Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kleiduif
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 13:22    Onderwerp: Keryo pente Reageer met quote

Nu na pente ook pente met de toernooi regel helemaal is uitgevogeld en er praktisch foutloos wordt gespeeld is er eigenlijk behoefte aan een nieuwe pente uitdaging.

Hiervoor kan gezorgd worden door over te gaan op keryo pente, hierbij kunnen behalve 2-tallen ook 3-tallen worden geslagen en word pas gewonnen indien er 15 stukken geslagen zijn.

graag wil ik weten of ik hier alleen in sta of dat jullie andere pente spelers dit met mij eens zijn
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, hier wilde ik een tijdje terug ook al meekomen. Het hele Pente is uitgekamd.
Spelers als Peti22, Kleiduif en ik kunnen (als we er geconcentreerd voor gaan zitten) eigenlijk niet meer verliezen met zwart. Het wordt steeds saaier, nu snap ik wel dat nog een heel aantal spelers meer dan genoeg plezier hebben in dit spel, en zich er niet zo super veel in verdiepen als de top 5 bv doet.

Keryo Pente toevoegen als extra spel naasthet gewone Pente lijkt me daarom een leuke oplossing, zo houdt je alle de massa ook tevreden en hebben de toppers die bovenaan staan en zowat alle varianten/openingen uit hun kop kennen een nieuwe uitdaging.

Voor de mensen die nu denken van Shocked Shocked
Pente is idd al een lange tijd uitgepuzzeld, het voordeel van zwart blijft enorm, en wint altijd bij foutloos spel, ervanuit gaande dat Kleiduif en ik ook maar mensen zijn kunnen we tuurlijk soms wel s een foutje maken waardoor we een keer verliezen met zwart, maar bij volle concentratie gebeurd dat niet.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn toch spellen zat op jijbent die nog niet uitgepuzzeld zijn door de top 5 bij pente Smile
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als je mij Kleiduif of Peti22 vanaf vraagt uiterst geconcentreerd te spelen winnen we 99 van de 100 potjes met Zwart, dat is geen arrogantie maar helaas de bittere waarheid Wink
Naar boven
HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1845
Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Royalkasanova schreef:
Als je mij Kleiduif of Peti22 vanaf vraagt uiterst geconcentreerd te spelen winnen we 99 van de 100 potjes met Zwart, dat is geen arrogantie maar helaas de bittere waarheid Wink

Dus niet 100! Zelfs bij uiterst geconcentreerd spelen verlies je nog 1 van de 100 met zwart. Dat lijkt me dan nog niet helemaal uitgevogeld te zijn.

Een spel wat helemaal bekend is, vind ik weinig meer aan. Je wint dan niet omdat je beter kan puzzelen, maar omdat je alles uit het hoofd kent omdat je in het verleden gepuzzeld hebt. Daarom ben ik ook blij dat ik lang niet alle openingen ken en tenminste nog wat kan puzzelen in het middenspel.
Bekijk gebruikers profiel 
Marcie
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Hiervoor kan gezorgd worden door over te gaan op keryo pente, hierbij kunnen behalve 2-tallen ook 3-tallen worden geslagen en word pas gewonnen indien er 15 stukken geslagen zijn.

Is dit het enige verschil?
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Marcie schreef:
Quote:

Is dit het enige verschil?

Ja inderdaad, maar het maakt een hele boel uit, er zijn dan echt veel en veel meer variaties mogelijk.

Holbewoner, t feit dat we niet 100 uit 100 zouden kunnen winnen bij geconcentreerd spel is omdat we mensen zijn en geen robot Wink maar toch is de lol er een beetje af.
Daarom zeg ik ook, laat het Pente zoals nu gewoon op de site, maar Keryo Pente erbij zou erg leuk zijn.
Naar boven
kleiduif
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Holbewoner schreef:
Royalkasanova schreef:

Dus niet 100! Zelfs bij uiterst geconcentreerd spelen verlies je nog 1 van de 100 met zwart. Dat lijkt me dan nog niet helemaal uitgevogeld te zijn.

Een spel wat helemaal bekend is, vind ik weinig meer aan. Je wint dan niet omdat je beter kan puzzelen, maar omdat je alles uit het hoofd kent omdat je in het verleden gepuzzeld hebt. Daarom ben ik ook blij dat ik lang niet alle openingen ken en tenminste nog wat kan puzzelen in het middenspel.

met zwart win ik er 100 uit 100 van je, dat mag je testen Wink
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9949
Leeftijd: 51
Netherlands
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Er komt zowieso geen variant bij, laat ik daar maar vast duidelijk over zijn.
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Er komt zowieso geen variant bij, laat ik daar maar vast duidelijk over zijn.

Want Question

Wat als er steeds meer Pente freaks komen, een kampioenschap wordt dan in de laatste fasen alleen maar beslist door TPR!
Naar boven
GlorfindelOffline

Totaal berichten: 2297
Leeftijd: 37
Netherlands
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
er zijn toch spellen zat op jijbent die nog niet uitgepuzzeld zijn door de top 5 bij pente Smile

Bedoelt Vincent hier niet andere spellen mee, dus bijv. Go-Moku, Reversi enz.
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Royalkasanova schreef:
Want Question

Wat als er steeds meer Pente freaks komen, een kampioenschap wordt dan in de laatste fasen alleen maar beslist door TPR!

Eerst goed kijken wat ik zeg Smile Ik zeg dat jouw voorstel van een variant naast Pente in ieder geval niet doorgaat. Ik zeg niet dat Pente niet gewijzigd wordt in Keryo Pente.
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ok sorry Razz
Maar als je t wijzigt dan wel graag nade finale van t Pente kampioenschap Exclamation
Naar boven
HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1845
Leeftijd: 41
Netherlands
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

kleiduif schreef:
Holbewoner schreef:
Royalkasanova schreef:

met zwart win ik er 100 uit 100 van je, dat mag je testen Wink

Ik parafraseer alleen royalkasanova.
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Royalkasanova schreef:
Ok sorry Razz
Maar als je t wijzigt dan wel graag nade finale van t Pente kampioenschap Exclamation

Of ik het wijzig hangt af van dit topic en wat de argumenten zijn.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: