Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
twiggyOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 26
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2020 15:00    Onderwerp: finale woordspel Reageer met quote

Finale! Eindelijk de finale gehaald, maar wat schetst mijn verbazing en anderen met mij, dat bij de uitslag 2-2 degene met de hoogste score de beker wint.
kwas al blij met 2-2 in de finale, maar ik schoot er dus niks mee op. De ander kreeg er weer de zoveelste beker bij. Mijn score was rond de 1800 (iets minder) en moest spelen tegen iemand met een gemiddelde van ruim 2200.
Niet leuk. Waarom is dit?
groet Twiggy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
MeeuwieOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 198
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2020 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja bij gelijkspel telt de TPR volgens mij de Toernooi Prestatie Rating. Over het hele toernooi genomen heeft je tegenstander een beter resultaat gehaald. Ik zou het ook leuker vinden dat er bij een 2-2 uitslag een extra allesbeslissend potje zou volgen, maar dat zal technisch wel moeilijk uitvoerbaar zijn.

Maar je hebt wel een leuk zilveren bekertje Twiggy, ook niet weg!

Meeuwie
Naar boven
MeeuwieOffline
Supervip
Supervip
BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2020 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk snap ik er ook geen snars van hoe zo'n TPR in de halve finale werkt. Net een woordspel halve finale 2-2 gespeeld en ik ben nu uitgeschakeld terwijl ik zowel na de voorrondes en na de kwartfinale een hogere TPR had dan mijn tegenstander. Of wordt er naar het behaalde aantal punten gekeken wellicht?
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 363
Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 17:42    Onderwerp: . Reageer met quote

Hi Meeuwie,

Het is nadelig een hogere rating te hebben dan je tegenstander. Voor jou komt er 4 keer remise bij tegen 1931, voor hem 4 keer remise tegen 2099..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
veelvraatOffline
Totaal berichten: 56
BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 13:08    Onderwerp: woordspel Reageer met quote

Schaf die gelijke spelen af en doe gewoon een beslissende extra game Cool
Naar boven
MeeuwieOffline
Supervip
Supervip
BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal eens met veelvraat Smile

En Twaburov bedankt, nu snap ik hoe het zit !
Naar boven
VinnieOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1
BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2020 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Een toernooi gaat echt een stuk langer duren als er bij 4-4 iedere keer een beslissende partij gestart moet worden. Bovendien, wat doe je als die partij in gelijkspel eindigt, nog een beslissende partij?
En wie begint er in de beslissende partij? Dat maakt bij sommige spellen erg veel uit.

Als je iets anders verwacht had snap ik dat je teleurgesteld bent, maar in principe weet je voor de ronde begint wie er aan 4-4 genoeg heeft (je kan je muis boven de tpr houden om dat te zien). Het geeft een voordeel aan spelers met een lagere rating en/of die het in de poule goed gedaan hebben. Daar vind ik niks mis mee.
Naar boven
alarmschijfOffline

Totaal berichten: 27
BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2020 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
(je kan je muis boven de tpr houden om dat te zien)

Wow dit had ik eerder moeten weten Surprised Hoe vaak ik dit al zelf uitgerekend heb..
Naar boven
BeAgeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 32
BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2020 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Het geeft een voordeel aan spelers met een lagere rating en/of die het in de poule goed gedaan hebben.

Ik ben het helemaal eens met je post, maar hier wou ik toch nog even op inhaken.
De balans tussen 'lagere rating' en 'in de poule goed hebben gedaan' vind ik met het TPR-systeem erg scheef. Je kunt in de poule 12 punten halen en er de volgende ronde uitvliegen tegen iemand die 8 punten haalde. Dat voelt voor mij toch wat oneerlijk.

Voor mijn gevoel - maar dat is natuurlijk persoonlijk - zou het aantal gewonnen partijen zwaarder moeten meetellen dan dat het nu doet. Misschien zelfs het aantal gewonnen partijen over het hele toernooien als beslissingsfactor laten gelden, en pas als dat gelijk is, kijken naar TPR.

Jijbent heeft de formule achter de TPR ook niet zelf bedacht dus een discussie hierover heeft denk ik weinig zin, maar ik moest even een persoonlijk frustratietje uiten Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: