Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jokiepokie
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 18:30    Onderwerp: laatste zet? ik kan nog.. Reageer met quote

Bij mijn spel:

http://www.jijbent.nl/holomino/show.php?gamenumber=6713881

staat aangegeven dat ik verloren heb, met 10 punten verschil, maarik heb nog 1 steen op mijn bord liggen... deze kan ik nog uitleggen die meer dan 10 punten oplevert. Hoe kan het dat dit spel dan al is afgelopen? Dit is toch geen eerlijke manier?
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 93503
Leeftijd: 69
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 18:33    Onderwerp: Re: laatste zet? ik kan nog.. Reageer met quote

jokiepokie schreef:
Bij mijn spel:

http://www.jijbent.nl/holomino/show.php?gamenumber=6713881

staat aangegeven dat ik verloren heb, met 10 punten verschil, maarik heb nog 1 steen op mijn bord liggen... deze kan ik nog uitleggen die meer dan 10 punten oplevert. Hoe kan het dat dit spel dan al is afgelopen? Dit is toch geen eerlijke manier?

Zie de spelregels bij einde spel. http://www.jijbent.nl/spelregels/holomino.php
jokiepokie
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

hmm. is dat wel helemaal eerlijk dat ik nog wel een tegel heb en mijn tegenstander niet meer? Ik heb nu toch nog een kans??
Naar boven
VipbitchOffline

Totaal berichten: 918
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zie ook :

Jijbent.nl Forum Index -> Jijbent.nl Fora -> Modern abstracte bordspellen -> Holomino -> laatste winnende zet niet kunnen doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
mathvs
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 20:38    Onderwerp: passen? Reageer met quote

In de spelregels van Holomino staat:

Het spel eindigt wanneer een speler geen tegels meer heeft of beide spelers na elkaar passen. De speler met de hoogste score wint.

Volgens mij kun je niet passen. Of alleen als je ook echt niet kunt? Heb ik nog nooit gehad namelijk.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 10003
Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 21:50    Onderwerp: Re: passen? Reageer met quote

mathvs schreef:
In de spelregels van Holomino staat:

Het spel eindigt wanneer een speler geen tegels meer heeft of beide spelers na elkaar passen. De speler met de hoogste score wint.

Volgens mij kun je niet passen. Of alleen als je ook echt niet kunt? Heb ik nog nooit gehad namelijk.

je kunt alleen passen als je echt niet kunt, volgens mij komt dat bijna nooit voor.
ilse1970Offline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 50
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Ma Sep 22, 2008 17:36    Onderwerp: laatste steen .. Reageer met quote

Ik ga de halve finale verliezen omdat ik in onderstaand spel mijn laatste steen niet weg mag leggen, die ik wel kwijt kan..
Vind dit een vreemde regel Rolling Eyes

groeten Ilse

http://www.jijbent.nl/holomino/show.php?gamenumber=7703145
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 93503
Leeftijd: 69
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Sep 22, 2008 17:42    Onderwerp: Re: laatste steen .. Reageer met quote

ilse1970 schreef:
Ik ga de halve finale verliezen omdat ik in onderstaand spel mijn laatste steen niet weg mag leggen, die ik wel kwijt kan..
Vind dit een vreemde regel Rolling Eyes

groeten Ilse

http://www.jijbent.nl/holomino/show.php?gamenumber=7703145

Eigenlijk is dat met alle spelregels zo, dat ze in je voordeel, maar ook in je nadeel kunnen werken. Helaas.
buffalo147
BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Is een heel logische regel. Er ligt een beginsteen, en wit begint met zetten, wat normaal gezien ook al een voordeel is, omdat wit de eerste kans op punten kan gaan leggen voor zichzelf, en deze nooit kan afgeblokt worden. Enige wat kan gebeuren is dat zwart ook net zo'n steen trekt, en deze dan afpakt van wit.
Als je natuurlijk niet meteen eens scoringskans kunt leggen, dan heb je pech, en ben je dat beginvoordeel wel kwijt natuurlijk. Maar zwart eindigt altijd de partij, omdat wit begonnen is, da's dus de onderliggende gedachte, anders zou wit een extra beurt krijgen.

Enige andere wat je zou kunnen doen, is aannemen dat de beginsteen door wit is gelegd, en dan zwart de eerste echte zet laten doen, dan zou je het spel kunnen laten eindigen nadat de laatste steen is gelegd, en zou wit dus eindigen (nadat zwart begonnen is).
Maar dan zou wit weer kunnen gaan klagen dat hij z'n eerste steen niet zelf heeft mogen kiezen.

Het is gewoon een optie die genomen is om zo te starten en eindigen, en perfect eerlijk. Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: