Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
juri96
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 22:27    Onderwerp: gewonnen en toch verloren Reageer met quote

in dit spel: http://www.jijbent.nl/pinguin/show.php?gamenumber=6587600
heb ik op tijd verloren terwijl ik al had gewonnen. het spel was alleen nog niet in de lijst met afgelopen spellen komen te staan. Als je naar de score kijkt zie je dat mijn score hoger was en de tegenstander geen pinguins meer.
kan dit nog verranderd worden? alvast bedankt
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 93522
Leeftijd: 69
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 22:35    Onderwerp: Re: gewonnen en toch verloren Reageer met quote

juri96 schreef:
heb ik op tijd verloren terwijl ik al had gewonnen. het spel was alleen nog niet in de lijst met afgelopen spellen komen te staan. Als je naar de score kijkt zie je dat mijn score hoger was en de tegenstander geen pinguins meer.

Het einde van het spel
Als een speler geen pinguïns meer op het bord heeft, mag de andere speler doorspelen totdat hij/zij ook geen geldige zetten/pinguïns meer heeft. Op dat moment is het spel afgelopen. De speler met de meeste vissen is de winnaar! Bij een gelijke stand wint de speler met de meeste ijsschotsen. Als het dan nog gelijk is, eindigt het spel in remise.

Aangezien jij nog kon doorspelen en dat niet gedaan hebt, en zelfs door je tijd heen gegaan bent, is de winst van het spel reglementair naar je tegenspeler gegaan.
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1413
Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 0:05    Onderwerp: Re: gewonnen en toch verloren Reageer met quote

Marianne schreef:
juri96 schreef:

Het einde van het spel
Als een speler geen pinguïns meer op het bord heeft, mag de andere speler doorspelen totdat hij/zij ook geen geldige zetten/pinguïns meer heeft. Op dat moment is het spel afgelopen. De speler met de meeste vissen is de winnaar! Bij een gelijke stand wint de speler met de meeste ijsschotsen. Als het dan nog gelijk is, eindigt het spel in remise.

Aangezien jij nog kon doorspelen en dat niet gedaan hebt, en zelfs door je tijd heen gegaan bent, is de winst van het spel reglementair naar je tegenspeler gegaan.

Even muggeziften, er staat MAG niet MOET, dus hoeft ie het niet te doen Laughing
Er staat niet dat je verliest als je niet doorspeelt. Er staat wel dat degene met de meeste vissen de winnaar is. Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
TheAxe
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 0:15    Onderwerp: Re: gewonnen en toch verloren Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:

Even muggeziften, ...

Moet dat niet muggeNziften zijn? Very Happy

Maar even on-topic: ik ben gewend dat de partij eindigt als mijn tegenstander geen pinguïns meer heeft en ik meer punten heb staan dan hij.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 0:19    Onderwerp: Re: gewonnen en toch verloren Reageer met quote

TheAxe schreef:
Hoofdpijn schreef:

Even muggeziften, ...

Moet dat niet muggeNziften zijn? Very Happy

Maar even on-topic: ik ben gewend dat de partij eindigt als mijn tegenstander geen pinguïns meer heeft en ik meer punten heb staan dan hij.

Levert in ieder geval meer punten op bij woordspel Laughing

Ik dacht eigenlijk ook dat de partij vanzelf eindigde, maar het is al zo lang geleden dat ik het spelletje gespeeld heb dat ik daar niet meer zeker van was.
Naar boven
juri96
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

als ik het goed begrijp heb ik dus volgens de spelregels gewonnen? omdat ik verder MAG zetten, dat dus niet heb gedaan, maar vervolgens wel zou winnen doordat ik meer vissen heb gepakt?
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

juri96 schreef:
als ik het goed begrijp heb ik dus volgens de spelregels gewonnen? omdat ik verder MAG zetten, dat dus niet heb gedaan, maar vervolgens wel zou winnen doordat ik meer vissen heb gepakt?

Zo lees ik het nu wel, maar daar zullen best wel weer verschillende meningen over zijn Laughing
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 10003
Leeftijd: 53
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

juri96 schreef:

het lijkt me vrij logisch dat dat mag iets anders inhoud dan jij het beschrijft, als een spel afloopt krijg je daar namelijk altijd melding over, dit spel was niet afgelopen en dus moet je zetten.

Dat mag geeft juist aan dat je door kunt spelen ook al kan je tegenstander niet meer zetten.

Quote:
Als een speler geen pinguïns meer op het bord heeft, mag de andere speler doorspelen totdat hij/zij ook geen geldige zetten/pinguïns meer heeft. Op dat moment is het spel afgelopen.

er staat hier ook duidelijk dat het spel pas is afgelopen als ook speler 2 geen geldig zetten/pinguins meer heeft.
johan1001
BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2008 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

hallo , ik speel een toernooi en het wordt in een spel 49 -49
hoe kan dat dan , dat ik dan verlies !!!!
kost me wel de halve finale

ik wil wel lid worden , maar ik moet eerst weten
hoe dit kan ???

johan 1001 groetjes
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2008 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

uit de spelregels:

De speler met de meeste vissen is de winnaar! Bij een gelijke stand wint de speler met de meeste ijsschotsen. Als het dan nog gelijk is, eindigt het spel in remise.
Naar boven
sam013
BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2008 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom moet je eigenlijk door zetten als je toch al meer vissen ehbt dan de ander ?
Kan dit niet veranderd worden Surprised
mensen met lange lijsten scheelt dit toch weer wat zetten 'denk ik'
mij maakt het verder niet uit ik heb alletijd Very Happy
Naar boven
GlorfindelOffline

Totaal berichten: 2297
Leeftijd: 39
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2008 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

johan1001 schreef:
ik wil wel lid worden , maar ik moet eerst weten
hoe dit kan ???
Je bent al lid, welkom!

sam013 schreef:
Waarom moet je eigenlijk door zetten als je toch al meer vissen ehbt dan de ander ?
Kan dit niet veranderd worden Surprised
mensen met lange lijsten scheelt dit toch weer wat zetten 'denk ik'
mij maakt het verder niet uit ik heb alletijd Very Happy
Misschien dat je zo je record aantal punten kan verbreken? Verder is het inderdaad niet erg nuttig, misschien dat (net zoals bij Oware) het spel automatisch kan worden beëindigd.
jimok
BerichtGeplaatst: Wo Jan 21, 2009 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

de puntentelling van de vissen wordt wel aangegeven maar de ijsschotsen moet je zelf bijhouden? Wink
Naar boven
lexos
BerichtGeplaatst: Za Okt 18, 2014 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kon nergens een antwoord vinden, mijn team heeft mij een spel pinguin gegeven maar ik had het nog nooit eerder gespeeld. Dus ik eventjes wat regeltjes lezen. Alles vrij duidelijk, ik een mooi strategie bedacht en het werkte ook nog.
In de regels staat:

"Als een speler geen pinguïns meer op het bord heeft, mag de andere speler doorspelen totdat hij/zij ook geen geldige zetten/pinguïns meer heeft. Op dat moment is het spel afgelopen"

Ik heb wel gewonnen maar ik kon nog makkelijk een zet of 7 doen. Hoe is het mogelijk dat mijn spel dan toch is afgelopen. Of is het spel afgelopen nadat de verliezer niet meer kan zetten en de winnaar meer punten heeft zoal het geval bij mij. Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd deed of iets over het hoofd heeft gezien.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Okt 18, 2014 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

lexos schreef:
Of is het spel afgelopen nadat de verliezer niet meer kan zetten en de winnaar meer punten heeft zoal het geval bij mij.

Klopt volgens mij. Spel eindigt na de zet waarbij de speler met pinguïns meer punten heeft dan de speler zonder.
En inderdaad, staat niet zo in de spelregels. Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: