Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Gelderland
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 23:17    Onderwerp: Help bij strategie regel. Reageer met quote

http://www.jijbent.nl/strategie/show.php?gamenumber=4810086

Op jijbent is de ISF (Internationale stratego federatie) regel van de zetten niet helemaal geinterpleteerd (of hoe je dat ook noemt). Ik zit hier in deze partij met een verkenner die ik niet wil ruilen. Maar als ik doorzet moet ik als eerste stoppen met heen en weer bewegen, terwijl dat niet hoeft in het echte stratego. De vijandelijke verkenner gaat namelijk als eerste over het veld heen.

Ik vraag me af of ik die regel kan afdwingen of met de beperkte jijbent regels moet spelen.

Graag hulp.

Laatst aangepast door ruben87 op Za Apr 14, 2007 17:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
LegendeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 42
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dit slaat helemaal nergens wat je zegt. Dus bij wijze van als ik een verkenner over hou en jij hebt nog 20 stenen dan mag ik geen verkenner op verkenner slaan. Wat een grap jas je hebt gewoon verloren en dat doet wel eens pijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft niks met verliezen te maken, die partij verlies ik idd zeer waarschijnlijk, maar ik wil weleens duidelijkheid over deze regel, en vind het een beetje jammer om hem op deze manier te verliezen.

Daarnaast gaat het er dus om de zettenregel en niet dat een verkenner een andere verkenner niet mag slaan. Als je 20 stenen had gehad had ik allang opgegeven want dan is opsluiten geen kunst meer. Met 3 stenen wordt dat moeilijker, weet niet of het mogelijk is.
Naar boven
LegendeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 42
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Het is maar beter dat ik niet meer ga reageren. Want ik vind het echt belachelijk.
Naar boven
deathknightOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 78
Leeftijd: 30
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

... makkelijke situatie, kga ofc. niet zeggen hoe dit op te lossen, maar tegen mij geef ik Ruben 25 zetten, inclusief de onnodige zetten.
Naar boven
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

Als de regel niet geld, hoeft hij het nieteens op te lossen. Vraag me af of het op te lossen valt...
Naar boven
GeniuzOffline

Totaal berichten: 97
Leeftijd: 49
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

uiteindelijk verlies je gewoon
Naar boven
zooitje
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 12:17    Onderwerp: Re: Help bij strategie regel. Reageer met quote

ruben87 schreef:
http://www.jijbent.nl/strategie/play.php?gamenumber=4810086

Op jijbent is de ISF (Internationale stratego federatie) regel van de zetten niet helemaal geinterpleteerd (of hoe je dat ook noemt). Ik zit hier in deze partij met een verkenner die ik niet wil ruilen. Maar als ik doorzet moet ik als eerste stoppen met heen en weer bewegen, terwijl dat niet hoeft in het echte stratego. De vijandelijke verkenner gaat namelijk als eerste over het veld heen.

Ik vraag me af of ik die regel kan afdwingen of met de beperkte jijbent regels moet spelen.

Graag hulp.

Ik sta volledig achter de opmerking van Legende, gewoon je meerdere erkennen in de Legende Wink Zo zijn de regels.
Naar boven
zork
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 12:58    Onderwerp: vreemd Reageer met quote

Waarom nu?
Die regel bestaat al jaren in jij bent. En nu het niet goed uitpakt voor je, Ruben ga je er een drama van maken.
Ik snap dat niet.
Weet je wat ik zo rot vind dat een maarschalk hoger/sterker is dan een mineur. Kom ik met mijn mineur aanvallen word die geslagen door de maarschalk, ik vind dat echt te ver gaan.
Ik ga daar ook proberen iets aan te veranderen bij de admins. Of misschien is dat wel gewoon de regel, en moet ik dat gewoon accepteren en niet nu het mij slecht uitkomt ineens kinderachtig gaan doen.
Of ruben, heeft het met jaloersie te maken dat je achter staat tegen iemand waarvan je in het begin zo laagdunkend over heb gedaan.

Toch wens ik je veel succes in die partij en misschien win je nog.
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Stratego & Strategie zoals hier op de Jijbent site hebben verschillende regels, niet alleen qua aantal stukken, maar ook de herhalingsregels zijn iets anders.
Strategie is dus eigenlijk een variant op Stratego en zo is het ook ontworpen, het heeft dus aparte regels en kan niet helemaal (of helemaal niet Razz zoals je maar wilt Smile ) worden vergeleken met het originele Stratego.

Wanneer de originele Stratego regels hier zouden gelden zou je dus een punt hebben maar die gelden hier niet. Je moet het denk ik dus inderdaad gewoon doen met de regels die voor Strategie gelden.

Hoe lullig sommige dingen ook kunnen zijn, er zijn vaste regels, ik verlies ook nog gewoon steeds partijen strategie, dat hoort er gewoon bij, ik zou zeggen Ruben, je weet nog hoe de regels hier op jijbent (strategie) in elkaar steken, start wat nieuwe potten en ga er goed voor zitten Smile
Naar boven
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 13:13    Onderwerp: Re: vreemd Reageer met quote

zork schreef:

Of ruben, heeft het met jaloersie te maken dat je achter staat tegen iemand waarvan je in het begin zo laagdunkend over heb gedaan.

Waar heb je het over?

en Zork, als het andersom was had ik er ook een topic over gemaakt, dus als ik de verkenner moest pakken. Gewoon voor de duidelijkheid.
Naar boven
ruben87Offline

Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Royalkasanova schreef:
Stratego & Strategie zoals hier op de Jijbent site hebben verschillende regels, niet alleen qua aantal stukken, maar ook de herhalingsregels zijn iets anders.

Dat vraag ik me dus af, en het lijkt er erg op dat je gelijk hebt, gezien alle reacties tot nu toe. En omdat er verder niks over in de spelregels staat.
Naar boven
deathknightOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 78
Leeftijd: 30
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

Als er nix over staat, lijkt het mij dat het niet verboden is?
Naar boven
RedBlood7
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 18:51    Onderwerp: kinderen kinderen toch Reageer met quote

tja dit krijg je nu als je te vaak tegen elkaar speelt Rolling Eyes , trouwens wie laagdunkend is over m'n captain Legende ('t is een legende Exclamation ) moet mij maar ff proberen Twisted Evil hoogmoed komt voor de val en maakt bij mij precies dat los wat ik nodig heb Wink Idea

sorry maatje maar ik moest hier ff voor je opkomen je hebt tenslotte slecht 510 overwinningen Laughing Laughing Laughing Wink
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 19:09    Onderwerp: Re: kinderen kinderen toch Reageer met quote

RedBlood7 schreef:
tja dit krijg je nu als je te vaak tegen elkaar speelt Rolling Eyes , trouwens wie laagdunkend is over m'n captain Legende ('t is een legende Exclamation ) moet mij maar ff proberen Twisted Evil hoogmoed komt voor de val en maakt bij mij precies dat los wat ik nodig heb Wink Idea

sorry maatje maar ik moest hier ff voor je opkomen je hebt tenslotte slecht 510 overwinningen Laughing Laughing Laughing Wink

Haha een goede speler is het zeker, maar nog absoluut geen stratego Legende he Wink Dan moet je bij jongens zijn als Brainpower en Vinnie, en helemaal spelers als Erik vd Berg & George Franka en noem ze maar op (die spelen alleen niet op jijbent).

Maar hij is goed opweg, lijkt me mooi als Legende een keer tijd heeft een stratego toernooi te bezoeken en mee te doen, een rechtstreeks duel met Ruben zou dan prachtig zijn, dit soort dingen hoeven we dan niet meer uit te vechten op een forum maar op het echte stratego bord!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: