FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Broodrooster
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 17:10    Onderwerp: vraag over kleuren Reageer met quote

Hoi,

Ik heb een vraagje over de kleuren oranje en rood.

Als je een rits dobbelspellen tegen verschillende tegenstanders speelt, ben je dan weer rood en dan weer oranje.
Je moet goed kijken waar je naam bovenstaat en wat je wilt gaan gooien.

Het gebeurt me regelmatig dat ik naar de verkeerde lijst zit te kijken en zo de beurt verspil. bonk

Is het mogelijk om een voorkeurs kleur aan te geven, zodat je bij alle dobbelspellen voortaan f rood f oranje bent?

Ik heb bij http://www.jijbent.nl/gameprefs.php wel kleuren ingevuld, maar dat schijnt niet te werken?

Met vriendelijke groet, Lars
Naar boven
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 17:19    Onderwerp: Re: vraag over kleuren Reageer met quote

Broodrooster schreef:
Ik heb bij http://www.jijbent.nl/gameprefs.php wel kleuren ingevuld, maar dat schijnt niet te werken?

Wit betekent dat je geen voorkeur vastlegt, rood betekent: dit wil ik echt niet spelen, oranje: dit speel ik liever niet, geel: het is niet mijn favoriet, maar ik speel het wel, groen: dit speel ik heel erg graag.

Dit heeft dus niets te maken met de kleur van jou spel als je speelt, maar kan handig zijn voor je tegenstanders als ze jou willen uitdagen dat ze jou niet eerst 3x uitdagen voor een spel dat je niet leuk vind.
Naar boven
mvanhagen
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

De kleuren die jij hebt ingevuld bij gameprefs geven aan of je het spel graag speelt (groen) of helemaal niet wilt spelen (rood). Met daartussen nog een paar opties.
Volgens mij is het niet mogelijk een kleur te kiezen met welke je wilt spelen, dit heeft gewoon te maken met wie er mag beginnen bij het spel.
Naar boven
MarianneOnline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 86053
Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 17:20    Onderwerp: Re: vraag over kleuren Reageer met quote

Broodrooster schreef:
Hoi,

Ik heb een vraagje over de kleuren oranje en rood.

Als je een rits dobbelspellen tegen verschillende tegenstanders speelt, ben je dan weer rood en dan weer oranje.
Je moet goed kijken waar je naam bovenstaat en wat je wilt gaan gooien.

Het gebeurt me regelmatig dat ik naar de verkeerde lijst zit te kijken en zo de beurt verspil. bonk

Is het mogelijk om een voorkeurs kleur aan te geven, zodat je bij alle dobbelspellen voortaan f rood f oranje bent?

Met vriendelijke groet, Lars

Dat invullen van die kleuren is om aan te geven welk spel je leuk vindt of minder leuk om te spelen. Heeft niets met de kleuren te maken van het beginnen.
Net als met alle andere spellen, speel je de ene keer met wit of zwart of rood of geel, of rood of oranje. Hangt er vanaf wie er begint.
Als jij alleen maar met een bepaalde kleur wilt spelen, moet je aangeven dat jij wel of niet beginnen wilt. Maar meestal is het random beginnen en bepaalt de computer wie er begint en wie dus wit/zwart/rood/geel/oranje heeft.
Broodrooster
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

Aha ik snap het, bedankt voor de reacties! thanks

En hoe kun je bij een iemand zien wat zijn/ haar spelvoorkeuren zijn? loep
Naar boven
MarianneOnline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 86053
Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Broodrooster schreef:

Ga naar het profiel van iemand en klik op kies een spel. Daar zie je de voorkeuren. Rood wil ie niet spelen, groen wel. En alles daartussen. Wit heeft nog geen voorkeur.
Feen
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 0:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het voorstel van broodrooster nog helemaal niet zo gek. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld altijd je dobbelspel-invul-rooster aan de linker kant te hebben? Zo verkijk je je tenminste niet en speel je altijd vanuit de situatie van je eigen kleur....
Naar boven
alice21
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Broodrooster schreef:

ik ben het helemaal eens wat betreft die kleuren.
het gebeurt mij regelmatig, dat ik verkeerd kijk!!!
Naar boven
Erikve
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, zit er verschil tussen de kleuren dan? Razz Als kleurenblinde gaat er vaak een wereld voor je open... Kies dan liever voor blauw en rood, die zijn iig totaal verschillend!
Naar boven
Feen
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2007 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

Feen schreef:
Ik vind het voorstel van broodrooster nog helemaal niet zo gek. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld altijd je dobbelspel-invul-rooster aan de linker kant te hebben? Zo verkijk je je tenminste niet en speel je altijd vanuit de situatie van je eigen kleur....

Admins met een reactie?
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9885
Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2007 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

vind het eigenlijk niet nodig.
HeavyB
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2007 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Feen schreef:
Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld altijd je dobbelspel-invul-rooster aan de linker kant te hebben?

Bram, dit vindt ik eigenlijk wel een aardige oplossing? Dat maakt het in mijn ogen een stukje makkelijker, en het gebeurd bij meerdere spellen. Bij Subulata speel je altijd vanaf rechtsonder naar linksboven, bij Lost Cities staan jouw kaarten altijd onderaan, etc. Zou dit te realiseren zijn?
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9885
Leeftijd: 50
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga er over nadenken of het eenvoudig te realiseren valt.
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 757
Leeftijd: 45
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
ik ga er over nadenken of het eenvoudig te realiseren valt.

Misschien denk ik te simpel, maar gewoon "draai bord"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
HeavyB
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

HaagseDammer schreef:
Misschien denk ik te simpel, maar gewoon "draai bord"?

Ik ben bang dat dit geen oplossing is, tenzij de instelling onthouden wordt. Anders is het een extra handeling: je moet dan bij elke beurt kijken of jouw bord links zit, en het dan eventueel draaien...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: