Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
oma-aafie
Geregistreerd op: 5-4-2005 Totaal berichten: 1669 Geslacht: Onbekend |
|
in spel 25010654 staat het woord opi dus een fout. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
Geregistreerd op: 5-4-2004 Totaal berichten: 89591 Woonplaats: Berkhout Leeftijd: 67 Geslacht: Vrouw |
|
oma-aafie schreef: | in spel 25010654 staat het woord opi dus een fout. |
Is correct.
Quote: | opi= 1 kindertaal opa (1) |
_________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
gare  Vip Geregistreerd op: 7-11-2011 Totaal berichten: 539 Geslacht: Onbekend |
|
Hoi Marianne,
Iemand legt *efris, maar heeft geen idee wat er ligt of wat het betekent. Ik ook niet.... Kun jij dit voor me ophelderen? Dank je wel! |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
Geregistreerd op: 5-4-2004 Totaal berichten: 89591 Woonplaats: Berkhout Leeftijd: 67 Geslacht: Vrouw |
|
gare schreef: | Hoi Marianne,
Iemand legt *efris, maar heeft geen idee wat er ligt of wat het betekent. Ik ook niet.... Kun jij dit voor me ophelderen? Dank je wel! |
Er ligt gefris van het ww. Quote: | frissen: 1 techniek
gietijzer in een open haard smelten en door onttrekking van koolstof in smeedijzer of staal veranderen= frischen, louteren, puddelen |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Chef36 Geregistreerd op: 30-7-2012 Totaal berichten: 160 Geslacht: Onbekend |
|
Hoi Marianne,
In één van mijn spellen legt mijn tegenstander Balegemse neer. Dat is een afgeleide van een plaats in België. Volgde spelregels mogen toch alleen plaatsnamen en rivieren in Nederland?
Groetjes, |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
|
Chef36 schreef: | Hoi Marianne,
In één van mijn spellen legt mijn tegenstander Balegemse neer. Dat is een afgeleide van een plaats in België. Volgde spelregels mogen toch alleen plaatsnamen en rivieren in Nederland?
Groetjes, |
Zie de aanvulling op de speregels: Op pag. 1 van dit topic: Quote: | Wel toegestaan zijn:
Afgeleiden van buitenlandse geografische namen, voor zover ze in VD15e druk terug te vinden zijn. Bijvoorbeeld: Griekenland is niet toegestaan, maar Grieks wel. (Staat in VD15.) |
In VD15 staat: Quote: | Balegems bijvoeglijk naamwoord
1 van, uit, betreffende, als in Balegem, een plaats in Oost-Vlaanderen
Balegemse steen= ledesteen |
Daarom is Balegems(e) toegestaan. _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
vitamientje  Vip Geregistreerd op: 19-12-2011 Totaal berichten: 470 Geslacht: Vrouw |
|
Wat betekent cline of clinen? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
|
vitamientje schreef: | Wat betekent cline of clinen? |
Quote: | cline zelfstandig naamwoord • de ] • clinen of clines
biologie graduele reeks van vormkenmerken of
-verschillen binnen een soort organismen |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Boterbloem  Vip
|
Hallo Marianne
Wat betekent vyg?n?os. Ik kan niet ontcijferen wat er staat..
De vraagtekens zijn blanco’s. Mijn tegenstander weet het zelf ook niet
Vriendelijke groet Boterbloem |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
|
Boterbloem schreef: | Hallo Marianne
Wat betekent vyg?n?os. Ik kan niet ontcijferen wat er staat..
De vraagtekens zijn blanco’s. Mijn tegenstander weet het zelf ook niet
Vriendelijke groet Boterbloem |
Hoi,
Die y is eigenlijk een ij en dan staat/ligt er vijgenbos. Een bos met vijgenbomen. _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
prenswoude Vip Geslacht: Onbekend |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
|
prenswoude schreef: | Finser,wat is dat??? |
Als in meer Fins dan ....... _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|
geldt dat dan ook voor alle landen?? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
|
prenswoude schreef: | geldt dat dan ook voor alle landen?? |
Alleen als ze in VD15 staan. _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|
lijkt mij niet logisch, want mijn volgende vraag was of het ook voor alle plaatsnamen geldt, want dat zou in dezen dus de consequentie zijn |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|