FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivoSF
BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2007 18:15    Onderwerp: plaatsen van brugje(spelregel) Reageer met quote

zijn de spelregels niet zo dat je NIET een staafje mag bouwen naar een eiland die al geclaimt is?
ik herinder dit van toen ik het als bordspel speelde en bovendien als staafjes verdwijnen nadat iets geclaimt is, is dat hetzelfde prenciepe.
ik kon het net in een spel doen
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9845
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2007 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

je mag gewoon een weg plaatsen naar een eiland dat al geclaimed is.

Er is echter ook een variant waar dat niet mag. maar hier spelen we met de algemene spelregels.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
ivoSF
BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2007 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

ok dan mag het.

maar toch is het erg inconsiquent met het feit dat brugetjes worden verwijderd als ze er mogen liggen erna!
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9845
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

ivoSF schreef:
ok dan mag het.

maar toch is het erg inconsiquent met het feit dat brugetjes worden verwijderd als ze er mogen liggen erna!


hoe bedoel je dat precies?
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Anemoonvisje
BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2007 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kan je ook zien als iets waarin je tactisch moet spelen.
Wanneer je verwacht dat je tegenstander de meerderheid zal krijgen op een eiland (wat je niet kan voorkomen) moet je dan soms even een beurt wachten met het plaatsen van een bruggetje ter voorkoming dat deze weer verwijderd zal worden zodra je tegenstander de meerderheid zal krijgen.
Naar boven
TheTimmyOffline
Avatar

Geregistreerd op: 22-1-2004
Totaal berichten: 3985
Woonplaats: Harderwijk
Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Seychelles
BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2007 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
ivoSF schreef:
ok dan mag het.

maar toch is het erg inconsiquent met het feit dat brugetjes worden verwijderd als ze er mogen liggen erna!


hoe bedoel je dat precies?


klinkt idd inconsequent. Ik dacht zelf ook dat deze regel bestond. Maar heb de spelregels goed nagelezen en bleek inderdaad niet zo te zijn. Het valt ook wel te verdedigen. Als je de macht overneemt in een land, dan heb je in eerste instantie alle macht, maar langzaam kan het verzet op gang komen, wat uiteindelijk het regime omver werpt. Bovendien maakt de variant waar bouwen niet mag het spel statischer en is een meerderheid makkelijker uit te spelen, terwijl er nu meer snelle wendingen kunnen ontstaan waarop je moet anticiperen.
_________________
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
ivoSF
BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2007 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind de huidige regels inderdaad erg pretig.

ik herinder me nu ook dat met de spelregel waar je geen brugetjes mocht bouwen naar een eiland waar je tegenstander een meerderheid heeft, elke ronde opnieuw met een leeg bord starte.

je kan dus deze thread als "vraag beantwoord" zien
Naar boven
bliekenbitter
BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2007 1:08    Onderwerp: Reageer met quote

En wat gebeurt er dan in bijvoorbeeld de volgende situatie?:
Zwart heeft 3 van 5 verbindingen en dus een eiland geclaimd.
Wit mag een verbinding vanaf dit eiland maken en doet dit ook.
Zwart maakt de vijfde en laatste verbinding.
Verdwijnt dan de witte verbinding ook?
Naar boven
cornie
BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2007 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

nee, die witte verbinding verdwijnt dan niet, omdat ze alleen weg gaan op het moment dat de meerderheid behaald word. als de meerderheid versterkt word, gaan de verbindingen van de tegenstander niet weg
Naar boven
bliekenbitter
BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2007 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je! dan kan ik nu met een gerust hart wat zetten doen Smile.
Naar boven
Ruben4Fun
BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2008 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

En wat bij deze situatie dan?
Zwart heeft een brug aloa-bari, wit brengt 2 bruggen aan: 1tje bari-duda en 1tje faa-bari.

Ik zou denken dat de zwarte brug zou verdwijnen..maar dit gebeurt niet bij mij.

http://www.jijbent.nl/kahuna/play.php?gamenumber=6538835
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 1-9-2005
Totaal berichten: 388
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2008 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ruben4Fun schreef:
En wat bij deze situatie dan?
Zwart heeft een brug aloa-bari, wit brengt 2 bruggen aan: 1tje bari-duda en 1tje faa-bari.

Ik zou denken dat de zwarte brug zou verdwijnen..maar dit gebeurt niet bij mij.

http://www.jijbent.nl/kahuna/play.php?gamenumber=6538835


Je hebt met het plaatsen van 2 bruggen aan Bari nog niet de meerderheid van alle verbingen gekregen. Daarvoor heb je er 3 van de 5 nodig. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Ruben4Fun
BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2008 0:47    Onderwerp: Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
Ruben4Fun schreef:
En wat bij deze situatie dan?
Zwart heeft een brug aloa-bari, wit brengt 2 bruggen aan: 1tje bari-duda en 1tje faa-bari.

Ik zou denken dat de zwarte brug zou verdwijnen..maar dit gebeurt niet bij mij.

http://www.jijbent.nl/kahuna/play.php?gamenumber=6538835


Je hebt met het plaatsen van 2 bruggen aan Bari nog niet de meerderheid van alle verbingen gekregen. Daarvoor heb je er 3 van de 5 nodig. Wink



Vandaar!
Bedankt Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group