Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
davos
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2010 19:39    Onderwerp: Re: verschil tpr Reageer met quote

vanderburght schreef:
waarom is je tpr eindstand van bijvoorbeeld de halve finale niet gelijk aan de beginstand van de finale?

Die vraag is elders ook al beantwoord: omdat de TPR er altijd vanuit gaat dat onvoltooide spellen in de huidige ronde verliespartijen zijn voor beide spelers (ik weet niet waarom de TPR niet gewoon wordt berekend op grond van voltooide partijen).

Aan het begin van de finale heb je dus de TPR aan het eind van de halve finale MET daarbij 4 verliespartijen tegen je tegenstander in de finale.
Naar boven
EsmeOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 581
Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2010 23:39    Onderwerp: Vraagje, foutje? Reageer met quote

Vraagje. Ik ben bezig met toernooi 46860. Ik heb alle partijen in de poule gewonnen en ook alle partijen van de kwartfinale. Mijn tegenstander in de halve finale (met 100 ratingpunten minder dan ik) heeft zowel in de poule één partij verloren en ook één partij in de kwartfinale. Toch is mijn TRP behoorlijk lager dan die van mijn tegenstander. Dat snap ik eerlijk gezegd niet. Misschien een computerfoutje Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9940
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Okt 19, 2010 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

nee geen computer fout. Kennelijk heeft zij wel minder partijen gewonnen, maar zijn haar tegenstanders zwaarder geweest dan die van jou.

Dat klopt ook, jij wint b.v. in de kwartfinale 4 partijen van iemand met rating 1703 en zij wint er 3 van iemand met een rating van 2106. Ons systeem kijkt niet alleen naar aantal gewonnen partijen, maar ook naar de sterkte van de tegenstanders in die partijen!
EsmeOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 581
Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Okt 19, 2010 19:25    Onderwerp: Bedankt voor de uitleg Reageer met quote

Ooooo, zit dat zo. Dank je voor de uitleg. Het is me helemaal duidelijk. Gewoon 3 spelletjes winnen dus. olifant
Naar boven
ugluk
BerichtGeplaatst: Vr Okt 22, 2010 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

TPR is eigenlijk de gewogen gemiddelde sterkte van het deelnemersveld of de tegenstand van een bepaalde speler , in sommige formules neemt men ook de rating van de speler mee

en dus kan een speler met bvb 1500 rating en 4/5 tegen een gemiddelde tegenstand van 1700 ( egaal ,of anders gemiddeld ) een hogere TPR halen dan een 1600 rating speler die ook 4/5 haalt tegen 1700 of zelfs bij 5/5 kan dat zijn ;
Naar boven
Japio
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 2:40    Onderwerp: Héééél klein foutje in TPR-script op Handig-pagina Reageer met quote

In het Java-script op de pagina zit een klein foutje:

if (isNaN(avg) || isNaN(avg) || isNaN(aantalequal) || isNaN(aantal)){
alert('Je kunt alleen getallen invoeren');
form.reset();
}

zou moeten zijn:

if (isNaN(avg) || isNaN(aantalwon) || isNaN(aantalequal) || isNaN(aantal)){
alert('Je kunt alleen getallen invoeren');
form.reset();
}

Als ik dit uitschrijf in een Excel-sheet klopt het zolang alle spellen gespeeld zijn, maar niet meer voor een finaleronde waarin alle spellen nog gespeeld moeten worden.
Ik heb in dit topic gelezen dat niet gespeelde spellen als verloren moeten worden geteld ... dus bij aanvang van een finale tel je wel 4 extra spellen en verwerk je de rating van je tegenstander in de gemiddelde rating maar doe je niets met de gewonnen punten.
Is er iets afwijkend in dit verhaal?
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9940
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Foutje is aangepast. Dank. Je interpretatie van niet gespeeld spellen klopt idd.
Japio
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 19:56    Onderwerp: Re: Vraagje, foutje? Reageer met quote

Esme schreef:
Misschien een computerfoutje Rolling Eyes

Computers maken geen fouten ... dat doen de programmeurs!
Computers gaan wel stuk ... net als het het slechtst uitkomt!
Naar boven
dodoOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 7
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Is het niet een idee om TPR iets minder belangrijk te maken door bij kwart/halve/hele finales een oneven aantal potjes te spelen en hierbij het voordeel van 3 (van de 5) maal beginnen te geven aan degene met de hoogste TPR. Zo heeft het nogsteeds invloed, maar net iets minder dan nu.
Naar boven
dodoOffline
Supervip
Supervip
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2020 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een gedachte; is het niet mogelijk om in een toernooi de stand in een spel mee te laten wegen als een soort doelsaldo? Bij veel spellen is dit goed mogelijk; stacko, domino, rummy, holomino, zeeslag, kat en muis en zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer waar dit een hele eerlijke doorslaggever zou zijn. In mijn ogen zelfs veel eerlijker dan de TPR
Naar boven
dodoOffline
Supervip
Supervip
BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.jijbent.nl/toernooi.php?toernooi=118267

Kan iemand uitleggen waarom in bovenstaand toernooi mijn tegenstander op mij uitloopt als we 4-4 zouden spelen? Mijn startrating is toch lager, dan zou ik meer TPR moeten verdienen dan hij?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: