FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sami
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 19:48    Onderwerp: hetzelfde aantal gooien Reageer met quote

ik heb het idee dat er vaker dan normaal hetzelfde aantal ogen wordt gegooid.
bv: http://www.jijbent.nl/egelrace/show.php?gamenumber=6420840 vanaf beurt 5 is er 7 X 6 gegooid van de 15 keer.
Dit is niet het enige spel waarin zoiets gebeurt.. is dat puur toeval??

bedankt!
Naar boven
grazy242000Offline
Totaal berichten: 402
Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Australia
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik neem aan dat dit gewoon puur toeval is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
zuipeerstejaars
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 11:40    Onderwerp: Re: hetzelfde aantal gooien Reageer met quote

sami schreef:
bv: http://www.jijbent.nl/egelrace/show.php?gamenumber=6420840 vanaf beurt 5 is er 7 X 6 gegooid van de 15 keer.

bedankt!

Dit is geen puur toeval. 6 wordt vaker gegooid dan 5, en 5 weer vaker dan 4 enz...

Om de spelers blijer te maken is er in het algorithme opgenomen dat er vaker 6 dan 1 wordt gegooid. Dit zorgt dat spelers bij dobbelspel minder klagen, immers als iemand pech heeft en vaker 1en gooid wordt er veel gezeurd en daar hebben de admins geen zin in. Dus zorgen ze dat iedereen wat vaker, iets hoger gooid en wel 3,8 gemiddeld ipv 3,5. Op deze manier blijft het eerlijk, en hebben ze toch blijere spelers.

Waarschijnlijk hebben de admins het algorithme van dobbelspel voor het dobbelsteen gooien overgenomen, en hadden ze nog niet door dat het bij egelrace niet uitmaakt of er 1,2,3,4,5 of 6 wordt gegooid.
Naar boven
joey_mans
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 11:55    Onderwerp: Re: hetzelfde aantal gooien Reageer met quote

Dat is niet in alle spellen zo. Ik gooi in streetsoccer in veel partijen meer enen dan zessen (toevallig deze periode niet, maar dat komt door geluk).
Naar boven
cornie
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

zuipeerstejaars, hoe verklaar je dit dan

ik heb nu een spel egelrace, waar van de 56 keer gooien, er 4 zessen tussen zaten. terwijl statistisch, als de verdeling gelijk was, je 9 of 10 zessen gehad had moeten hebben. zeker als het gemiddelde iets naar boven is. dus 4 zessen, 7 keer 5, 12 keer 4, 12 keer 3, 7 keer 2 en 14 keer een 1.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9861
Leeftijd: 49
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 12:59    Onderwerp: Re: hetzelfde aantal gooien Reageer met quote

zuipeerstejaars schreef:
Dit is geen puur toeval. 6 wordt vaker gegooid dan 5, en 5 weer vaker dan 4 enz...

Om de spelers blijer te maken is er in het algorithme opgenomen dat er vaker 6 dan 1 wordt gegooid. Dit zorgt dat spelers bij dobbelspel minder klagen, immers als iemand pech heeft en vaker 1en gooid wordt er veel gezeurd en daar hebben de admins geen zin in. Dus zorgen ze dat iedereen wat vaker, iets hoger gooid en wel 3,8 gemiddeld ipv 3,5. Op deze manier blijft het eerlijk, en hebben ze toch blijere spelers.

Waarschijnlijk hebben de admins het algorithme van dobbelspel voor het dobbelsteen gooien overgenomen, en hadden ze nog niet door dat het bij egelrace niet uitmaakt of er 1,2,3,4,5 of 6 wordt gegooid.

wat een grote onzin zeg.... Waar haal je dit vandaan zeg... Dit is absoluut niet!!! het geval.
Edje_Kadetje
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 13:46    Onderwerp: Re: hetzelfde aantal gooien Reageer met quote

zuipeerstejaars schreef:
sami schreef:

bedankt!

Dit is alleen het geval bij Reversi, om de geluksfactor er wat uit te halen.
Naar boven
zuipeerstejaars
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

...

Laatst aangepast door Gast op Ma Feb 04, 2008 14:52, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Jasperov
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had laatst een keer dat ik 4x achter elkaar een 1 gooide, waadoor ik verloor. Sad Dat kan toch niet? Je zou haast zeggen dat de uitkomst van de dobbelstenen willekeurig is.
Is het niet een idee om de dobbelstenen wat aan te passen, zodat je altijd 3,5 gooit? Zo verandert er gemiddeld niks, maar beperk je in ieder geval de geluksfactor, zodat dit soort taferelen niet meer plaatsvindt?
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9861
Leeftijd: 49
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Jasperov schreef:
Ik had laatst een keer dat ik 4x achter elkaar een 1 gooide, waadoor ik verloor. Sad Dat kan toch niet? Je zou haast zeggen dat de uitkomst van de dobbelstenen willekeurig is.
Is het niet een idee om de dobbelstenen wat aan te passen, zodat je altijd 3,5 gooit? Zo verandert er gemiddeld niks, maar beperk je in ieder geval de geluksfactor, zodat dit soort taferelen niet meer plaatsvindt?

Smile
zuipeerstejaars
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2008 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nu niemand meer hapt Razz, kan ik wel zeggen dat het natuurlijk de grootste onzin is die ik verkondigde, wilde even weten hoe goedgelovig jullie waren en/of mij serieus namen.

Wink
Naar boven
MadMacOffline

Totaal berichten: 515
Leeftijd: 36
Kiribati
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2008 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

zuipeerstejaars schreef:
Nu niemand meer hapt Razz, kan ik wel zeggen dat het natuurlijk de grootste onzin is die ik verkondigde, wilde even weten hoe goedgelovig jullie waren en/of mij serieus namen.

Wink

Helaas zijn er genoeg mensen die echt denken dat het hier zo geprogrammeerd is, of dat VIP beter kunnen gooien en meer van die ongein Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
wwwillyOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 181
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 7:23    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik naar een spel egelrace ga dan zie ik de dobbelsteen op een cijfer staan en vervolgens gaat ie rollen en komt dan op hetzelfde cijfer uit. Dit lijkt me een beetje overdreven. Ik speel op FF
Naar boven
HaryOffline

Totaal berichten: 161
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gok dat ze daarmee proberen af te vangen dat wanneer je browser op de een of andere manier de animated gif niet goed weergeeft, je toch het eerste plaatje en dus het goede aantal ogen te zien krijgt

Edit: ik zie dat het geen ani-gif is, maar met JS werkt. Anyway, hetzelfde idee: als het niet werkt zie je in elk geval niet de verkeerde dobbelsteen! Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: