Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MathomoOffline
Totaal berichten: 10
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2022 14:36    Onderwerp: Vergelijking spelletjes jijbent en Brettspielnetz Reageer met quote

Ik heb een vergelijking gemaakt van de spellen op jijbent en Brettspielnetz. Komt u alstublieft met ons mee.

Forum Brettspielnetz - direct naar het artikel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
FrankensteinOffline
Totaal berichten: 21
BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2022 22:53    Onderwerp: Re: Vergelijking spelletjes jijbent en Brettspielnetz Reageer met quote

Mathomo schreef:
Ik heb een vergelijking gemaakt van de spellen op jijbent en Brettspielnetz. Komt u alstublieft met ons mee.

Dank je wel!

Als we ons massaal inschrijven daar hebben de Duitsers daar een reden om ons mooie Nederlandse taal te leren woot
Naar boven
buffalo147Offline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 197
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Belgium
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2022 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor het overzicht. Ziet er goed uit, en goed om weten dat er bij sommige spellen ietwat andere regels zijn.

Velen hopen wellicht nog dat er ook voor de nl-site een doorstart kan worden gemaakt. Er zijn nog heel wat maanden te gaan, en we moeten ook hopen dat de ombouw bij onze duitse vrienden vlot verloopt en goed komt.

Als het hier volgend jaar echt helemaal stopt, dan is de duitse zustersite het beste alternatief. Het voelt ook allemaal heel vertrouwd aan.

Allen daarheen dus zou ik zeggen, maar we gaan eerst hier nog wel dat jaar volmaken ook, zolang het kan. Wink
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 93307
Leeftijd: 69
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2022 19:32    Onderwerp: Re: Vergelijking spelletjes jijbent en Brettspielnetz Reageer met quote

Mathomo schreef:

yes klap
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1413
Leeftijd: 62
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2022 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik werd bij domino op de duitse site verrast door een verschil in spelregels.
Je moet daar max 3 stenen pakken als je niet kunt (Regeländerung 28.6.2010: Das Nachziehen ist jetzt auf maximal 3 Steine beschränkt. Eventuell musst du passen, wenn du keinen passenden Stein hast!).

Als er bij meer splellen verschillen zijn vwb de spelregels dan is het misschien handig een topic te maken met deze verschillen!?
Naar boven
MathomoOffline
Totaal berichten: 10
BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2022 16:26    Onderwerp: Re: Vergelijking spelletjes jijbent en Brettspielnetz Reageer met quote

Mathomo schreef:

Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2022 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Andere vraag over verschil tussen jijbent en BSN (misschien wat off-topic) :
klopt het dat de TPR berekening verschilt tussen beide sites ?

Ik zie nl bij BSN dat aan het eind van groepswedstrijden meerdere spelers met hetzelfde aantal punten ook dezelfde TPR hebben, terwijl die spelers een verschillende beginrating bij het toernooi hebben.
Bij jijbent zal de TPR verschillend zijn (lagere beginrating --> hogere TPR).

Wel lijkt het hulpmiddel om de TPR te berekenen hetzelfde.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2022 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen erachter dat er een verschil is.

Op BSN wordt in de groepsfase een gelijkspel tegen jezelf meegeteld.
Beetje raar, want hierdoor heeft de TPR in de groesfase geen waarde, want bij gelijke punten zijn de TPR's ook gelijk.
Naar boven
buffalo147Offline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 197
Leeftijd: 51
Belgium
BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2022 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Naar ik begrepen heb is er idd iets anders in de berekening in de eerste ronde van een toernooi.
Blijkbaar resulteert dit in gelijke tpr bij gelijke punten. Het is dan ook zo dat de hogere startrating door gaat bij gelijke punten (net omgekeerd als hier). Alleen is dat niet zichtbaar in de tpr.

Vanaf de verdere rondes geldt dit niet meer. En wordt volgens mij de tpr normaal berekend zoals hier.

Voor beide redeneringen valt wat te zeggen:

- op JB: iemand met lagere startrating heeft beter gepresteerd bij gelijk aantal punten.

- op BSN: de persoon met hogere startrating is een betere speler (want heeft betere rating). De lagere rating moet maar bewijzen beter te zijn door meer punten te halen.
Zeker bij geluksspellen is het dan voor iemand met een hoge rating in dat spel ook nog aangenaam om aan toernooien mee te doen, want hogere kans om door te stoten.

Hier worden de lagere ratings dus bescherm in een eerste ronde, op bsn zijn dat de hogere ratings.
Is dus even wennen als je het al haren anders gewoon bent. Wink
Naar boven
jeroengeOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 134
Leeftijd: 44
Noordbrabant
BerichtGeplaatst: Za Jan 21, 2023 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie dit goede nieuws van BSN nu pas:
Goed nieuws voor iedereen, maar vooral voor onze Nederlandse en wereldwijde nieuwkomers:
Een vriendelijke mail aan Corné van Moorsel van Cwali heeft het vergunningsprobleem opgelost. Corné heeft ermee ingestemd dat we zijn ontbrekende spellen op brettspielnetz.de integreren! (Streetsoccer, Subulata, Seasim, Stad en land en Boer zoekt land.)

Dat trekt misschien een aantal twijfelaars over de streep om over te stappen Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: