Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
w-j-mOffline

Totaal berichten: 31
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2021 0:21    Onderwerp: Tijdsduur van een toernooi. Reageer met quote

Beste leiding / leden

Ik wil graag over het niet hebben van tijdsduur bij een toernooi hebben, en of het ook mogelijk is om dat te gaan veranderen, want dat is namelijk mijn wens als ik zo vrij mag zijn.
Ik heb begrepen dat er geen maximale tijdsduur er aan vast zit, aan de toernooi. Ik heb bij een spelletjesmaat van mij op zijn pagina gezien dat hij een lopende toernooi heeft die een jaar geleden is begonnen. Dat vind ik persoonlijk veel te lang duren, en een jaar later weet je dan pas of je een gouden beker heb gewonnen. En dan is de spanning er niet meer omdat het vrij lang duurt. Er gaat zoveel tijd er over heen voordat de toernooi afgelopen is.
Ik denk dat er meer mensen met me eens zijn, dat het wenselijk is om op een of ander manier te kunnen realiseren om de toernooien niet langer mag duren dan bijvoorbeeld 4 maanden ( vanaf poule naar de finale ).
Ik ben dan van overtuigd dat het ook leuker gaat worden met mijn voorgestelde systeem.
Ik weet natuurlijk niet of het makkelijk aan te passen is, maar ik wou graag toch een keer er over hebben.
Ik heb deze bericht voor de leiding, maar ook voor de leden opgesteld om te weten hoe jullie er tegen over staan.
Ik hoor het wel van jullie en de vriendelijke groeten van Wim - Jan!!

Laatst aangepast door w-j-m op Wo Jun 09, 2021 1:38, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
QuarionOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 5
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2021 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hoewel het superfijn zou zijn om toernooien korter te laten duren, hoe willen we dat afdwingen, zeker bij de langer durende spellen? Dat zou betekenen dat je per dag meerdere zetten moet doen en dan ben je dus afhankelijk van of jij en je tegenstander tegelijk online zijn.

Als je voornamelijk korte toernooien wilt spelen staat er op de toernooi pagina gelukkig precies wat je kunt verwachten over de lengte van het toernooi.
Naar boven
venaOffline
Totaal berichten: 57
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2021 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Het is juist totaal niet te doen voor spellen die langer duren, zoals Go en Veldslag. Deze site heeft een leuke mix van snellere spellen en langzamere spellen. Spellen als Backgammon, Dobbelspel en vooral Robot Master (maximaal 12 zetten) gaan lekker snel. Geduld is een schone zaak op deze site, ook ten opzichte van spelers die om wat voor reden dan ook 1 zet per dag doen.
Naar boven
Kevin7Offline
Totaal berichten: 8
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2021 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt eerst bedenken of het wenselijk is dat mensen praktisch gedwongen worden om bijv. meerdere zetten per dag te moeten doen.
Die vraag zou ik al met "nee" beantwoorden. Het is de aard van deze site dat je 'wat trager' kunt spelen, waardoor spellen die veel zetten nodig hebben dus ook wat langer duren.

Het is dus niet meer nodig om verder te discussiëren. Maar als het wél wenselijk zou zijn om de duur te verkorten, dan is er wel een makkelijk idee om dit voor elkaar te krijgen. Namelijk bijv. maximaal 72 uur per speler geven om alle zetten te doen, zonder dat de spelers extra tijd erbij krijgen per zet. Zodra speler A een zet gespeeld heeft, loopt de tijd van speler B af, en vice versa. Is je tijd op, dan verlies je.
Naar boven
venaOffline
Totaal berichten: 57
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2021 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zou je op een andere spelletjessite beter af zijn. Namelijk op een site waar je in realtime tegen elkaar speelt. Op deze site is het juist het voordeel dat je niet steeds online hoeft te zijn en te komen.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 900
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 2:34    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk vind ik dit wel een goede vraag. In ieder geval een stuk beter dan de meeste op dit gebied. En waarom niet? Na 3 maand worden alle resterende dagen met 1 verminderd, 14 weken na aanvang weer 1 dag minder etc, en bij 17 weken (4 maand) zijn de vakantiedagen ook niet meer van toepassing.

Gemiddeld(!)
kost een spel 30 zetten, dan moet je in 3 maand/91 dagen toch wel redelijk op een eind zitten? Met 4 maand zit je dan op 1 zet elke 4 dagen, dus zeker geen gedwongen meerdere zetten op 1 dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
Gemiddeld(!)[/u] kost een spel 30 zetten, dan moet je in 3 maand/91 dagen toch wel redelijk op een eind zitten? Met 4 maand zit je dan op 1 zet elke 4 dagen, dus zeker geen gedwongen meerdere zetten op 1 dag.

Het gaat hier om toernooien. Daar heb je geen 1 zet per x dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Prettige verjaardag ! 
w-j-mOffline

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me echt ideaal dat een toernooi niet langer mag duren dan 4 maanden. Als een toernooi een jaar duurt dan komt het in een vergeethoekje en is niet meer actueel.
Als de toernooi actueel is dan blijft de spanning ook meer hangen rondom de toernooi, en is dan ook leuker.

Misschien is het appel met peren vergelijken, maar toch wil ik even er over beginnen.

Want namelijk de grote toernooien die op de TV komen zoals de EK voetbal ( die morgen begint ) duren ook niet langer dan een maand.
Dat is nog leuk om aan een toernooi mee te gaan doen. Je weet dan binnen een niet al te lange tijd waar je er aan toe ben. Gouden beker of niet.

Laatst aangepast door w-j-m op Vr Jun 11, 2021 1:11, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
QuarionOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Het lijkt me echt ideaal dat een toernooi niet langer mag duren dan 4 maanden. Als een toernooi een jaar duurt dan komt het in een vergeethoekje en is niet meer actueel.

[/quote]
Wederom, ik ben het met je eens dat dat fijn zou zijn, maar zoals ik en anderen al hebben aangegeven, is dat op de huidige manier niet haalbaar. Hoe zou jij dat voor je zien?
Naar boven
w-j-mOffline

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Quarion schreef:
Quote:

Wederom, ik ben het met je eens dat dat fijn zou zijn, maar zoals ik en anderen al hebben aangegeven, is dat op de huidige manier niet haalbaar. Hoe zou jij dat voor je zien?

Ik ben niet zo computerdeskundige, maar er zou toch wel een manier zijn om de huidige manier te kunnen veranderen. Het zou toch niet moeilijk zijn om een paar aanpassingen te gaan doen op het systeem??
Naar boven
QuarionOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 8:55    Onderwerp: Reageer met quote

Maar hoe wil je dat dan doen met spellen die nog niet afgelopen zijn? Het is namelijk niet een programmeer kwestie, maar een "mensen moeten meerdere zetten per dag doen kwestie. Als 1 iemand dat niet lukt, zal je toernooi langer duren.
Naar boven
AMGfanOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 28
Geslacht: Vrouw
Belgium
BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

De zettijd zou verkort kunnen worden naar bijv. 4 dagen
(ik ga ervan uit dat het om de kampioenschappen gaat)
Die 'grapjassen' die dan enkel op de laatste dag net genoeg zetten doen om niet door hun tijd te gaan, houden de boel dan minder lang op. En sowieso gaan de kampioenschappen dan rapper vooruit.
Naar boven
Kevin7Offline
BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Quarion schreef:
Maar hoe wil je dat dan doen met spellen die nog niet afgelopen zijn? Het is namelijk niet een programmeer kwestie, maar een "mensen moeten meerdere zetten per dag doen kwestie. Als 1 iemand dat niet lukt, zal je toernooi langer duren.

Ik wil niet de indruk wekken dat ik enigszins de illusie heb dat er iets zal veranderen op deze site, maar ik fantaseer graag mee.
Je zou in toernooien per wedstrijd een schaakklok kunnen gebruiken. Die zet je dan op een ruime hoeveelheid, 5 dagen per speler of zoiets, of een ander wenselijke tijd. Je krijgt geen extra tijd per zet. Een speler is er dan bij gebaat om zo snel mogelijk een zet te doen, omdat je verliest als je eigen tijd op is. Je kunt niet last-minute wachten om een zet te doen. En je weet dat de wedstrijd dan gegarandeerd (in dit voorbeeld) maximaal 10 dagen duurt.
Iedereen die besluit om mee te doen aan een toernooi maakt dus de commitment om gedurende het toernooi iets actiever te zijn.

En wellicht kun je zorgen dat er verschillende type toernooien zijn. Die met de "traditionele" tijdsduur, en die met een schaakklok.
Zulk soort toernooien zou ik graag zien, maar ik heb al lang geaccepteerd dat jijbent niet zo'n type site is. Wink

Laatst aangepast door Kevin7 op Vr Jun 11, 2021 16:48, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 11:07    Onderwerp: Reageer met quote

AMGfan schreef:
Die 'grapjassen' die dan enkel op de laatste dag net genoeg zetten doen om niet door hun tijd te gaan, houden de boel dan minder lang op. En sowieso gaan de kampioenschappen dan rapper vooruit.

Dit levert nauwelijks iets op (alleen 2 dagen minder voor de 1e zet), want bij toernooien krijg je per zet er 1 bij.
Dus als iemand op het laatste moment een zet doet heeft ie voor de volgende zet 1 dag, ongeacht of ie is begonnen met 6 of 4 dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Prettige verjaardag ! 
Kevin7Offline
BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
AMGfan schreef:

Dit levert nauwelijks iets op (alleen 2 dagen minder voor de 1e zet), want bij toernooien krijg je per zet er 1 bij.
Dus als iemand op het laatste moment een zet doet heeft ie voor de volgende zet 1 dag, ongeacht of ie is begonnen met 6 of 4 dagen.

Ik denk dat we nu kunnen concluderen dat die extra dag per zet die je krijgt, momenteel de grootste boosdoener is van lange toernooien.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: