Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frisekea
BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 8:50    Onderwerp: een ander soort van molenspel! Reageer met quote

zou het mogelijk zijn om een toevoeging te doen? het is een variatie op molenspel. Alleen ik denk dat dit deel een stuk moeilijker is. Het gaat zo:
je hebt het hetzelfde bord maar je kunt overal molens maken bijv nu ook:
a1, b2 en c3 dat is een schuine molen. dit zag ik laatst ook op een poolse site (kurnik.pl) Daar zaten er ook verbindingen dat je zeg maar van a1 ook naar b2 kon springen schuin dus. Ik denk dat dit ongeveer dezelfde toevoeging heeft als checkers op dammen. Het is tenslotte een stuk moeilijker lijkt me dan het molenspel wat nu online is. misschien een ideetje voor een verbetering van de site??????!!!!! Question Very Happy
Naar boven
Dansgek
BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 10:02    Onderwerp: Re: een ander soort van molenspel! Reageer met quote

frisekea schreef:
zou het mogelijk zijn om een toevoeging te doen? het is een variatie op molenspel. Alleen ik denk dat dit deel een stuk moeilijker is. Het gaat zo:
je hebt het hetzelfde bord maar je kunt overal molens maken bijv nu ook:
a1, b2 en c3 dat is een schuine molen. dit zag ik laatst ook op een poolse site (kurnik.pl) Daar zaten er ook verbindingen dat je zeg maar van a1 ook naar b2 kon springen schuin dus. Ik denk dat dit ongeveer dezelfde toevoeging heeft als checkers op dammen. Het is tenslotte een stuk moeilijker lijkt me dan het molenspel wat nu online is. misschien een ideetje voor een verbetering van de site??????!!!!! Question Very Happy

Frisekea,

Ik denk dat momenteel molenspel 1 van de minst populaire spellen is, dit zal helaas betekenen dat er waarschijnlijk ook geen variant op komt. Het idee is leuk.
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

maar er zijn ook liefhebbers van molenspel zoals ik. De site moet niet alleen wat voor de meerderheid die zeg maar backgammon leuk vind alleen maar wat nieuws bedenken.
Naar boven
fem
BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

is het al niet moeilijk genoeg?

al heb je met schuine molens wel minder kans op remise vermoed ik
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

er is zeker minder kans op remise
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2004 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

zou een admin misschien willen reageren Embarassed
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2004 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, het lijkt me dat dit heel weinig toevoegd.
Dat er van een paar spellen variaties zijn wil niet zeggen dat er van de andere ook variaties moeten komen, dat is meer uitzondering dan regel. Het is veel leuker om een heel nieuw spel toe te voegen.

Molenspel is bovendien inderdaad al niet het populairste spel.
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2004 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

maakt het uit of het populair is? Question checkers is toch ook niet populair?
Naar boven
Mr.RoflOffline

Totaal berichten: 1807
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2004 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

frisekea schreef:

In zekere mate maakt dat zeker uit. Waarom zou je een spelletje ontwikkelen (en er veel tijd in steken) als er toch weinig spelers komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail 
frisekea
BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2004 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ad_aware_6 schreef:
frisekea schreef:

In zekere mate maakt dat zeker uit. Waarom zou je een spelletje ontwikkelen (en er veel tijd in steken) als er toch weinig spelers komen.

ad aware deze opmerking van jou vind ik waardeloos, als er sommige mensen om op deze site spelen alleen maar om molenspel, en voor hun wat nieuws te bedenken dan moet je het niet laten, zo jaag je misschien wel leden weg Idea
Naar boven
caesar007
BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2004 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

adaware heeft spijtig genoeg wel min of meer gelijk , een spel zoals woordspel of dobbelspel zijn veel interessanter op dit moment voor deze site

op lange termijn kan er misschien aan gedacht worden maar er zijn zoveel orginelere spellen dat de eerste paar jaar er waarschijnlijk geen kans is voor dit spel , ik zou ook graag bijv kleurenyahtzee hebben of bijv 4x4 (een variant van 4op een rij ) , maar je moet realistisch zijn en spellen zoals de rozenkoning (hoop dat dit de juiste naam is ) of streetsoccer zijn nu eenmaal veel interessanter en een echte vernieuwing en verbetering

er is idd 4T en checkers maar die zijn toch meer verschillend denk ik dan wat jij voorstelt en ze zijn ontwikkelt toen de site nog een stuk kleinschaliger was en vooraleer er al die andere voorstellen kwamen en die spellen hebben ook meer spelers( ik bedoel dan de hoofdvariant 4r en dammen en zelfs bij dammen blijkt al onmiddellijk dat checkers het heel moeilijk heeft om voldoende spelers te hebben en die mindere ervaring zal bram er zeker niet toe aanzetten om nog eens een variant te ontwikkelen die toch tijd en eigenlijk ook geld kost als die geen groot succes heeft )
molenspel heeft een heel beperkte spelersgroep , ik vind molenspel ook heel leuk en vind de toevoeging van jouw variant ook een goed idee , maar je moet ook bedenken dat als je een spel wil er toch genoeg spelers moeten voor zijn , als jij ervoor zorgt dat er 500 spelers bijkomen voor molenspel dan denk ik dat je een veel grotere kans maakt + zoals ik al zei er zijn op dit moment een heleboel interessantere spellen die veel meer spelers en nieuwe gebruikers zullen aantrekken
je mag ook niet vergeten dat elk spel dataverkeer met zich meebrengt en als er niet genoeg spelers voor zijn ,nou ja eigenlijk verlieslatend is en op termijn willen ze hier toch wat geld mee verdienen
wil gewoon maar zeggen er zijn op dit moment denk ik te veel redenen om het niet te doen
maar zoals ik zei zorg voor een pak meer spelers en wie weet ...
Naar boven
Mr.RoflOffline

Totaal berichten: 1807
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2004 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

frisekea schreef:
Ad_aware_6 schreef:
frisekea schreef:

ad aware deze opmerking van jou vind ik waardeloos, als er sommige mensen om op deze site spelen alleen maar om molenspel, en voor hun wat nieuws te bedenken dan moet je het niet laten, zo jaag je misschien wel leden weg Idea

Ik kan me goed voorstellen dat je het niet eens bent met hetgene wat ik postte, maar zoals caesar zegt klopt het wel.

Ik denk ook dat je niet uit het oog moet verliezen dat de ruim 10000 gebruikers meer (goeie) ideeen kunnen verzinnen dan dat bram en JW kunnen programmeren. Dus zul je als site prioriteiten moeten stellen en helaas sommige gebruikers teleur moeten stellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail 
Casartelli
BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2004 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

caesar007 schreef:
op lange termijn kan er misschien aan gedacht worden maar er zijn zoveel orginelere spellen dat de eerste paar jaar er waarschijnlijk geen kans is voor dit spel , ik zou ook graag bijv kleurenyahtzee hebben of bijv 4x4 (een variant van 4op een rij )

4x4... HEAR HEAR! Very Happy
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Za Okt 16, 2004 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

ok ad aware die opmerking vind ik wel weer goed Laughing
Naar boven
oeralles
BerichtGeplaatst: Do Dec 09, 2004 23:57    Onderwerp: Re: een ander soort van molenspel! Reageer met quote

[Wat en leuk idee, een molenspel waarbij ook de diagonalen worden gebruikt...... Dit spel bestaat al honderden jaren en wordt in Friesland gespeeld, net zoals we hier in Friesland ook Fries dammen hebben,. Beiden spelen hebben minder remises. Bij het Fries dammen is het zelfs zo dat twee dammen tegen 1 altijd wint.. Op hele oude damborden uit Friesland vind je ook geregeld het 'Friese'molenspel achterop. Oude damborden van buiten Friesland hebben mogelijk het ándere molenspel op de achterzijde (of een schaakspel bij de jongere borden)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: