Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dave73Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2017 1:30    Onderwerp: Newbe vraagje over toernooi ratings.... Reageer met quote

Vraagje omtrent het volgende toernooi:

http://www.jijbent.nl/toernooi.php?toernooi=92060

Winnen beide evenveel partijen en de voorgaande rondes die ook allemaal gelijk. Tegenstander komt met een klein verschil de halve finale in...

De partijen gaan gelijk op 2-2 met in 1 partij een grote voorsprong qua stenen voor mij... Toch win ik dan de ronde niet. Kan iemand me uitleggen waaraan dit ligt?

Gegroet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
alarmschijfOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 26
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2017 11:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bij elk toernooi staat:

Hieronder vind je het overzicht van een bepaald toernooi. Bij gelijk aantal punten is de Tournament Performance Rating (TPR) de bepalende factor (hoe hoger hoe beter), als die gelijk is, wordt er gekeken naar de individuele normale rating bij de start van het toernooi (hoe lager hoe beter). Mocht de stand dan nog gelijk zijn, dan wordt gekeken naar de huidige rating (hoe hoger hoe beter).

Voor de TPR is belangrijk hoeveel punten je haalt en hoe sterk je tegenstanders zijn (rating) en je eigen sterkte (rating).

Bij handig en tips staat een TPR calculator. Maar simpel gezegd vind TPR in dit geval het knapper van iemand met 1730 om dit te presteren dan van iemand met rating 1780. Daardoor gaat hij door en niet jij.
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 399
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2017 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Een paar aanvullingen op Alarmschijf.

alarmschijf schreef:
Bij elk toernooi staat:

Hieronder vind je het overzicht van een bepaald toernooi. Bij gelijk aantal punten is de Tournament Performance Rating (TPR) de bepalende factor (hoe hoger hoe beter), als die gelijk is, wordt er gekeken naar de individuele normale rating bij de start van het toernooi (hoe lager hoe beter). Mocht de stand dan nog gelijk zijn, dan wordt gekeken naar de huidige rating (hoe hoger hoe beter).

Het draait inderdaad om tpr.

Quote:
Voor de TPR is belangrijk hoeveel punten je haalt en hoe sterk je tegenstanders zijn (rating) en je eigen sterkte (rating).

Je eigen sterkte is niet van belang voor je eigen tpr. Toegegeven, als je zelf sterker bent, zal dat de tpr van je tegenstander wel helpen.

Quote:
Bij handig en tips staat een TPR calculator. Maar simpel gezegd vind TPR in dit geval het knapper van iemand met 1730 om dit te presteren dan van iemand met rating 1780. Daardoor gaat hij door en niet jij.

Dit moet zijn: Phnos heeft gedurende het toernooi sterkere tegenstanders gehad en gaat daarom door.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 861
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Over het algemeen begrijp ik wel hoe dit allemaal in elkaar steekt. Maar als de een meer partijen heeft gewonnen als de ander, doet dat er niet toe in een volgende ronde?

https://www.jijbent.nl/toernooi.php?toernooi=114045

In de eerste ronde had ik 10 punten, mijn huidige tegenstander had toen 8 punten. Toch gaat zij door bij gelijkspel in de halve finale, mijn TPR is hoger. Dat houdt dus in dat het helemaal niet uitmaakt hoeveel partijen je wint in de 1ste ronde, daarna telt enkel TPR?
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1334
Leeftijd: 59
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
Dat houdt dus in dat het helemaal niet uitmaakt hoeveel partijen je wint in de 1ste ronde, daarna telt enkel TPR?

Meer winnen betekent dat je TPR hoger zal zijn.
Als je in de eerste ronde nog 1 overwinning meer had gehaald dan was jouw TPR bij een 2-2 in de kwartfinale waarschijnlijk wel hoger geweest dan die van je tegenstander.
Het maakt dus wel uit hoeveel partijen je wint in de 1e ronde.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: