Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JesseDOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 2
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Sep 08, 2018 23:13    Onderwerp: Pouleranking bij gelijke TPR Reageer met quote

Bij een toernooi pente van 18 aug 10.00 ben ik derde geworden. Ik had echter exact dezelfde TPR als de nr 2. Waarom/op basis waarvan is nu bepaald dat ik niet door ben naar de finale? Ik kan daar niets over vinden.

Groeten,
Jesse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
VirtualChampOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 11
Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Sep 08, 2018 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het betreffende toernooi: https://www.jijbent.nl/toernooi.php?toernooi=104487

In het toernooioverzicht staat achter 'Uitleg:' welke criteria in welke volgorde worden toegepast. Hier gaat het om de allerlaatste: huidige rating, hoe hoger des te beter.

Wat echter verder nog interessant is: het toernooi werd al automatisch doorgezet voordat onze partij klaar was. Wellicht dat de programmering had berekend dat JesseD op dat moment niet meer tweede kon worden en de nummers een en twee al vast stonden, maar dat had theoretisch nog kunnen veranderen.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 877
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2018 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

"De huidige rating gaat door als die hoger is"
Waarschijnlijk had de nr.2 bij aanvang nog geen definitieve en was door inactiviteit weer op 1500 gezet?
Als je kijkt naar de historie bij zijn rating stond deze altijd al hoger als bij Jesse.
Geen idee of dit wel eens kan maar dat is voor mij de enigste mogelijkheid in dit geval. Het verklaart ook waarom de partij al doorgezet was voor jullie spel afgelopen was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
JesseDOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 2
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2018 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie het, bedankt voor de toelichting!
Naar boven
DutchoakOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 68
BerichtGeplaatst: Za Jun 06, 2020 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een vraagje over het volgende toernooi: https://www.jijbent.nl/toernooi.php?toernooi=116700 Is dit niet iets te snel doorgezet naar de halvefinale? Het maakt weinig uit, want Saskia1982 staat gewonnen in het laatste spel tegen mij, en we gaan beiden sowieso door naar de halvefinale. Maar in theorie kan ze de tijd nog overschrijden en dan eindigen we precies gelijk. Ik weet dat in zo'n geval de speler met de hoogste rating hoger gekwalificeerd wordt, en dat is nu Saskia1982, maar dat zou nog kunnen veranderen voor de poulefase eindigt.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1346
Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jun 06, 2020 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Die huidige rating zal nog wijzigen (alleen al door het spelletje tussen jullie beide).

In topic https://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?p=443466&highlight=startrating#443466
zegt Bram ergens 'De huidige rating op het moment van berekenen wordt gebruikt.'. Maar hij zegt niet wat dat moment is.
Ik zou verwachten het moment dat het laatste spel in de poule afgelopen is. Maar het kan ook pas in de nacht zijn, als vele berekeningen worden uitgevoerd.
Naar boven
DutchoakOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 68
BerichtGeplaatst: Za Jun 06, 2020 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de verwijzing naar Brams eerdere reactie. Ik denk dat 's nachts wordt berekend of de resterende uitslagen nog van invloed kunnen zijn op wie nr. 1 en nr. 2 wordt in een poule. En dat de huidige rating daarin kennelijk als vaststaand, onveranderbaar gegeven wordt beschouwd. Dat lijkt me een beetje vreemd. Maar goed, het zal ook niet zo heel vaak voorkomen dat dit een probleem oplevert. Vooral bij nieuwe spellen waarschijnlijk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: