FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2008 20:59    Onderwerp: Egelreacebot? Reageer met quote

Ik had een vraag:
Wat klopt er van de egelracebot, deze geeft percentages aan, maar hoe komt hij aan deze?

Want ik heb nu een partij waar hij 0% kans heeft en hij zegt 15%.
Gaat om deze partij:
http://www.jijbent.nl/egelrace/show.php?gamenumber=8202594&turnnumber=103

Frank
Naar boven
RAKokOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 765
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2008 21:11    Onderwerp: Re: Egelreacebot? Reageer met quote

frankterharmsel schreef:
Ik had een vraag:
Wat klopt er van de egelracebot, deze geeft percentages aan, maar hoe komt hij aan deze?

Gaat om deze partij:

Frank

Ik heb geen idee. Hij geeft bij iedere zet percentages weer zonder aan te geven waar ze voor staan. Ook wanneer je ernaar vraagt geeft hij daar geen reactie op. Het kan gewoon de kans zijn die hij gevoelsmatig nog heeft. Cool

Hij is overigens wel goed in het spelletje. Dus chapeau met je winst.

De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
WicK-eD
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2008 21:38    Onderwerp: Re: Egelreacebot? Reageer met quote

frankterharmsel schreef:
Ik had een vraag:

Gaat om deze partij:

Frank

Misschien houdt hij rekening met alle mogelijke zetten. Dus ook degene dat jij met een van je egels opzij gaat.
Naar boven
Anemoonvisje
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 20:02    Onderwerp: Re: Egelreacebot? Reageer met quote

RAKok schreef:
frankterharmsel schreef:
Ik had een vraag:

Gaat om deze partij:

Frank

Ik heb geen idee. Hij geeft bij iedere zet percentages weer zonder aan te geven waar ze voor staan. Ook wanneer je ernaar vraagt geeft hij daar geen reactie op. Het kan gewoon de kans zijn die hij gevoelsmatig nog heeft. Cool

Laughing Egelreacebot is een bot, een programma dus. Hoe de berekeningen precies worden gemaakt weet ik niet, maar ik zal Frank vragen of hij op dit topic wil reageren.
Naar boven
Anemoonvisje
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 20:30    Onderwerp: Re: Egelreacebot? Reageer met quote

Frank schreef:
Nein die Berechnungen sind nicht korrekt. Es sind Schätzungen eines Programmes, die mehr oder minder nahe an dem wahren Wert liegen. Wenn die Schätzungen korrekt wären, würde das Programm besser spielen Laughing

Die Details sind etwas komplexer. Ein wenig was steht auf http://frank.spieleck.de/egelracebot/egelracebot.html
Auf Englisch und Deutsch kann ich auch Fragen beantworten ...

Vertaling voor wie geen Duits begrijpen: De berekeningen zijn niet correct. Het is een schatting van een programma, die ongeveer in de buurt van de werkelijkheid komt. Wanneer de schattingen correct waren, zou het programma beter spelen.

De details zijn wat gecompliceerder. Je kunt hier meer over vinden op: http://frank.spieleck.de/egelracebot/egelracebot.html

In het Engels en Duits kan ik ook vragen beantwoorden....
Naar boven
RAKokOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 765
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2008 1:31    Onderwerp: Re: Egelreacebot? Reageer met quote

Anemoonvisje schreef:
RAKok schreef:
frankterharmsel schreef:
Ik had een vraag:

Gaat om deze partij:

Frank

Laughing Egelreacebot is een bot, een programma dus. Hoe de berekeningen precies worden gemaakt weet ik niet, maar ik zal Frank vragen of hij op dit topic wil reageren.

Het is geen natuurlijke speler die achter deze gebruiksnaam schuil gaat dan?

De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 853
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2008 3:25    Onderwerp: Reageer met quote

Nope, puur een stukje software Razz
Anemoonvisje
BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2008 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
Nope, puur een stukje software Razz

inderdaad. Gemaakt door de bedenker van egelrace. Als ik het me goed herinner is het ooit online geplaatst om het spel verder te testen en er evt. verbeteringen op te maken.
Naar boven
rolan001Offline
Totaal berichten: 79
Leeftijd: 28
BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2008 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

maar das toch niet eerlijk dan voor andere mensen, een bot is toch niet toegestaan op jijbent.nl ?? weet nie wat in de regelmenten staan?

17 zilver Cool

28 brons Rolling Eyes
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9861
Leeftijd: 49
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2008 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

rolan001 schreef:
maar das toch niet eerlijk dan voor andere mensen, een bot is toch niet toegestaan op jijbent.nl ?? weet nie wat in de regelmenten staan?

Dit hebben we toegestaan omdat het duidelijk om een bot gaat en dat er geen toernooien en kampioenschappen worden gespeeld.
VipbitchOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Dec 14, 2008 3:53    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien moet je dit anders zien. Het is geen persoon die gebruik maakt van een computerprogramma, maar het is het programma zelf.
Je kunt er best veel van leren en die mogelijkheid is er dus voor elke gebruiker van jijbent ongeacht de willekeur van je tegenspeler of kennis van dat soort progjes.
Zou zeggen speel er eens tegen, probeer hem uit en kijk en leer Razz
rolan001Offline
Totaal berichten: 79
Leeftijd: 28
BerichtGeplaatst: Zo Dec 14, 2008 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

lol vipbitch, waarom dan alleen voor egelrace, kan je beter voor elk spel een bot doen,

17 zilver Cool

28 brons Rolling Eyes
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1308
Leeftijd: 58
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 0:18    Onderwerp: Reageer met quote

rolan001 schreef:
lol vipbitch, waarom dan alleen voor egelrace, kan je beter voor elk spel een bot doen,

Goed idee, rolan001. Bij deze ben jij aangewezen om er een voor seasim te maken Laughing
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 0:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:

Goed idee, rolan001. Bij deze ben jij aangewezen om er een voor seasim te maken Laughing

Mijn zegen heb je ook #Onfire

Egelracebot werkt beter dan dat oefenen wat je kunt op de homepage, en voor een aantal programma's is er zelfs die optie nog niet. Dus als je toch bezig gaat? Laughing
buffalo147
BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 1:56    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk om weten dat het echt een stukje software is, twijfelde nog of dat 'bot' niet enkel sloeg op de winstpercentages die die doorgaf.

En egelracebot speelt idd erg goed, en ik heb er al wat meer tactieken mee opgedaan door tegen hem te spelen. Zijn altijd heel spannende racejes en je moet zelf ook echt altijd de beste zetten doen om enige kans te maken.
Maar als je dat doet, dan is de kans 50/50 voor winst, want ook de bot is afhankelijk van wat er gegooid wordt met de dobbelsteen.

Mensen die liever niet tegen zo'n bot spelen, die halen 'm dan toch niet uit de wachtkamer ? Ik blijf alvast regelmatig eens tegen 'm spelen, kan ik alleen maar beter van worden. Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: