FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NilsV
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 17:22    Onderwerp: 2 persoons analyse applet Go en 9x9 Reageer met quote

Beste Glorfindel, Bram en Pombeest,

Vorig jaar al even met Pombeest tijdens de jijbent-dag over gehad, het lijkt mij een grote aanwinst om een 2-persoons analyse applet óf trainings applet beschikbaar te stellen, inclusief chatfunctie.

Het doel is om extra training te kunnen krijgen/geven in dit briljante spel.

Ik gebruik nu vaak het analyseapplet om partijen van de dan-spelers te analyseren, maar ik mis dan regelmatig het hoe en waarom (commentaar). Unrated spelen tegen de toppers werkt ook best goed, maar heeft als absoluut nadeel dat je een zet niet terug kunt draaien om een andere variant te spelen, waardoor je als je meer uitleg wilt over een bepaalde zet een zinloze zet elders moet spelen... het bord wordt dan een beetje een onoverzichtelijke bende Laughing

Met zo'n trainings-applet kun je als leraar de leerling hele duidelijke oefeningen geven en de gevolgen van bepaalde keuzes uitspelen.

Ik heb wel een idee hoe zo'n applet zou moeten werken, maar ik denk dat jullie dit ook uitstekend vorm weten te geven. Het hoeft niet heel moeilijk te zijn om dit te ontwikkelen (toch Glorfindel?) en de voordelen zijn enorm als je het mij vraagt.

Ik merk het zelf ook als ik mensen de beginselen van Go wil leren (ben zelf ergens rond de 17k) dat het lastig is in een unrated game. En ja als jullie nu allemaal roepen: GA NAAR EEN VERENIGING dan hebben jullie gelijk, helaas heeft niet iedereen de tijd voor het vereningsleven of de zin er in. En juist Jijbent.nl biedt een prachtkans om meer te leren... wellicht kan het ook voor andere spellen werken (schaken, dammen, go-moku, molenspel of tablut)...

In ieder geval bedankt als jullie er eens aandacht aan willen geven!

groetjes
NilsV
- een nederige Go-verslaafde - yes
Naar boven
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Je bedoelt dit:
http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?p=245377#245377

Alleen dan voor Go (9x9)

Ik denk dat het dus wel moet lukken om dit te realiseren Wink
Naar boven
ivoSF
BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 6:00    Onderwerp: Reageer met quote

iets als dit zou ideaal zijn, tot nu toe moet ik een hele lap tekst lullen wat nou niet echt bevordenlijk werkt om iets duidenlijk te maken voor beginnende spelers.

aan de andere kant is het wel een radicale toevoeging voor een turn based spelletjes site.
Naar boven
NilsV
BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

ivoSF schreef:

aan de andere kant is het wel een radicale toevoeging voor een turn based spelletjes site.

Dat ben ik ook met je eens, maar zeker met een spel als Go... gaat het echt helpen om meer enthousiastelingen te vinden denk ik. De meeste beginnende spelers geven er echt na een spel of vijf of tien de brui aan omdat ze gewoon niet inzien wat ze aan het doen zijn.

We kunnen het ook als een verrijking van een turn-based-spelletjes site zien en Go en Go9x9 als pilots gebruiken Wink
Naar boven
NilsV
BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 9:59    Onderwerp: Reageer met quote

frankterharmsel schreef:
Je bedoelt dit:
http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?p=245377#245377

Alleen dan voor Go (9x9)

Ik denk dat het dus wel moet lukken om dit te realiseren Wink

Nee dat is een realtime-applet... bij een trainingsapplet moet je juist zetten terug kunnen nemen, opstellingen kunnen maken.... ik zie voor me dat je met 2 of misschien 4 spelers in kan loggen, waarvan er één als trainer inlogt en de rest als leerling, enfin dat is meer hoe ik een invulling zou zien, laat de heren eerst maar eens aangeven of ze er iets voor voelen Wink
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9889
Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

dat past idd niet bij deze site echt en is een stuk moeilijker te maken dan een analyse applet. Ik kan dat in ieder geval niet en Glorfindel heeft ook gewoon te weinig tijd en ik denk ook dat hij dit niet kan. Daarvoor moet je echt een ervaren javadeveloper zijn.
ivoSF
BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2007 5:56    Onderwerp: Reageer met quote

mischien is het een idee om de analyseapplet zo te maken dat, je daar een reeks zetten op kan doen , die je dan kan opslaan en zichtbaar zijn voor je tegenstander als hij in het analyse applet op een knopje klikt, eventuweel met een opmerking erbij.

dit is mischien makenlijker te maken(niet dat ik verstand van programmeren heb, maar het mij lijkt het dat je alleen de bestaande functies iets hoeft uit te breiden?
mischien kan je de "data" die nodig is om de variant te onthouden "neerplanten" als tekst waneer je een zet doen in het spel zelf en dat je tegenstander in de anaylse applet met een bepaalde knop dit kan "ophalen".
zo zou je allebij in 1 spel veel variaties kunnen maken zonder dit apart ergens op te slaan en weer te verwijderen nadat een spel afgelopen is.
ik weet niet of zoiets kan, maar het is waar ik op kan komen.

mocht zoiets mogenlijk zijn dan is het mischien ook nutig voor andere spelletjes zoals schaken
Naar boven
NilsV
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
dat past idd niet bij deze site echt en is een stuk moeilijker te maken dan een analyse applet. Ik kan dat in ieder geval niet en Glorfindel heeft ook gewoon te weinig tijd en ik denk ook dat hij dit niet kan. Daarvoor moet je echt een ervaren javadeveloper zijn.

Ik denk dat het wel meevalt, als ik zie waar jullie toe instaat zijn qua analyses e.d. mag dit niet veel meer werk zijn. Ik vind dat het wat te gemakkelijk opzij geschoven wordt, als zou het niet bij de site passen o.i.d.

Het zal wel de pech zijn dat Go zo weinig gespeeld wordt, ben ervan overtuigd dat als meer dan 2 mensen hier heil in zouden zien, dat het dan wat beter bekeken zou worden Rolling Eyes

n ieder geval bedankt voor je reactie
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

NilsV schreef:
bram schreef:

Ik denk dat het wel meevalt, als ik zie waar jullie toe instaat zijn qua analyses e.d. mag dit niet veel meer werk zijn. Ik vind dat het wat te gemakkelijk opzij geschoven wordt, als zou het niet bij de site passen o.i.d.

Het valt dus niet mee, denk je dat ik hier sta te liegen of zo.. Maar ik daag je graag uit Smile Als jij zo'n applet maakt, nemen wij het op de site op.
NilsV
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
NilsV schreef:
bram schreef:

Het valt dus niet mee, denk je dat ik hier sta te liegen of zo.. Maar ik daag je graag uit Smile Als jij zo'n applet maakt, nemen wij het op de site op.

Rustig maar Bram... ik maak niemand voor leugenaar uit. Ik ben geen die-hard-programmeur, maar ik wil graag wat proberen cq rondvragen. PB even wat email gegevens, dan kunnen we wat uitproberen. Ik wil natuurlijk wel het originele Go-applet als basis gebruiken.
Overigens zie ik dat niet als een uitdaging Razz
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Moet je even aan Glorfindel vragen, die maakt alle applets Smile
NilsV
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom reageert hij dan niet? Rolling Eyes Ik pb hem wel
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2007 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

NilsV schreef:
Waarom reageert hij dan niet? Rolling Eyes Ik pb hem wel

Hij heeft een aantal dagen geen internet gehad Smile
NilsV
BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2007 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, kan gebeuren... ik hoop dat hij reageert Wink
Naar boven
GlorfindelOffline

Totaal berichten: 2297
Leeftijd: 35
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2007 0:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben niet zo'n heel ervaren developer. Wat ik aan applets maak, is in feite een kloon van de schaakapplet van Diadem, aangepast aan de verschillende spellen. Chatapplets heb ik totaal geen ervaring mee.

Ik denk dat je het beste kunt beginnen met het analyse-applet van Go (dat heeft Robert overigens geschreven). Dan kun je in ieder geval zetten terugnemen enzo. Ik denk niet dat je persé hoeft te werken met een leerling (kan alleen chatten) - meester (kan ook zetten uitoefenen) systeem. Er moeten gewoon een aantal mensen kunnen inloggen, die allemaal kunnen chatten en zetten kunnen doen.

Probleem is dus alleen de chatfunctie; ik heb geen flauw idee hoe je zoiets moet realiseren. Als iemand daar wel verstand van heeft, dan hoor ik dat graag.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: