FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TheDarkOne
BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

go-herminator schreef:
Volgens de eerste post wordt er gekeken in de volgende volgorde:

* Lijst bij openen inschrijving
* Lijst bij sluiten inschrijving
* Beargumenteerde posts

Dat betekent (als ik het goed snap), dat Siu zich makkelijk plaatst via het tweede criterium. Alleen als alle spelers uit de top 28 van de eerste lijst zich zouden inschrijven, zou het tweede criterium niet gelden.

Stel er meld zich een speler die op het moment van opening boven Siu staat gaat die speler ten aller tijden door.
Naar boven
go-herminatorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 238
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2008 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

TheDarkOne schreef:
go-herminator schreef:

* Beargumenteerde posts

Dat betekent (als ik het goed snap), dat Siu zich makkelijk plaatst via het tweede criterium. Alleen als alle spelers uit de top 28 van de eerste lijst zich zouden inschrijven, zou het tweede criterium niet gelden.

Stel er meld zich een speler die op het moment van opening boven Siu staat gaat die speler ten aller tijden door.

Maar Siu staat niet in de lijst bij opening, omdat op dat moment zijn rating inactief was. Hoe werkt het dus, mag iemand die in de originele lijst op bijvoorbeeld plaats 50 staat meedoen ten koste van Siu, die (momenteel) op 19 staat?
Bekijk gebruikers profiel 
TheDarkOne
BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 0:51    Onderwerp: Reageer met quote

go-herminator schreef:
TheDarkOne schreef:
go-herminator schreef:

* Beargumenteerde posts

Maar Siu staat niet in de lijst bij opening, omdat op dat moment zijn rating inactief was. Hoe werkt het dus, mag iemand die in de originele lijst op bijvoorbeeld plaats 50 staat meedoen ten koste van Siu, die (momenteel) op 19 staat?

Ja het is vervelend voor hem dat hij op dat moment geen definitieve rating had dus dan gaat degene die op 50 staat voor.
Iemand die op 50 staat heeft daar ook hard voor gewerkt en heeft dan net een stapje voor op hem.
Naar boven
MarsylOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 389
Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 6:46    Onderwerp: Reageer met quote

Inactief is toch niet hetzelfde als niet definitief? Ik ben wel definitief, al vrij snal na het uitkomen van het spel, maar door omstandigheden gewoon niet veel gespeeld en dardoor inactief......... maar dus wel definitief....... zit daar ook nog verschil in? want dát haal ik nog steeds niet uit deze discussie.
Naar boven
go-herminatorOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ook Siu had wel een definitieve rating, maar die was inactief. Dat was niet doordat hij niet speelde, maar doordat hij weinig speelt en het spel lang duurt. Hij had op 29 december 2 spellen afgerond, en daarna pas weer de volgende op 24 maart en 6 april (beide spellen met ongeveer 100 zetten), dus de lijst in de eerste post is precies gemaakt in een periode van ongeveer 3 weken dat zijn rating inactief was.

Een beetje lullig, vind ik zelf, dat je er dan direct naast staat.
pombeestOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 368
Leeftijd: 48
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me dat er iets fout gaat in de huidige discussie. Ten eerste het verschil tussen een inactieve, en een definitieve rating. Het lijkt mij volkomen logisch dat iedereen die een definitieve rating heeft, en mee wil spelen, in aanmerking komt om dat te doen. Verder is het een toptoernooi, wat als oogmerk heeft de sterkste spelers van jijbent in één toernooi te verzamelen. De criteria moeten daarom volgens mij uitgelegd worden als: We willen de 28 mensen met de hoogste rating. Bij gelijke rating nemen we degene die op lijst 1 de hoogste had. Als uitsluitend mensen van lijst 1 gehaald worden, heeft lijst 2 natuurlijk ook geen enkele zin.

Het idee dat de nr 50 van een op een willekeurig moment gegenereerde lijst voorrang zou hebben op een topspeler die op dat zelfde willekeurige moment nou net ff een poosje geen potje had afgerond, kun je als criterium voor een TOPtoernooi volgens mij nooit overeind houden..

NB. Deze reactie schrijf ik als spéler van jijbent, niet als admin. Ik ga hier niet over, maar heb wel een mening.

groet,

Koen.
Naar boven
ryuu42
BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

go-herminator schreef:

Vraagje: Hoe worden de spelers over de poules verdeeld? Ik ben namelijk recent nogal omlaag gedenderd dankzij heel veel verlies op tijd (zie ook mijn ratinggrafiek, ben meer dan 200 punten kwijt geraakt) en ik had een vrij stabiele rating rond de 2250. Dus ik zou willen vragen of ik op basis daarvan ingedeeld kan worden ipv op mijn huidige rating. Smile

Ik had hetzelfde probleem, maar ik vind 't niet erg om met m'n huidige rating mee te doen Razz.

Voor de rest heb ik zo'n beetje alles afgebouwd hier bij jijbent.nl, maar een toernooi als dit wil ik nog wel aan meedoen.

19. ryuu42 2038 (101-0-63)

Ik ben 't trouwens volledig met Koen eens dat we wel ervoor moeten zorgen dat zaken als wel actief zijn (je bent per slot van rekening aan 't spelen) maar op 't verkeerde moment net niet een partij afgerond hebben, niet de lijst van topspelers door de war moet gooien. Als je op een bepaald moment aan 't spelen bent, zet jijbent.nl je blijkbaar foutief op inactief. Hoe kun je nou inactief zijn terwijl je aan 't spelen bent?? Go duurt nou eenmaal langer dan bijna elk ander spel hier, dus de regels zijn blijkbaar nog niet berekend op Go.
Naar boven
MarsylOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 389
Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou met mijn plaatsing in de lijst (als ik er met mijn inactieve definitieve rating) in had gestaan ook geen schijn van kans hebben gehad tegen de topspelers met een hogere rating, dat weet ik maar al te goed, maar ik was toch wel heel benieuwd waarom mijn plaatsing in de top 100 niet in de eerste lijst stond......... (ben ik trouwens nog steeds, want ik heb nog steeds geen antwoord gehad)
Naar boven
Kristof
BerichtGeplaatst: Di Apr 08, 2008 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

Marsyl schreef:
maar ik was toch wel heel benieuwd waarom mijn plaatsing in de top 100 niet in de eerste lijst stond......... (ben ik trouwens nog steeds, want ik heb nog steeds geen antwoord gehad)

zie help->ratings

Quote:
Waarom sta ik niet meer in de ratinglijst, ik heb toch meer dan 15 spellen gespeeld?
Om in de ratinglijst te blijven staan, moet je wel actief zijn in een bepaald spel. Als je meer dan 2 maanden geen spel afrond, raak je inactief. Als je daarna weer een spel speelt, wordt je rating weer actief. Je rating wordt in dat geval wel behouden.
Naar boven
go-herminatorOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 0:41    Onderwerp: tussenstand inschrijvingen Reageer met quote

Op dit moment hebben de volgende mensen zich ingeschreven: Hierbij zijn de spelers met een definitieve maar inactieve rating (siuhong en marsyl) toegevoegd op de volgens hun inactieve rating juiste plaats in de lijst. In totaal komt de lijst op 31 mensen nu.

1. davos 2437 (549-0-97)
2. pombeest 2385 (787-0-123)
3. goseiger 2378 (217-0-44)
4. Balladeer 2359 (308-0-116)
5. pluto 2318 (66-0-12)
6. dzengish 2258 (302-0-118)
7. vor09 2228 (60-0-2)
9. Kristof 2190 (230-0-95)
10. ponnuki 2186 (203-0-92)
11. judyw 2168 (168-0-121)
12. Snarf 2148 (52-0-13)
13. ivoSF 2145 (221-0-270)
14. go-herminator 2135 (325-0-210)
16. GoteExpert 2103 (84-0-35)
17. RenGo 2095 (244-0-133)
17# siuhong 2092#
18. Kaat 2076 (27-0-22)
19. ryuu42 2038 (101-0-63)
24. elwi 1980 (45-0-27)
28. Vahe 1977 (76-0-68 )
29. trebvuister 1941 (71-0-38 )
31. Plunder 1938 (9-0-13)
35. mika 1912 (28-0-58 )
38. Woppy 1900 (49-0-35)
41. adrie 1865 (73-0-47)
48. raga 1820 (107-0-103)
65. Anemoonvisje 1714 (12-0-49)
67. roy78 1697 (46-0-57)
70. bliekenbitter 1671 (10-0-15)
73# Marsyl 1654#
78. rekenwonder 1587 (14-0-36)

(Dit is geen officiele lijst ofzo, gewoon even een persoonlijk gemaakt lijstje omdat ik het interessant vindt).

Laatst aangepast door go-herminator op Do Apr 10, 2008 15:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Plunder
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

wanneer begint het toptoernooi eigenlijk =)

nu moeten zicht niet teveel mensen aanmelden he, anders lig ik er weer uit Razz
Naar boven
TheDarkOne
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Plunder schreef:
wanneer begint het toptoernooi eigenlijk =)

nu moeten zicht niet teveel mensen aanmelden he, anders lig ik er weer uit Razz

12 april is de laatste dag dat je je kan inschrijven.
Naar boven
Plunder
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

hehe, maar welke dag begint het?
en hoeveel slots moet ik open houden om de tournooi partijen te spelen?
Naar boven
TheDarkOne
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Plunder schreef:

Toernooi start over een paar dagen.
Telt gewoon als een normaal toernooi.
Naar boven
TheTimmyOffline

Totaal berichten: 3985
Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Seychelles
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Plunder schreef:

en je hoeft geen ruimte open te houden
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: