Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jokiepokie |
|
Bij mijn spel:
http://www.jijbent.nl/holomino/show.php?gamenumber=6713881
staat aangegeven dat ik verloren heb, met 10 punten verschil, maarik heb nog 1 steen op mijn bord liggen... deze kan ik nog uitleggen die meer dan 10 punten oplevert. Hoe kan het dat dit spel dan al is afgelopen? Dit is toch geen eerlijke manier? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
Geregistreerd op: 5-4-2004 Totaal berichten: 93503 Woonplaats: Berkhout Leeftijd: 69 Geslacht: Vrouw |
|
Naar boven |
|
 |
 |
jokiepokie |
|
hmm. is dat wel helemaal eerlijk dat ik nog wel een tegel heb en mijn tegenstander niet meer? Ik heb nu toch nog een kans?? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
Zie ook :
Jijbent.nl Forum Index -> Jijbent.nl Fora -> Modern abstracte bordspellen -> Holomino -> laatste winnende zet niet kunnen doen |
|
Naar boven |
|
 |
 |
mathvs |
|
In de spelregels van Holomino staat:
Het spel eindigt wanneer een speler geen tegels meer heeft of beide spelers na elkaar passen. De speler met de hoogste score wint.
Volgens mij kun je niet passen. Of alleen als je ook echt niet kunt? Heb ik nog nooit gehad namelijk. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 10003 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
mathvs schreef: | In de spelregels van Holomino staat:
Het spel eindigt wanneer een speler geen tegels meer heeft of beide spelers na elkaar passen. De speler met de hoogste score wint.
Volgens mij kun je niet passen. Of alleen als je ook echt niet kunt? Heb ik nog nooit gehad namelijk. |
je kunt alleen passen als je echt niet kunt, volgens mij komt dat bijna nooit voor. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
ilse1970  Supervip
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
Geregistreerd op: 5-4-2004 Totaal berichten: 93503 Woonplaats: Berkhout Leeftijd: 69 Geslacht: Vrouw |
|
Eigenlijk is dat met alle spelregels zo, dat ze in je voordeel, maar ook in je nadeel kunnen werken. Helaas. _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
buffalo147 |
|
Is een heel logische regel. Er ligt een beginsteen, en wit begint met zetten, wat normaal gezien ook al een voordeel is, omdat wit de eerste kans op punten kan gaan leggen voor zichzelf, en deze nooit kan afgeblokt worden. Enige wat kan gebeuren is dat zwart ook net zo'n steen trekt, en deze dan afpakt van wit.
Als je natuurlijk niet meteen eens scoringskans kunt leggen, dan heb je pech, en ben je dat beginvoordeel wel kwijt natuurlijk. Maar zwart eindigt altijd de partij, omdat wit begonnen is, da's dus de onderliggende gedachte, anders zou wit een extra beurt krijgen.
Enige andere wat je zou kunnen doen, is aannemen dat de beginsteen door wit is gelegd, en dan zwart de eerste echte zet laten doen, dan zou je het spel kunnen laten eindigen nadat de laatste steen is gelegd, en zou wit dus eindigen (nadat zwart begonnen is).
Maar dan zou wit weer kunnen gaan klagen dat hij z'n eerste steen niet zelf heeft mogen kiezen.
Het is gewoon een optie die genomen is om zo te starten en eindigen, en perfect eerlijk.  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|