FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Feen
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 16:06    Onderwerp: Hoogste score camping Reageer met quote

Hoogste score. Is het een idee om net als bij dobbelspel, woordspel en andere spellen ook een 'hoogste score lijst' in te voeren bij Camping?

Tot dan vind ik dit ook wel de plaats om te posten hoeveel punten je gescoord hebt. Mijn record staat momenteel op 187-72 waarvan ik 110 in de 1e ronde scoorde, maar dit kan vast beter. Wat is jullie hoogste score?
Naar boven
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 156
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

hmm even iemand vinden die het hele potje door wil passen Laughing
Even rekenen hoor, dan kan ik theoretisch komen op 480 Razz

Jammer genoeg kan ik bij historie de scores niet zien dus geen idee wat mijn beste is Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind het geen goed idee.. bij camping hangt dit teveel af van je tegenstander. Een hele slechte speler kan makkelijk hele hoge score halen als zijn tegenstander genoeg 'meewerkt'.
Naar boven
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Het is op zich wel een grappig statistiekje om bij te houden
Naar boven
Feen
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Lost Cities, woordspel en sudoku hebben dat natuurlijk niet..

Ik vind het vooral voor mezelf leuk om te zien of ik mijn hoogste score kan verbeteren. Dan zit er nog uitdaging in, wanneer ik mijn partij al lang gewonnen heb.
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Feen schreef:
Ja, Lost Cities, woordspel en sudoku hebben dat natuurlijk niet..

Ik vind het vooral voor mezelf leuk om te zien of ik mijn hoogste score kan verbeteren. Dan zit er nog uitdaging in, wanneer ik mijn partij al lang gewonnen heb.

Bij lost cities woordspel en sudoku weet de ander niet wat je hebt en heeft daarom niet heel veel invloed op jouw zetten. Bij camping ligt alles open. Bij schaken houd je ook geen statistiekje bij van minste zetten tot mat, of bij kamertjes verhuur het meeste kamertjes.
Naar boven
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dat komt omdat met kamertjeverhuur de score niet zo uiteenloopt als met camping. Het is leuk om te zien hoeveel je kunt halen met een zich redelijkerwijs verzettende tegenstander.

En ow ja de maximale score is 480*2 = 960 omdat er 2 helften zijn Razz
Naar boven
RiskyOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 414
Leeftijd: 32
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

W84Me2Win schreef:
Dat komt omdat met kamertjeverhuur de score niet zo uiteenloopt als met camping. Het is leuk om te zien hoeveel je kunt halen met een zich redelijkerwijs verzettende tegenstander.

Zeker. Maar dat kun je niet aflezen aan je hoogste score ooit, aangezien die doorgaans is behaald tegen een minder sterke speler.
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Risky schreef:
W84Me2Win schreef:

Zeker. Maar dat kun je niet aflezen aan je hoogste score ooit, aangezien die doorgaans is behaald tegen een minder sterke speler.

Precies, bij spellen als lost cities, sudoku en woordspel is jouw score niet zo sterk gecorrelleerd met het niveau van je tegenstander als bij camping.

Bovendien is bij camping score niet het belangrijkste omdat ook het beperken van je tegenstanders scoren erg belangrijk is. Bij de andere spellen moet je ook wel proberen het je tegenstander niet TE makkelijk te maken veel te scoren, maar ben je voornamelijk bezig met je eigen score.
Naar boven
Feen
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bij Lost Cities ben ik ook voortdurend bezig met het minimaliseren van mijn tegenstanders score. Zo zijn er nog wel meer verschillen tussen spellen op te noemen. Dat geeft echter nog geen reden om van het ene spel die statistieken wel bij te houden en van het andere spel niet.

Sowieso betekent een ontzettend hoge score bij een spel, bijna nooit optimaal spel in de zin van optimale winstkansen. Zo veel valt er dus ook niet af te lezen uit een gigascore. Gaan voor een hele hoge score neemt gewoon risico's met zich mee.

De vraag waarmee ik dit topic opende was misschien ook niet helemaal de juiste. Een lijst van hoogste scores is alleen interessant als er niet met enig teamwork een hele hoge score bereikt kan worden (tot dusver alleen dobbelspel geloof ik). Eigenlijk ben ik meer geďnteresseerd in een hoogste score die voor mezelf wordt bijgehouden. Het lijstje er bij maken is dan een eitje lijkt me en daarom vroeg ik daar ook maar meteen om.

Wat we misschien beter aan de orde kunnen stellen is bij welke spellen nu wel zo'n score bijgehouden moet worden en bij welke niet. Misschien een idee om een algemene richtlijn te maken.
Naar boven
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

StilleTheo schreef:
Bovendien is bij camping score niet het belangrijkste omdat ook het beperken van je tegenstanders scoren erg belangrijk is. Bij de andere spellen moet je ook wel proberen het je tegenstander niet TE makkelijk te maken veel te scoren, maar ben je voornamelijk bezig met je eigen score.

Dan is het maximale scoreverschil tussen jou en je tegenstander misschien interessanter om bij te houden.

Of de grootste groep campers die je hebt kunnen maken Laughing Dat is bij mij 13
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Feen schreef:
Bij Lost Cities ben ik ook voortdurend bezig met het minimaliseren van mijn tegenstanders score. Zo zijn er nog wel meer verschillen tussen spellen op te noemen. Dat geeft echter nog geen reden om van het ene spel die statistieken wel bij te houden en van het andere spel niet.

Het minimaliseren van je tegenstanders score is veel lastiger dan bij camping. Bij camping beinvloed elke zet die je doet de maximale score van je tegenstander. Stel jij staat gewonnen bij camper en je tegenstander past elke zet, dan haal jij een hoge score, maar of dat dan een boeiende statistiek is.

Op de vraag bij wat voor spellen een score interessant kan zijn. In principe heeft zo'n score alleen enige waarde bij spellen waarbij de tegenstander geen volledige informatie heeft. Lost cities, sudoku, dobbelspel, woordspel, codekraker, streetsoccer, rummy, subulata, tric trac en backgammon zouden spellen zijn die dan dus in aanmerking komen. Bij de overige spellen heeft ze tegenstander zo'n directe invloed op jouw score dat deze compleet niets zeggend wordt.

Bij codekraker, rummy en subulata zijn weinig interessante statistieken te melden. Bij de dobbelsteen spellen streetsoccer, backgammon en tric trac is een dermate invloed van de tactiek dat elke statistiek ook nog niets zeggend wordt.

Een apart spel nog is de beer is los, omdat je daar bijde geen complete informatie hebt tijdens een groot deel van het spel, maar de score die te behalen is hangt ook in zo'n grote maatte af van de moeite die je tegenstander doet je score te beperken dat deze score niet echt handig is.

Overigens ben ik zelf totaal niet geintresseerd in enige maximale score of iets dergelijks, omdat dit meestal dichter bij het maximale geluksniveau zit dan dat het iets met capaciteit van de speler te maken heeft. Maar alleen bij Sudoku, Lost Cities, Woorspel en Dobbelspel lijkt deze score me enigszins relevant.

Als je per sé criteria wilt hebben...
* geen volledige informatie beschikbaar
* er moet een maximale score zijn (of een andere interessante statistiek)
* De score moet iets zeggen (meestal de maatte waarin met de hoeveelheid geluk omgezet heeft in score)
Naar boven
HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1843
Leeftijd: 40
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik probeer niet om mijn eigen score te maximaliseren of de tegenstanders te minimaliseren, maar juist het verschil tussen mijn score en die van de tegenstander te maximaliseren (of te minimaliseren wanneer ik achter sta). Op die manier vergroot je je marge voor fouten en/of verklein je de kans op een comeback van de tegenstander. Of het nu over camping of woordspel of nog een ander spel gaat, het verschil in score is het meest relevant.
TheTimmyOffline

Totaal berichten: 3985
Leeftijd: 36
Seychelles
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, voor woordspel wordt het ook bijgehouden, en daar kan de tegenstander ook flink helpen door alleen maar te passen
iejoorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 72
Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 15:18    Onderwerp: stille theo Reageer met quote

toch niet echt 13 ?? Shocked Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: