Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Marsyl  Vip
Geregistreerd op: 30-1-2004 Totaal berichten: 389 Woonplaats: Spijkenisse Leeftijd: 53 Geslacht: Vrouw |
|
Ik heb zojuist een score van 346 gehaald.... daccie speelde één van de eerste spellen, en ik wist niet wat me overkwam..... Hoe hoog zijn jullie hoogste scores, zijn jullie al hoger gekomen? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Griff |
|
Had net een potje met 446. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
498, wel met heel veel mazzel  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
zuipeerstejaars |
|
Voor zulke scores heb je zowel mazzel als een erg slechte tegenstander voor nodig. Goede spelers zullen analyseren welke kaarten er nog in de stapel zitten (staat tussen de (..) hoeveel er nog zitten en je kunt tellen welke in handen zitten en welke op aflegstapel)* en zullen proberen de heldenkaarten van de tegenstanders al vroeg in het spel eruit te "dwingen" met verplichte zetten. Door het eruitdwingen van heldenkaarten van tegenstanders kun jij aan het einde de cruciale stenen overnemen en kun jij vaak continu pakken en zetten omdat de tegenstander geen opties meer heeft.
Als beide spelers dit doen en proberen het verschil tussen de scores te vergroten ipv het vergroten van je eigen score, dan zul je niet op zulke aantallen uitkomen.
Volgens mij is mijn langste keten 21 ofzo, dus 21x21 = 441 + nog wat los. Maar hier speelde mijn tegenstander volgens mij zonder enige tactiek, en keek geen zetten vooruit. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
zuipeerstejaars schreef: | Voor zulke scores heb je zowel mazzel als een erg slechte tegenstander voor nodig. Goede spelers zullen .....................omdat de tegenstander geen opties meer heeft.
|
Wow Erg ingewikkeld.... Dit was mijn tweede spelletje tegen iemand die het vaker had gedaan. Een paar zetten terug was de score nog iets van 145-380. En om te weten welke kaarten er nog in zitten moet je ze gaan tellen en evt noteren. Gaat dat niet een beetje erg ver??..... |
|
Naar boven |
|
 |
 |
zuipeerstejaars |
|
De kaarten in de stapel tellen is inderdaad veel werk. Ik doe het eigenlijk niet echt. Kijk soms een paar zetten terug of ik nog kans maak op een bepaalde kaart, of dat ik toch beter kan zetten. Soms moet je gewoon voorkomen dat de tegenstander een bepaalde kaart kan pakken dus....
verder moet je gewoon proberen zoveel mogelijk zetten vooruit te denken aan de hand van de kaarten van de tegenstander en jouw kaarten.
Je moet het altijd uitbuiten als je tegenstander verplicht moet gaan zetten en proberen hem/haar zoveel mogelijk heldenkaarten te laten spelen al vroeg in het spel. Of juist zorgen dat diegene met 5 kaarten niets kan zodat jij je hand weer kan hervullen zonder beurtverlies.
Aan het einde kun je met 1 of 2 heldenkaarten zoveel schade aanrichten door cruciale stenen weg te pakken, of juist voor jouw cruciale stenen te pakken, en als de tegenstander dan niet meer terug kan slaan dan heb je bijna al gewonnen. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Edje_Kadetje |
|
Hey Zuip, niet teveel tactiek weggeven, he?  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
Tuurlijk wel, das juist aardig.......
Bedankt daarvoor!  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
zuipeerstejaars |
|
Ondanks al die tactische info sta ik nog steeds eerste met een winstpercentage boven de 80%. Dus de tegenstanders mogen wel wat beter worden  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
Ik doe mijn best!
Wil alleen nog niet zo lukken....  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Movieloverxxl  Vip
Geregistreerd op: 19-6-2004 Totaal berichten: 1759 Woonplaats: Beervelde Leeftijd: 38 Geslacht: Man |
|
als mijn vriendin en mezelf het spel op bord thuisspelen, komen we nooit verder dan een 12x12 en dan heeft één van ons al heel slecht gespeeld  _________________
RE KV SE EN MY PE RO RU OW LOA KM
TA 4R TT WM
CA SL BL WO CO PO SU HO
Kamp
(2011-2013: inactief)
16 RE08/09/10/14/15/16/17/18/20/21 RO08/09/15 OW08 STA14 SE16
10 SE10/14/15/19 RE06/19 LOA14 OW14/16/17
18 KV05/07 RE05/07 SE06/08/17/18 PE07/14/21 BL08/20/21 SH09 OW09/18 JU17 EG17 RO18/19
Vice-Europees kampioen Othello/Reversi 2009 2016
Belgisch Kampioen Othello/Reversi (12x) |
|
Naar boven |
|
 |
 |
finchy |
|
Naar boven |
|
 |
 |
twaddle  Supervip
Geregistreerd op: 22-3-2005 Totaal berichten: 37 Woonplaats: Middelburg Leeftijd: 55 Geslacht: Vrouw |
|
Naar boven |
|
 |
 |
florrat |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marsyl  Vip
Geregistreerd op: 30-1-2004 Totaal berichten: 389 Woonplaats: Spijkenisse Leeftijd: 53 Geslacht: Vrouw |
|
mijn persoonlijke hoogste score: 538, maar de hoogste van het topic haal ik niet......... super gespeeld! |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|