FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MovieloverxxlOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 19-6-2004
Totaal berichten: 1756
Woonplaats: Beervelde
Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Belgium
BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2006 20:10    Onderwerp: Regels Gebruikerstoernooien Reageer met quote

Dag iedereen,

Dit forumonderdeel, namelijk het subforum gebruikerstoernooien, is bedoeld voor zelfgeorganiseerde toernooien. Om het overzicht te bewaren en wildgroei van gebruikerstoernooien te voorkomen zijn er een aantal regels waar men zich aan dient te houden.

Regels voor starten toernooien

  • Als je zelf als organisator wilt optreden en dit forum wilt gebruiken, zul je vooraf per toernooi om toestemming moeten vragen bij SkatingHacker door middel van een pb-tje. (ook voor verdere edities van hetzelfde concept is dit nodig, zodat zij weet hebben van die toernooien)
  • Het is de bedoeling in dat pb'tje het toernooiconcept uit te leggen op een gestructureerde manier.
  • Jouw toernooi moet toegevoegde waarde hebben. Het kopiëren van andermans ideeën is niet toegestaan.
  • Je moet al wat meer ervaring hebben bij Jijbent.nl, omdat we zeker willen weten dat je dit goed organiseert en ook afmaakt. Let op: eigen toernooien organiseren is veel werk.
  • Een toernooi moet minimaal 16 deelnemers of 12 teams hebben.
  • SkatingHacker kan wanneer zij dat nodig vinden ook om andere redenen toernooien weigeren.
  • Gelieve na afloop van het toernooi de namen van de winnaar en de runner-up door te sturen naar SkatingHacker, met een URL-link naar het U&S-topic. Zij zullen dan de bekers toekennen. Die bekers verschijnen in het 'toernooi historie overzicht' van de spelers.


Richtlijnen berichten

  • Pas als het toernooi is goedgekeurd, mag je een bericht plaatsen in het subforum gebruikerstoernooien. Om ervoor te zorgen dat zowel admins als gebruikers het overzicht kunnen bewaren, moeten deze berichten een bepaalde topictitel hebben.
  • Maak per toernooi maar 2 posts, allebei in het subforum gebruikerstoernooien
  • -->een met de naam:
    "Aanm. - toernooinaam"
    De eerste post moet een gestructureerde uitleg bevatten van het toernooiconcept, zodat gebruikers makkelijk weten hoe het toernooi inéén zit. Daarnaast moet in die eerste post ook bijgehouden worden wie zich reeds heeft aangemeld.
  • -->en een met de naam:
    "U&S - toernooinaam" (Uitslagen & Standen)
    Deze toernooinaam is dezelfde als van het aanmeldingstopic en moet ook een aantal essentiële zaken bevatten: de uitleg van het toernooiconcept, met daarnaast het speelschema (in [ code ]-vorm), dat regelmatig wordt bijgehouden.
  • Onder het toernooiconcept wordt er verstaan: toernooivorm, aantal te spelen spellen, speeltempo, spelvorm (duostart - random start - geleide start)



Het is heel belangrijk dat de organisator zich aan deze regels houdt.
De admins behouden zich ook het recht om een toernooi waar de organisator zich niet meer met het toernooi bezighoudt (a) stop te zetten, (b) zelf over te nemen of (c) uit te besteden aan andere spelers.

Er worden nu al 8 jaar gebruikerstoernooien georganiseerd en het is overduidelijk geworden dat het gebruik van [ code ] in speelschema's enorme voordelen biedt. Enkel als de admins een uitzondering toestaan (mits goede reden), moet [ code ] niet worden gebruikt.
Daarnaast is het aanbieden van een overzicht van het speelschema in de eerste post heel belangrijk en bijzonder essentieel.
Tip: Het is altijd handig om vooraf de omvang van je toernooi in te schatten en eventueel de tweede en derde post ook al 'te reserveren' door er iets te posten.

Groeten,
Het adminteam
_________________
goud RE KV SE EN MY PE RO RU OW LOA KM
zilver TA 4R TT WM
brons CA SL BL WO CO PO SU HO
Kamp (in vet: nog bezig)
(2011-2013: inactief)
12+0 goud RE 08/09/10/14/15/16 RO 08/09/15 OW08 STA14 SE16
08+1 zilver SE10/14/15 RE06/17 LOA14 OW14/16/17
14+0 brons KV05/07 RE05/07 SE06/08/17 PE07/14 BL08 SH09 OW09 JU17 EG17
zilver Vice-Europees kampioen Othello/Reversi 2009 2016
goud 9-voudig Belgisch Kampioen Othello/Reversi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
thundergirlOffline
Vip
Vip
Geregistreerd op: 31-7-2007
Totaal berichten: 84
Woonplaats: bij flipje in de buurt
Leeftijd: 12
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Apr 14, 2009 22:50    Onderwerp: pffffff Reageer met quote

ow

Laatst aangepast door thundergirl op Za Jan 26, 2013 14:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
WishmasterOffline
Admin
Admin
Avatar

Geregistreerd op: 2-2-2004
Totaal berichten: 2253
Woonplaats: Belfast
Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Ireland
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2013 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Toen deze regels ruim 6 jaar geleden werden samengesteld, was er sprake van een groot aantal gebruikerstoernooien, en toen was het nodig om een zekere orde in de chaos te scheppen.
Als we nu in dit subforum kijken, dan zien we slechts 7 threads waar in het afgelopen jaar iets gebeurd is, en daarom ben ik van mening dat we het initiatief van spelers die een toernooi willen organiseren dat niet helemaal aan alle regels voldoet, vooral als het gaat om een toernooi voor een spel waarvoor al tijden geen andere gebruikerstoernooien georganiseerd zijn, moeten stimuleren en wat soepeler moeten zijn in het hanteren van de regels.
De site gaat in eerste instantie om het speelplezier, en deze regels zijn er alleen om te voorkomen dat het een puinhoop wordt, niet om het speelplezier weg te nemen.
_________________
Winnaar checkers kampioenschap 2007 & 2008

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail MSN Messenger 
 
DirkOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 11-4-2018
Totaal berichten: 4
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2018 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Op dit moment is er zelfs maar één actief gebruikerstoernooi bezig en mag er geen meer gestart worden. Daarbij wordt weinig tot geen argumenten gegeven. Erg jammer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group