Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Passant58
BerichtGeplaatst: 04-07-2009, 8:41    Onderwerp: de beer zit vast Reageer met quote

los van wat alle knappe koppen al over dbil hebben gezegd valt het spel me toch tegen. Spelers zouden meer invloed moeten hebben op de plaats van de verschillende "stukken" heel vaak deelt het spel voor een bepaalde speler de stukken zo in dat ze volledig ingesloten staan of in een verkeerde richting die niet is te veranderen; kansloos bij voorbaat verloren en niet beinvloedbaar spel
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: 04-07-2009, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is toch juist 1 van de elementen die de beer is los maken zoals het is?

Als je een spel wil spelen waar totaal geen geluksfactor inzit moet je een spel als schaken of dammen spelen.

Wil je een spel met een beperkte geluksfactor dan is onder andere de beer is los een leuk spel.

Wil je een spel waar geluk alles is moet je een spel als dobbelspel spelen.

Ik vind het wel mooi dat er van alle mate geluksfactor spellen aanwezig zijn.
Naar boven
broeske
BerichtGeplaatst: 04-07-2009, 14:13    Onderwerp: heb ik ook wel eens Reageer met quote

Klopt, zo heb ik ze ook wel eens gehad, maar ja, dat kan iedereen een keer treffen, zoals al gezegd is het ook een stukje geluksfactor.

Op zich vind ik het idee wel goed, zelf je stukken plaatsen op het spelbord, net zoals bij stratego gedaan wordt.....

Misschien kunnen ze hier zo'n variant bedenken. Zo is er toch ook het standaard vier op een rij en een tetris variant. Lijkt mij wel leuk om zelf de stukken tactisch te kunnen plaatsen, wel een random bord waarop al bomen en fazanten en eenden verdeeld zijn, op de kop liggend en dan de vrije velden om en om een van de spelstukken plaatsen.......aan de andere kant is dan wel het spelelement weg denk ik, omdat je dan dus weet waar welke stukken van jezelf en de ander zo ongeveer staan......
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: 05-07-2009, 9:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dan is het een compleet ander spel geworden. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die dat leuk vinden, maar de beer is los is gewoon een prima werkend spel met een aardige geluksfactor maar zoals StilleTheo ook al zegt is daar niks mis mee.
Naar boven
bobibird
BerichtGeplaatst: 07-07-2009, 1:26    Onderwerp: Reageer met quote

....aan de andere kant is dan wel het spelelement weg denk ik, omdat je dan dus weet waar welke stukken van jezelf en de ander zo ongeveer staan......
bij subulata weet je ook niet waar welke stukken van je tegenstander staan... Question Laughing
Naar boven
Wilm
BerichtGeplaatst: 07-07-2009, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou van die beer een aap kunnen maken. Ook een leuke suggestie. Wink
Naar boven
svenr
BerichtGeplaatst: 18-08-2009, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik weleens eerder wat over gezegd;
(niet het zelf opstellen, dat is onzin..).

wat wel een verbetering is is als de computer tijdens het opstellen een check maakt of de jagers, vossen, vogels niet teveel in een klutje opeengehoopt op de kaart komen te staan. Dat komt nogal vaak voor.
Dat is een simpele interne check om te programmeren, denk ik zo.

Een ander makkelijk te verhelpen storend element is dat soms de jagers teveel in dezelfde richting wijzen.
Interne automatische check, verhelpen, en dan beginnen met het spel.

Een derde is de beer (of zelfs beide beren; is mij al % keer overkomen!) ingesloten tussen 4 of meer bomen. De balans tussen blauw en bruin is meteen weg.Dus paar bomen verplaatsen.

Veel van de frustraties zullen hiermee uit de wereld geholpen zijn terwijl het karakter van het spel behouden blijft.

Idea
Naar boven
TheAxe
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

svenr schreef:
Heb ik weleens eerder wat over gezegd;
(niet het zelf opstellen, dat is onzin..).

wat wel een verbetering is is als de computer tijdens het opstellen een check maakt of de jagers, vossen, vogels niet teveel in een klutje opeengehoopt op de kaart komen te staan. Dat komt nogal vaak voor.
Dat is een simpele interne check om te programmeren, denk ik zo.

Een ander makkelijk te verhelpen storend element is dat soms de jagers teveel in dezelfde richting wijzen.
Interne automatische check, verhelpen, en dan beginnen met het spel.

Een derde is de beer (of zelfs beide beren; is mij al % keer overkomen!) ingesloten tussen 4 of meer bomen. De balans tussen blauw en bruin is meteen weg. Dus paar bomen verplaatsen.

Veel van de frustraties zullen hiermee uit de wereld geholpen zijn terwijl het karakter van het spel behouden blijft.

Idea

1) Dit gaat dwars tegen het normale bordspel in en in het normale bordspel zou je dit nooit zo kunnen spelen.

2) Een van de sterke punten is dat achter ieder vakje gevaar kan zitten. Door dit soort checks weet je al van bepaalde vakjes dat het bijvoorbeeld geen beer kan zijn. Dit beďnvloedt het spel aanzienlijk.

3) De kansverdeling voor stukken over het bord wordt onnodig ingewikkeld.

Natuurlijk is het ene potje interessanter dan het andere, maar dat hoort nu eenmaal bij het spel. Bij streetsoccer wil je ook niet dat als hij drie keer 5 of 6 heeft gegooid dat er in de beurt daarna een 1 of een 2 volgt.
Naar boven
svenr
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

TheAxe schreef:
Bij streetsoccer wil je ook niet dat als hij drie keer 5 of 6 heeft gegooid dat er in de beurt daarna een 1 of een 2 volgt.

nou, voor mijn gevoel van statistische eerlijkheid..eigenlijk wel. Wink
Naar boven
Jasmin
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk wat Sven zegt juist wel heel behulpzaam zou zijn.

Al zou je alleen al dat eerste veranderen, dat het niet allemaal maar in een klutje staat (ik heb een spel lopen waar ik alle vossen + beren tegenelkaar aan had staan) zou het al een hoop helpen en leuker/spannender maken.
Naar boven
LinkeLoeOffline
Totaal berichten: 31
Leeftijd: 45
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Jasmin schreef:
Ik denk wat Sven zegt juist wel heel behulpzaam zou zijn.

Al zou je alleen al dat eerste veranderen, dat het niet allemaal maar in een klutje staat (ik heb een spel lopen waar ik alle vossen + beren tegenelkaar aan had staan) zou het al een hoop helpen en leuker/spannender maken.

Ik ben er geen voorstander van om een check uit te laten voeren of alle stukken wel goed verdeeld worden over het bord. Bij het echte bordspel doe je dat namelijk ook niet, dus kan de situatie waar jij in dat spel tegenaan loopt, ook in het echt voorkomen.

Ik weet overigens precies over welk spel je het hebt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
thenijn
BerichtGeplaatst: 07-06-2010, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Het leuke aan de beer is los (vind ik) is het verrassingselement. Zo denk je dat je er goed voor sta en hup daar komt een beer, en dag.... jagers.
Of andersom, je denkt dat je kansloos staat en door een goede draai van jezelf of een foute van de tegenstander ontstaan er weer mogelijkheden.

Als je dit gaat beinvloeden door computerprogramma haal je mijns insziens het "leuke"uit het spel weg.
En ja het blijft mogelijk om als +1800 speler te verliezen van iemand die het spel nog niet zo goed kent.
Naar boven
BountyOffline
Totaal berichten: 98
Leeftijd: 44
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: 30-10-2010, 11:16    Onderwerp: De Beer zit vast Reageer met quote

Ik heb nu een spel waar de beer echt vast zit in de hoek tussen 2 bomen.
Naar boven
frankterharmselOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 18
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: 13-12-2020, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.jijbent.nl/de+beer+is+los/play.php?gamenumber=25055339

2 beren vast tussen heeeeeel veel bomen!
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 895
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: 15-12-2020, 2:11    Onderwerp: Reageer met quote

En geen lieve houthakker die je even helpt?

Dulleme.... Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: