Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Diadem |
|
Is het nu remise als beide spelers na 50 zetten stenen in hun thuishonk hebben? Ik las hier iets over dat bram daar mee bezig was ofzo. Maar zou het wel graag even precies willen weten
Zo nee, wie wint er dan? Degene die niet begon? aka wit? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Diadem |
|
* Wacht nog steeds op een antwoodr van jwchess ..
o brother where art thou? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
jwchess Superadmin
Geslacht: Man |
|
Sorry, ik weet dit niet precies.
Volgens mij heeft bram dit nog niet aangepast, maar ik niet weet wat er dan gebeurd.
Ik ben bang dat wit dan idd wint, maar ik durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen.
Dus voor een definief antwoord moet je even op Bram wachten, die is maandag terug van z'n vakantie...
Laatst aangepast door jwchess op Za Aug 07, 2004 10:23, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Diadem |
|
jwchess schreef: | Sorry, ik weet dit niet precies.
Volgens mij heeft bram dit nog niet aangepast, maar ik weet niet precies wat er dan gebeurd.
Ik ben bang dat wit dan idd wint, maar ik durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen.
Dus voor een definief antwoord moet je even op Bram wachten, die is maandag terug van z'n vakantie... |
Ik begrijp hieruit dat het wel de bedoeling is dat het remise gaat worden? Alleen dit is misschien nog niet geimplementeerd?
We wachten op bram dan  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 10003 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
Diadem schreef: | Is het nu remise als beide spelers na 50 zetten stenen in hun thuishonk hebben? Ik las hier iets over dat bram daar mee bezig was ofzo. Maar zou het wel graag even precies willen weten
Ben nog niet terug, maar wel antwoord... Het is dan dus geen remise...
Nu verliest degene die als eerste 50 zetten heeft bereikt.
En dit blijft zo namelijk, want je kunt het dan geen remise maken omdat degene die daarna aan de beurt is, best wel eens in die zet zijn laatste steen uit zijn thuisvak zou kunnen halen.. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vinnie |
|
dan zou je na de 50e zet van zwart het resultaat kunnen bepalen...
heeft ie ook nog een steen binnen, dan remise, is ie eruit dan is het winst. Vind het wel zo eerlijk... |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Diadem |
|
Inderdaad. Je kunt simpelweg het resultaat bepalen na de 50e zet van wit (niet zwart. Zwart begint bij halma namelijk!).
Na wit's 50e zet check je of er nog stenen in het thuishonk staan en zo ja dan is de partij afgelopen. Dat moet toch niet te moeilijk zijn?
Ik vind het wel zo eerlijk eigenlijk. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 10003 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
Diadem schreef: | Is het nu remise als beide spelers na 50 zetten stenen in hun thuishonk hebben? Ik las hier iets over dat bram daar mee bezig was ofzo. Maar zou het wel graag even precies willen weten
Als na 50 zetten beide spelers nog een steen in het eigen thuishonk/kamp hebben staan dan is het nu remise. De spelregels zijn ook aangepast. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|