FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sabotage
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 0:14    Onderwerp: Waarom gebeurt dit? Reageer met quote

http://www.jijbent.nl/go/show.php?gamenumber=4262471

Waarom staat de computer toe dat er bepaalde velden niet geteld worden, waardoor mijn overwinning verstierd wordt?

Ik zie inmiddels wel dat we het spel rechtsonder niet helemaal afgemaakt hebben, maar vóór het passen (noem het onervarenheid) nog niet.....
Naar boven
HolbewonerOffline
Totaal berichten: 1843
Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 0:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als je ziet dat het niet geteld wordt, moet je niet ok klikken, maar doorspelen of een admin vragen.
Bekijk gebruikers profiel 
fryskenfry
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 16:58    Onderwerp: uitspelen Reageer met quote

inderdaad, die rechteronderhoek is de boosdoener. als je het daar afsluit, kan er geteld worden. zolang het open ligt, is er ook geen eindresultaat vast te stellen; het telprogramma mag niet zo intelligent zijn, dat het het verschil tussen een witte zet op s1 (fout) of s2 (goed) in punten kan uitdrukken. stel dat het resultaat zo close zou zijn aan het einde, dan zou je toch ook niet willen dat het programma beslist wie er wint?
Naar boven
robbert1975
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

kan de partij niet heropend worden? ik had het ook niet gezien en heb ook niet zo'n behoefte om op deze manier te winnen.....
Naar boven
Kevintju
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 22:52    Onderwerp: Re: Waarom gebeurt dit? Reageer met quote

Sabotage schreef:
http://www.jijbent.nl/go/show.php?gamenumber=4262471

Waarom staat de computer toe dat er bepaalde velden niet geteld worden, waardoor mijn overwinning verstierd wordt?

Ik zie inmiddels wel dat we het spel rechtsonder niet helemaal afgemaakt hebben, maar vóór het passen (noem het onervarenheid) nog niet.....

Volgens mij kan je in dit geval gewoon doorspelen door een zet te doen. Dan gaat het spel automatisch weer door. Veel succes!
Naar boven
RenGo
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

De partij staat al in de historie van de spelers, dus het lijk me sterk dat die nog heropend zou kunnen worden.

Overigens zou zwart bij een correcte afsluiting van de rechteronderhoek ook gewonnen hebben, wit krijgt er dan 75 punten bij, wat een eindstand van 144-124,5 oplevert. Foutjes bij het afsluiten van de hoek zullen over het algemeen geen 19 punten kosten.
Naar boven
Sabotage
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 2:15    Onderwerp: Reageer met quote

Heropend hoeft ie inderdaad niet te worden, dat is wat vergezocht, maar ik zou Bram toch graag willen verzoeken om nog eens naar de tellingsprogrammatuur te kijken en eens te bekijken of dit niet voorkomen kan worden. In 'real-life' kan dit namelijk niet.

Ik zou inderdaad niet gewonnen hebben, zoals ik eerst beweerde, maar om even helemaal correct te blijven: ik zou niet 75 extra punten hebben gekregen, maar 87, omdat de groepen op o14 en p7 ook niet als veroverd gebied zijn geteld Smile
Naar boven
RenGo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Sabotage schreef:
Heropend hoeft ie inderdaad niet te worden, dat is wat vergezocht, maar ik zou Bram toch graag willen verzoeken om nog eens naar de tellingsprogrammatuur te kijken en eens te bekijken of dit niet voorkomen kan worden. In 'real-life' kan dit namelijk niet.

Ik zou inderdaad niet gewonnen hebben, zoals ik eerst beweerde, maar om even helemaal correct te blijven: ik zou niet 75 extra punten hebben gekregen, maar 87, omdat de groepen op o14 en p7 ook niet als veroverd gebied zijn geteld Smile

I stand corrected Wink (al denk ik nu dat je 86 extra punten krijgt, ik krijg sterk de indruk dat p8 en p9 wel als gebied zijn geteld...)

Inderdaad opmerkelijk, je zou verwachten dat je stenen of niet mag markeren omdat ze in niemandsland liggen, of dat dat niemandsland naar degene gaat die in dat niemandsland stenen van de ander heeft gemarkeerd.

Misschien is het een idee om niemandsland in een andere kleur te markeren, zodat mensen kunnen zien dat daar nog zetten gedaan moeten worden, dat zou het leren van het spel ook weer wat makkelijker maken.
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vraag me eigenlijk af wat er in een echte partij gebeurt in zo'n situatie. Volgens mij gebeurt het volgende. De spelers vullen neutrale punten voor het tellen, waarbij het gebied automatisch afgesloten wordt.

Ik heb wel eens een profpartij gezien waarbij de partij eindigde met een gaatje in een gebied. Dit was geen oversight van de spelers, het was een bijzonder vormpje en het maakte qua gebied gewoon niet uit wie er eerst speelde, dus beide spelers pasten. De partij eindigde normaal. De neutrale punten zullen wel zijn opgevuld na het passen, waarbij het gebied alsnog werd afgesloten.

Ik denk echter dat het erg lastig wordt om dit door een programma te laten bepalen. Kleurtje(s) om gebied/neutraal aan te geven bij het tellen zou inderdaad wel helpen om dit euvel te verhelpen.
Naar boven
ponnukiOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 205
Leeftijd: 47
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2007 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

davos schreef:

Ik denk echter dat het erg lastig wordt om dit door een programma te laten bepalen. Kleurtje(s) om gebied/neutraal aan te geven bij het tellen zou inderdaad wel helpen om dit euvel te verhelpen.

Ja, dat zou wel een goed idee zijn. Zoals nu al de dode stenen worden aangegeven, zou je ook kunnen aangeven welk gebied dan van wie wordt. Maakt het een stuk gemakkelijker om te zien dat je ergens 1 of 2 stenen bent vergeten als 'dood' te markeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: