Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 10:54    Onderwerp: Kampioenschap Strategie 2008 Reageer met quote

In mijn ogen ziet het er toch een beetje vreemd uit. Het kampioenschap van 2008 is van start gegaan en de editie van 2005 is nog steeds bezig. De laatste tijd zijn er ook weer veel discussies geweest om dit spel sneller te laten verlopen, en het "rekken" van partijen tegen te gaan.

Graag wil ik het volgende zeggen tegen alle spelers die meedoen en toevallig dit onderwerp lezen.

Zou iedereen alstublieft, als hier de mogelijkheid toe is, niet elke keer willen wachtten tot de laatste dag met zetten? Als iedereen hier een klein beetje zijn/haar steentje in bijdraagt zal het verloop van het kampioen wat sneller zijn, waar uiteindelijk iedereen blij van wordt. Waarom zou je niet wat meer zetten als je tegenstander tegelijk online is?

Als laatste wil ik aankaarten dat wanneer je één van de laatste partijen hebt lopen voordat de volgende ronde begint, en je zelf inziet dat je de partij nooit meer kan winnen, het wellicht sportief is om die partij op te geven, zodat niet alle andere deelnemers op je hoeven te wachtten.

Laat het duidelijk zijn dat ik hier niemand verplichtingen op wil leggen! Maar als we met z'n allen (of bepaalde mensen elkaar nou mogen of niet) wat sportiviteit opbrengen kunnen we er een prachtig kampioenschap van maken dat niet ergens in 2011 ofzo eindigt Wink .

Wat betreft het kampioenschap zelf, het is wel jammer dat een aantal goede spelers niet meedoen :? . Bijvoorbeeld Hawkmoon, Legende, Rabit & Ruben87 ontbreken. Gelukkig zijn er wel weer andere sterke spelers bijgekomen zoals Ricardo90 & Deathknight. De laatste 2 genoemden zijn ook nog eens gevaarlijke kandidaten die een aanval doen op de titel Smile

Veel succes en plezier voor iedereen Exclamation Very Happy
Naar boven
Feen
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

wie is de titelverdediger eigenlijk?
Naar boven
Lochem
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

En dat is dus de reden dat ik stratego aan me laat voorbij gaan
Naar boven
ronnie333
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 18:45    Onderwerp: Kampioenschap Strategie 2008 Reageer met quote

Ik doe zelf ook niet mee. Als ik lid had geweest had ik ook niet meegedaan.

Het wordt denk ik weer een lang, traag toernooi waarbij we gezien de afwezigen een matig bezet toernooi hebben. Alle trage mensen doen ook weer mee zie ik dus dat wordt zeker leuk.

Voor mij zijn de favorieten toch wel royalkasanova, ricardo90, deathknight en vinnie. Verder komt er misschien een verrassing via ArnO, ludy of Pieterneels.

Verder zie ik de problematiek van strategie steeds verder toenemen. Naast dat er weinig goede spelers meedoen doen er sowieso weinig spelers mee. Misschien is het een idee om gewoon met het kampioenschap strategie te stoppen en elk jaar een toptoernooi organiseert waar de besten elkaar dan ontmoeten.
Naar boven
herbieOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 244
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals het er nu naar uitziet zal Strategie 2007 eerder afgelopen zijn dan Strategie 2006.

Een oplossing? De charme van het kampioenschap is juist dat er meer deelnemers zijn dan bij een gewoon toernooi. En dat iedereen deel kan nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
rvisserOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 673
Atjeh
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 0:21    Onderwerp: Kampioenschap Strategie 2008 Reageer met quote

O j**, ik word niet genoemd onder de goeie spelers die niet mee doen. :? Laughing Mijn niet mee doen heeft niet direct, maar indirect te maken met het langzame speeltempo. Ik wil namelijk gewoon niet meer dan twee kampioenschappen strategie tegelijk doen. Dat wordt me te druk.
Over het speeltempo wil ik niet klagen. Het is ook niet zo belangrijk. Ik ben juist een beetje bang dat door strenge spelregels mensen die op remise uit zijn in de kaart worden gespeeld. Met zo'n spel als strategie moet je niet op remise spelen, maar proberen te winnen. Pas als de stelling een duidelijke remise stelling is moet je remise afspreken.
Naar boven
BountyOffline
Totaal berichten: 98
Leeftijd: 44
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 19:27    Onderwerp: Strategie Reageer met quote

Bij een echt stratego toernooi heb je deze problemen niet na 6 uur spelen is er gewoon een winnaar.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

er doen nog bijna 100 spelers mee met strategie en laat daarmee bijna een kwart van de spellen op jijbent achter zich. Geen enkele reden om het niet meer te houden dus...
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Feen schreef:
wie is de titelverdediger eigenlijk?

mooie Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Vinnie
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Baron toch? Smile is ie al jaaaren Smile
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Wo Mei 28, 2008 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hij is het voor 2005 Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Arn0
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 7:46    Onderwerp: Re: Kampioenschap Strategie 2008 Reageer met quote

ronnie333 schreef:
Verder komt er misschien een verrassing via Arn0, ludy of Pieterneels.

Nou mijn naam kan je alvast schrappen, ik heb al drie partijen verloren door een vakantiefoutje dus een 2e ronde is wel uitgesloten.
Ten tweede ontbreekt het me aan inspiratie en ten derde en ook niet geheel onbelangrijk; er zijn veel betere spelers Smile
Naar boven
thePJ
BerichtGeplaatst: Za Aug 28, 2010 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

nou volgens mij ben ik de "suprise" geworden, we gaan eindelijk verder met het toernooi Cool
het werd lang genoeg opgehouden dacht ik zo Wink

halve finales here we come!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: