Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2009 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Holbewoner schreef:

Waarom moet het zoveel mogelijk op het origineel lijken? De bordgrootte is al anders en het aantal stukken dat je tot je beschikking hebt ook al. Dat vind ik verschillen die veel meer invloed hebben (elk potje zelfs).

Dat valt wel mee, aangezien het % stukken zoals bommen erg dicht bij elkaar liggen.

Een argument om het zoveel mogelijk op het origineel te laten lijken, is dat het origineel erg goed in elkaar zit. (Deze eer laat ik aan Bounty om dat uit te leggen aangezien hij tot mijn spijt niks leuks heeft te zeggen over strategie op jijbent Smile .

Het strategiespel heeft door de afwijkende verkenner regel veel sterkere verkenners dan het originele stratego. Dit maakt het sterk om ten minste een verkenner achter te houden, en om je vlag tussen bommen te doen zodat de verkenner niks kan uitrichten zonder mineur. Dit gaat dus weer ten koste van de voorspelbaarheid Smile.

Daarnaast vind ik het bij het voorbeeld van mijn partij tegen Geniuz (als je mijn andere stukken even wegdenkt) niet eerlijk dat ik met een verkenner win tegen 2 stukken van hem. Hij speelde over het algemeen zijn partij beter in zon situatie, en toch verliest hij hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: