Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ludy
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

sorry trouwens dat ik de admins op de hoogte heb gestelt van het feit dat jullie 50 zetten niks hebben geslagen en dat de party nu in remise is geeindigd,het ging per ongeluk,hahahaha Very Happy
Naar boven
ElweesOffline
Totaal berichten: 2
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

Laat mij er SVP buiten ik heb een keer of 12 remise aangeboden in deze partij...
Van mij hoefde dit niet, ik beschikte nog over het hoogste stuk en vond daarom niet dat ik op moest geven!
Van mij mag dit "record" geschrapt worden hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
TheAxe
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.jijbent.nl/strategie/showusergame.php?gamenumber=5575071

kan ook wel remise worden verklaard.

Misschien handig om een sticky meldingstopic aan te maken voor partijen waarin niemand (meer) durft aan te vallen.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9978
Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

TheAxe schreef:
http://www.jijbent.nl/strategie/showusergame.php?gamenumber=5575071

kan ook wel remise worden verklaard.

Misschien handig om een sticky meldingstopic aan te maken voor partijen waarin niemand (meer) durft aan te vallen.

is remise
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2008 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me een goed plan om dit topic dan maar te gebruiken voor het opgeven van spellen die remise kunnen worden verklaard, voor een (iets) snellere voortgang van de strategietoernooitjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
ronnie333
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 13:07    Onderwerp: Langste zetten spel Reageer met quote

Ik hoef niks aan te geven want andere mensen die niet aan het spel meedoen geven het wel aan als het remise kan worden en dan gaat bram wel akkoord zelfs als het niet zo in de regels staat.
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 15:26    Onderwerp: Re: Langste zetten spel Reageer met quote

ronnie333 schreef:
Ik hoef niks aan te geven want andere mensen die niet aan het spel meedoen geven het wel aan als het remise kan worden en dan gaat bram wel akkoord zelfs als het niet zo in de regels staat.
Ja ja, we weten nu wel dat je het niet met die regel eens bent
Naar boven
ronnie333
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 8:24    Onderwerp: Langste zetten spel Reageer met quote

Met de regel ben ik het niet eens maar met de toepassing ook zeker niet.
Er was nog binnen 80 zetten geslagen en ik had bijna de vlag en toen werd het een remise omdat bram dat zo zag. Terwijl hij zelf ook vond dat er nog ontwikkeling in zat alleen er zijn een aantal mensen geweest die vinden dat het een gelijkspel moest worden.

En dat krijg ik nu elke keer, elke keer als er in mijn spel 50 zetten niet geslagen is staan er gelijk een aantal personen die niets met het spel of het toernooi te maken hebben bij bram om te zeggen dat het een remise moet worden. En bram doet dit dan altijd vervolgens.
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 9:45    Onderwerp: Re: Langste zetten spel Reageer met quote

ronnie333 schreef:
Er was nog binnen 80 zetten geslagen en ik had bijna de vlag en toen werd het een remise omdat bram dat zo zag. Terwijl hij zelf ook vond dat er nog ontwikkeling in zat alleen er zijn een aantal mensen geweest die vinden dat het een gelijkspel moest worden.

En dat krijg ik nu elke keer, elke keer als er in mijn spel 50 zetten niet geslagen is staan er gelijk een aantal personen die niets met het spel of het toernooi te maken hebben bij bram om te zeggen dat het een remise moet worden. En bram doet dit dan altijd vervolgens.

Misschien moet je gewoon eens leren begrijpen dat een spel waarin 50 zetten niet geslagen wordt compleet nergens over gaat. Ik geef Bram een dik compliment dat hij wat doet tegen spelers die het spel zo vertragen Exclamation Zelf heb ik (en ook vele anderen die ik ken) nooit 50 zetten nodig gehad om 1 stuk te slaan, dus dan doe je zelf toch echt iets verkeerd als dat je niet lukt.
Naar boven
MadMac
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 10:56    Onderwerp: Re: Langste zetten spel Reageer met quote

ronnie333 schreef:

Tja dat mensen het bij Bram gaan aangeven werk je natuurlijk ook zelf in de hand door dit soort topics te openen Laughing
En verder helemaal eens met Royal, als je binnen 50 zetten nog niet weet te slaan, tja Rolling Eyes
Naar boven
ronnie333
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:14    Onderwerp: Langste zetten spel Reageer met quote

Maar dan moet je toch niet in de regels zetten dat er als er een ontwikkeling is dat je dan nog door mag gaan naar 80 zetten? Dan moet bram gaan bepalen als er nog een ontwikkeling is en dat valt dan altijd uit in mijn nadeel. Schrap die regel dan gewoon en zeg dan gewoon dat als er binnen 50 zetten niet geslagen word het spel gewoon voorbij is, ook als er wel een ontwikkeling is.

Maarja dan zou het wel lullig zijn als je net voor de vlag staat.
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:36    Onderwerp: Re: Langste zetten spel Reageer met quote

ronnie333 schreef:
Maar dan moet je toch niet in de regels zetten dat er als er een ontwikkeling is dat je dan nog door mag gaan naar 80 zetten? Dan moet bram gaan bepalen als er nog een ontwikkeling is en dat valt dan altijd uit in mijn nadeel. Schrap die regel dan gewoon en zeg dan gewoon dat als er binnen 50 zetten niet geslagen word het spel gewoon voorbij is, ook als er wel een ontwikkeling is.

Maarja dan zou het wel lullig zijn als je net voor de vlag staat.

Nou ik heb in een eindspel nog nooit (bij voorsprong) 50 zetten nodig gehad om te vlag te slaan Shocked . En als je er echt meer dan 50 zetten nodig hebt sla je in de tussentijd een ander stuk eraf (wat heel normaal is bij een eindspel.)

Misschien moet ik je duidelijk maken dat stratego en strategie spellen zijn waar je wat moet doen om te winnen. Het is geen kwestie van eindeloos zetten schuiven en wachtten tot je tegenstander er zo gek van wordt dat hij/zij de fout in gaat.
Als je wilt winnen moet je wat ondernemen, en binnen 50 zetten dan één stuk slaan is echt een lachertje. Als je dat niet lukt moet je maar eens wat meer initiatief nemen in je spellen.
Naar boven
ronnie333
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 12:41    Onderwerp: Langste zetten spel Reageer met quote

Waar zijn die 80 zetten dan voor nodig? Het verschil tussen 50 en 80 zetten mogen doorgaan is het oordeel van bram en dat wordt verkeerd toegepast, daar gaat het mij om.
Naar boven
annette
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 13:18    Onderwerp: Re: Langste zetten spel Reageer met quote

Neutral ja schrap die regel dan kun je er 200 zetten over doen !!!!!! en dan staat het NOG in de begin opstelling!!!!

Sorry hoor maar krijg het als team spel en zit me wezenloz te ergeren, dit is dus in mijn ogen spelbederf!!!!!
en dan zijn wij pas begonnen, jammer want op zich een leuk spel maar niet tegen mensen die er meer van maken dan wat het is EEN SPELLETJE
Naar boven
TheAxe
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 15:56    Onderwerp: Re: Langste zetten spel Reageer met quote

ronnie333 schreef:
Waar zijn die 80 zetten dan voor nodig? Het verschil tussen 50 en 80 zetten mogen doorgaan is het oordeel van bram en dat wordt verkeerd toegepast, daar gaat het mij om.

Wat mij betreft heb je daar nog best een punt. Ik ben ook wel voor een strakke regel van 50 zetten zonder slaan=remise. Dan is het voor iedereen duidelijk en dan blijven ja-nee discussies over ontwikkeling in de partij uit.

Mocht dit niet worden aangepast houdt natuurlijk niets jou tegen om met die regel in het achterhoofd te spelen. Dan heb je ook nooit last van een in jouw ogen verkeerde beoordeling.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: