FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 5:22    Onderwerp: Damcomputer gezocht! Reageer met quote

Mijn vader zoekt een damcomputer.
Liefst een beetje goede!
Waarbij het ook mogelijk is om probleemopstellingen op te zetten...

(en nee, niet om voor deze website te gebruiken Wink )

Of anders iemand een idee wat een goede is en waar te koop?
(niet te duur).
Naar boven
jvdwakkerOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 31
Geslacht: Onbekend
Gelderland
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

informeer eens bij de bondswinkel van de dambond..... een saitek is een hele goede. Maar deze is bij alleen te krijgen via de dambond.

Jacco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
WishmasterOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 2263
Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Ireland
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Saitek is voor de gemiddelde speler inderdaad een goeie om partijen tegen te spelen, maar niet echt geschikt om problemen op te lossen omdat de rekendiepte beperkt is. Maar ik zou zo snel ook geen andere kennen, alleen voor op de PC zijn er makkelijk meer goeie programma's te vinden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 

Mariusjr
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Alleen via een dambond te bestellen?

Klinkt alsof het heel erg duur gaat worden!

Maar ik zal eens informeren.. Wink Nu nog een dambond opzoeken...

Ik heb wel gemerkt dat damcomputers veel moeilijker te krijgen zijn als schaakcomputers. Maar dat is uiteraard verklaarbaar met de beperkte afzetmarkt...
Wilde nog eens proberen of ze iets op Toys'r'us hadden.. of is dat verspilde moeite?

Ik heb wat gegoogled.. en kwam maar 2 damcomputers tegen, Truus en inderdaad Saitek. Maar welke beter is? Schijnen beiden erg goed te zijn.

Mijn vader heeft er 10 jaar geleden wel 1 gehad.. maar die was te simpel. hij moest echt een week nadenken (in de hoogste stand) om een beetje partij te kunnen bieden tegen mijn vader.
Maar ik neem aan dat de techniek nu wel wat verder is.. Wink

maar thanks voor de tips!
Naar boven
Doomdark
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Karpov Schachpartner van het dubieuse merk Millennium. Hoewel aan staat gegeven dat deze kan schaken en dammen, is het dammen eigenlijk checkers. Op een 8x8 veld met 12 stenen.

Misschien kan het geen kwaad er extra op te letten dat de dam computer die je weet te vinden de juiste dam variant speelt.
Naar boven
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 757
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Mariusjr schreef:

Ik heb wel gemerkt dat damcomputers veel moeilijker te krijgen zijn als schaakcomputers. Maar dat is uiteraard verklaarbaar met de beperkte afzetmarkt...
Wilde nog eens proberen of ze iets op Toys'r'us hadden.. of is dat verspilde moeite?

Ik heb wat gegoogled.. en kwam maar 2 damcomputers tegen, Truus en inderdaad Saitek. Maar welke beter is? Schijnen beiden erg goed te zijn.

Mijn vader heeft er 10 jaar geleden wel 1 gehad.. maar die was te simpel. hij moest echt een week nadenken (in de hoogste stand) om een beetje partij te kunnen bieden tegen mijn vader.

Er is maar 1 landelijke dambond, de KNDB, www.kndb.nl
Truus is naar mijn weten alleen te gebruiken met een PC, evenals Dam 2.2., Flits e.d. Saitek is stand-alone en volgens mij in een grote en kleine versie (niet voor mensen met dikke vingers, want de schijven zijn pinnetjes (zoals bij solitaire))
Naar boven
Wilm
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zoek nog het boekje met slagzetten, dat is in de jaren 60 gedrukt. Kent iemand dat boekje?
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Wilm schreef:
Ik zoek nog het boekje met slagzetten, dat is in de jaren 60 gedrukt. Kent iemand dat boekje?
Dat lijkt me een ander topic Question Wink Smile
Naar boven
Wilm
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dag dit is een dam topic!!!
Naar boven
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 757
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer 't 's via www.fmjd.org/bb
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Wilm schreef:
Ja dag dit is een dam topic!!!
Het is een damcomputertopic Smile Maarja, ik heb er geen last van...
Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

HaagseDammer schreef:
Mariusjr schreef:

Er is maar 1 landelijke dambond, de KNDB, www.kndb.nl
Truus is naar mijn weten alleen te gebruiken met een PC, evenals Dam 2.2., Flits e.d. Saitek is stand-alone en volgens mij in een grote en kleine versie (niet voor mensen met dikke vingers, want de schijven zijn pinnetjes (zoals bij solitaire))

Site gevonden!
En ze verkopen inderdaad Truus voor de PC.
Maar mijn vader kan niet zo goed met de PC omgaan.. dus ik zoek echt een standalone versie.
Maar die zie ik niet te koop bij de bondswinkel...
Ik denk dat damcomputers er helemaal uitgaan.. omdat iedereen het op de PC speelt tegenwoordig....

Mar als iemand een tip heeft waar ik een nieuwe of tweedehandse kan vinden? (en geen portable, hij heeft behoorlijk dikke vingers!!!).

Maja. desnoods zou het wel kunnen.. dan zet ik de stellingen wel op een normaal dambord.
Probleem is echter dat ik niet altijd in Nederland ben bij mijn papa en mama thuis...

(en ja, marktplaats al geprobeerd.. Wink)
Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

HaagseDammer schreef:
Probeer 't 's via www.fmjd.org/bb

ga ik doen!
Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Doomdark schreef:
Ik heb een Karpov Schachpartner van het dubieuse merk Millennium. Hoewel aan staat gegeven dat deze kan schaken en dammen, is het dammen eigenlijk checkers. Op een 8x8 veld met 12 stenen.

Misschien kan het geen kwaad er extra op te letten dat de dam computer die je weet te vinden de juiste dam variant speelt.

Even gegoogled.. en inderdaad.. De Duitsers spelen inderdaad de Engelse variant.
Ik geloof dat de Nederlanders de Poolse variant spelen, als ik me niet vergis? Volgens mij alleen bekend in een handvol landen. Zoals Rusland, Frankrijk e.d.
Dus inderdaad goed opletten....
Naar boven
Mariusjr
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Doomdark schreef:

Ik denk, als er aangegeven word dat een computer zowel kan dammen als schaken, dat er automatisch de engelse checkers bedoeld wordt, aangezien schaken altijd een veld van 8 x 8 hebt.. Wink

Dus ik zou er zelf denk ik nooit intrappen.. Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: