FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MagistermagicOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 6
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 18:41    Onderwerp: Random letters bij woordspel? Reageer met quote

Ik wil even vermelden dat de letters die men krijgt bij woordspel, allesbehalve "random" zijn!

7 beurten ver en ik heb alle 'r'-en reeds gehad
Is de eerste keer niet, in andere spelletjes merkte ik op dat ik héél veel hetzelfde terugkreeg dan dat ik op dat moment gelegd had, random?, noway, de kans daarop is zo klein dat het eigenlijk niet mogelijk is.
Ook reeds voorgehad: 15 beurten zonder 1 klinker!

ps: sommigen spelen hier alleen maar om te "winnen" en daarbij blokkeren ze nog liever het ganse spel ook al kunnen ze mooie en lange woorden aanleggen.
Ik vind dit geen "scrabble" meer. De zin en de fun van het spel gaat kapot op die manier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
kjavlOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 398
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Goedenavond Magistermagic,

Zojuist heb ik je spelhistorie bekeken en ik zie dat je van de laatste 50 spellen woordspel 90% hebt gewonnen.

Je zou hebben kunnen poneren dat jou in deze spellen geen random letters zijn toebedeeld.

Dit ga ik niet doen. Marianne heeft reeds al te dikwijls bericht dat de distributie der letters compleet random is. Hier sluit ik mij bij aan.

Zie het bij voortduur als een uitdaging om de continuiteit te maximaliseren, dwz je gedurig dus elke beurt beijveren om 1 of meer beurten vooruit te zien en juist die letters te behouden, die je naar verwachting het best te pas gaan komen. Regelmatig zal dit betekenen dat je genoegen neemt met een lagere beurtscore ten behoeve van een betere continuiteitsflow. Speciaal letters als R en N komen veel voor en leveren weinig op, dus deze leg je vaak better weg ondanks een lagere score naar je weinig kunt met veel van hetzelfde. En gebeurt dit toch, maak er het beste van en loos zo snel mogelijk. Door RRRT of simpelweg bij een klinker wat consonanten te lozen. Dit is precies wanneer ik het meest bang ben voor mijn tegenstander, wanneer hij of zij alleen medeklinkers oplegt kan ik EN niet mijn medeklinkers kwijt zonder kostbare klinkers te spenderen EN mijn tegenstander wordt verwacht een sterk vergrote kans te hebben op wegleggen van alle 8 de letters.

Ja, het komt voor dat je kort na elkaar alle V en J en C krijgt. Hier kun je niets tegen doen. Zie het als extra genoegdoening wanneer je desondanks toch wint. Het leukste is een zwaarbevochten over winning in een spel waarin tegenstander beide blanco's krijgt en jij bovendien nauwelijks sonanten, dus vooral medeklinkers. Ja, dit is tijdens het spel frustrerend. Gebruik je vaardigheid om de ander af te troeven met slechtere wapens. De slaagkans zal onder meer afhangen van de sterkte van je tegenstander en nog allerlei andere factoren.

Ik wens je toe dat je weloverwogen(er) speelt en leert de nutteloze woede op de letters te kanaliseren tot een constructief (terug)vechten vanuit een slechter plankje.

Hartelijke groet,.

kjavl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: