van het spel zeker verbeterd een tijd terug. De bot zegt zelfs netjes dankjewel als hij het spel wint, ook al heb je 'm niet gefeliciteerd. Razz
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2009 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

rolan001 schreef:
lol vipbitch, waarom dan alleen voor egelrace, kan je beter voor elk spel een bot doen,

Waarom het bij egelrace ook kan, is omdat egelrace een semi kans spel is. Als je bijvoorbeeld een schaak bot (of een ander spel zonder geluks elementen) online zet, dan kan iemand de zetten kopieren tegen een speler. Maar voor bijvoorbeeld backgammon zou een bot misschien wel een leuke toevoeging zijn.
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2009 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ad_aware_6 schreef:
Feen schreef:

volgens mij heeft ie al een uur niet gezet.
Naar boven
skoob
BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

jimok schreef:
Ad_aware_6 schreef:
Feen schreef:

volgens mij heeft ie al een uur niet gezet.

hij is geen eten, 't is middagpauze voor iedereen
Naar boven
eefie
BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2009 5:57    Onderwerp: Reageer met quote

buffalo147 schreef:
Ik vermoed dat de emoticons meegaan met het percentage dat de bot berekent voor z'n eigen winstkansen.
.

Ja, zo is het dus. De emoticon reageert op hoeveel kans de bot heeft om te winnen.

Ik vind het ook super, hoewel ik ook vragen had hierbij. Ik kende de term bot niet, dus het zei me niks. Wel had ik door dat het leuker en spannender oefenen is dan bij de spelregels. Jammer dat ie iets meer tijd nodig heeft om te denken.

Wat mij betreft meer botten Wink

eefie
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2009 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie zeggen dat die bot perfect speelt he, maar de 1e zet in onderstaande game is toch een erg zwakke zet? Of zie ik dat verkeerd?

http://www.jijbent.nl/egelrace/show.php?gamenumber=9887312&turnnumber=2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
buffalo147
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2009 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

ruben87 schreef:
Jullie zeggen dat die bot perfect speelt he, maar de 1e zet in onderstaande game is toch een erg zwakke zet? Of zie ik dat verkeerd?

http://www.jijbent.nl/egelrace/show.php?gamenumber=9887312&turnnumber=2

Ik vermoed dat je die zet bedoelt waarbij hij jouw egel vooruit zet ipv zelf van 5 naar 6 te gaan en vooruit te lopen ?
Ik vind dit geen slechte zet. De meesten, ook ik hoor, zullen proberen om hun eigen egels steeds zo snel mogelijk vooruit te krijgen.
De bot koos er voor om jouw egel op de 6-lijn te laten lopen en zich zelf te concentreren op de zone 2-3-4 en daar z'n sterkte uit te spelen.
Het kan ook geen kwaad om 1 egel te laten lopen, je hebt er immers drie nodig om te winnen.
Een aantal zetten verder loont de tactiek van de bot ook want hij slaagt er in jouw egel die al vooruit was, bij te halen, en toch nog sterk te blijven in de achterhoede in de zone 2-3-4.
Natuurlijk is niet elke tactiek feilloos, en zoals al gezegd is egelrace een semi-kansspel, dus je blijft wel afhankelijk van het gooien van de juiste dobbelsteen op het juiste moment om je sterke positie verder te kunnen uitbouwen of ent te verliezen.
Maar de bot stormt niet gewoon zomaar vooruit maar gaat rekening houden met kanspercentages en gaat z'n opties zo groot mogelijk proberen houden.
In deze situatie dus: jij zat op die 6-lijn vast aan het gooien van die 6, hij kon zijn positie versterken via 2-3-4, da's dus 3 kansen op 6 dat hij iets goeds gooit, terwijl jouw kans 1 op 6 is.

Net die andere aanpak van de bot zorgt ervoor dat hij zo sterk is en dat je er veel kunt van leren. Wink
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2009 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ah bedankt Buffalo! Prachtige uitleg Smile. Ik snap hem nu, hij zorgd ervoor dat ik niet meer bij de centrumlijnen kan komen.

Best leuk spelletje Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
rekenwonder
BerichtGeplaatst: Do Dec 31, 2009 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik 'm uitnodig dat krijg ik de melding: "Je tegenstander heeft zijn of haar maximum wat betreft lopende spellen bereikt." Hij heeft maar 5 spellen lopen en ik mag toch aannemen dat hij zijn afgelopen spellen automatisch verwijdert, of niet?
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Do Dec 31, 2009 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

rekenwonder schreef:
Als ik 'm uitnodig dat krijg ik de melding: "Je tegenstander heeft zijn of haar maximum wat betreft lopende spellen bereikt." Hij heeft maar 5 spellen lopen en ik mag toch aannemen dat hij zijn afgelopen spellen automatisch verwijdert, of niet?

even wachten en nog een keer uitnodigen helpt meestal..
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: